Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät saa koskea toisia kädestä rippileirillä, koska sensitiivisyys ja muu nykypaska

Vierailija
19.07.2026 |

"Solmuleikissä nuoret muodostavat käsi kädessä suuren solmun, joka on selvitettävä auki ilman, että kukaan päästää toistensa käsistä irti.

Nuorisotyönohjaajan mukaan leikkiä ei enää järjestetä, koska läheinen kontakti voi tuntua joistain nuorista epämukavalta."

"myös muita leikkejä on mennyt kiellettyjen listalle sensitiivisyyden vuoksi"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f05d2ebb-a564-4f5c-9d7e-f256748a65ff

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo solmuleikki ole vielä mitään. Minun riparilla oli leikki, jossa piti istua jonkun syliin, kun musiikki loppui. Kaikille ei tietysti syliin riittänyt ja siten putosi pelistä. Sitten kun vielä perverssin oloinen pappi istui nuorten tyttöjen syliin. Oli kertakaikkisen paska ja ahdistava leikki. 

Niin siis meinaat että pojat haluaa papin syliin jossa hetki sitten oli tiukka mimmi?

Tai pojan syliin istuu tukevampi aikuinen naispappi? 

Mikä tässä on ongelma? Se että nainen on papina?

Vierailija
142/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ihmissolmussa ollaan hyvin tiukasti lähekkäin ja sylikkäin, kosketusta on paljon enemmän kuin kädestä pitäminen. Luulisi kyllä ettei leikkiä tarvitse kieltää vaan kysyä nuorilta haluavatko leikkiä sitä.

Pojilla alkaa jöpöttää, ei pysty.

Nykyisin riittää jo se, että pojalla ehkä teoriassa voisi periaatteessa alkaa jöpöttää. Niin pitkällä ollaan miesvihassa ja miesten demonisoinnissa.

Hohhoijaa. Ei se ole miesvihaa jos ei halua olla lähekkäin jonkun vieraan pojan/miehen kanssa jossain leikissä. Kylläpä te palstamiehet olette herkkiä lumihiutaleita, aina menee herne nenään ja jotain kuviteltua miesvihaa nähdään milloin missäkin 🥱

Jos se ei ole vihaa niin mitä se on? Miesinhoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mammojen mielestä teinejä täytyisi pakottaa tuntemattomien kähmittäväksi? Miksi ihmeessä? Suostuisitteko itse vastaavaan?

no kuulema 19 vuotias on teini niin kyllä mä mun tyttöystävää kähmin.
M38

Vierailija
144/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kouluissa enää seuratanssiopetusta? Arvaan että ei.

Mistähän ne kaikki ADHD:t, autistit ja erityisherkät ovat löytyneet? Ennen ne vähän erikoisemmat tapaukset menivät muiden mukana eikä siitä tarvinnut tehdä kenellekään mitään isoa numeroa.

YH äidit haluaa huomiota. eivät osaa kasvattaa lapsiaan joten laittaa jonkun diagnoosin piikkiin.

Vierailija
145/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tää suunta niin ankeaa!  Olispa meillä aikoinaan ollut tuollaisia leikkejä, olis voinu vahingossa päästä sen salaisen ihastuksensa kanssa likistelemään!  Mut ajat muuttuu, kaikki otetaan niin vakavasti ja negan kautta.  Piirileikit ja pullonpyöritykset on mennyttä maailmaa...  Onneksi oma nuoruus oli kauan sitten.

Siks näitä leikkejä on ollut että niiden kautta voi vaikka uskaltaa tehdä sen aloitteen et pyytää ihastusta treffeille. Seurakunnan tarkoitus nyt kuitenki on saa ihmiset naimisiin ja saamaan lapsia, joita kastetaan seurakuntaan... 

Riparilla? Jotain paritusleirejäkö ne onkin?

Mihin me joudutaan tulevaisuudessa kun rakkaus ja seksi demonisoidaan nuorilta?

Vierailija
146/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mammojen mielestä teinejä täytyisi pakottaa tuntemattomien kähmittäväksi? Miksi ihmeessä? Suostuisitteko itse vastaavaan?

Palstan setien mielestä. 

... rippikoulu ja sen leikit on vapaaehtoisia.

Vierailija
147/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olis ollut kamala leikki teini-ikäiselle minulle. Olisin joutunut koskettamaan kaikkia yök tyyppejä. Yök tyyppiksi pääsi vaikka vääränlaisella puserolla yms. Mutta se oli todellisuutta silloin. 

Et todellakaan edusta normaalia tavisteiniä joka on kasvatettu hyvin.

Nykypäivän teinit on kasvatettu niin, että he saavat itse päättää omasta kehostaan ja sen rajoista. Hyvä niin. 

Eli silloinhan he myös siirtää rajat sellaiseen paikkaan että omaa keho on enemmän käytössä aikuisviihdetähdellä?

Vierailija
148/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni menettää neitsyytensä riparilla.

Moni nainen.

Vierailija
149/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ihmissolmussa ollaan hyvin tiukasti lähekkäin ja sylikkäin, kosketusta on paljon enemmän kuin kädestä pitäminen. Luulisi kyllä ettei leikkiä tarvitse kieltää vaan kysyä nuorilta haluavatko leikkiä sitä.

Jeö. Tämä on hyvä uudistus. En minäkään tykkäisi tuollaisesta leikistä esim työpaikalla virkistyspäivänä, se olisi yöks. Nuorille se voi olla vieläkin isompi yöks, mutta olisi ihan äärettömän epämiellyttävää vanhemmillekin.

Vierailija
150/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maassa maan tavalla tai maasta ulos!"

Suomessa ei kosketella vieraita ihmisiä. Menkää Ranskaan riparille, jos tekee mieli kosketella vieraita.

Vierailija
151/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään enää duunissa halata asiakkaita, vaikka he joskus itse tahtoisivatkin halaavaa lohdutusta. Väärinymmärrys ja syytökset ovat liian mahdollisia tänäpäivänä.

- nuorisokodin miesohjaaja

sama olen ollut töissä lastenparissa

Vierailija
152/152 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon leikin kannattajathan voitte lanseerata leikin työpaikallenne. Kaikkien osallistujien on tietenkin oltava saman ikäisiä. Siellä voitte 60 v Antit olla tiiviissä ihmiskasassa 60 v Juhanien, Leenojen ja Pekkojen kanssa. Kun kerran siitä niin nautitte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme