Mitä muistatte riparistanne?
Sanokaa myös vuosikymmenen.
Itse muistan jotain biisejä ja lipunnoston, ja sen, miten rääpäleitä pojat olivat. Sen muistan elävästi, kun jossain ehtoollisella jotkut alkoivat yhtäkkiä itkeä ja ihmettelin sitä suuresti. Myös papin seksipuheet nuotiolla oudoksuttivat, nykyisin sellaisista joutuisi varmaan viralta. 1980-luku.
Entä te?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Neitsyyden menetyksen. 90-luvun loppu.
Sellainen w t -ripari.
Ysärin puoliväli. Isosina koulun pahiksia joiden kanssa en hiljaisena kilttinä tyttönä kokenut mitään yhteenkuuluvuutta. Oppitunnit koin ihan mukaviksi. Ruoka oli hyvää ja säät suosi. Kuitenkin odotin pois pääsyä, sillä en ollut koskaan ennen ollut viikkoa pois kotoa. Vanhempien vierailupäivän lähestyessä anelin äitiäni tulemaan katsomaan minua, koska kaikille muillekin nuorille oli tulossa vieraita. No, äitini tuli tätini kanssa. Ei edes halannut minua, vaan koko ajan valitti kuinka ei olisi halunnut tulla ja kuinka epämukavaksi olonsa kokee. Seisoi vain kädet puuskassa. Ei mukava muisto ollenkaan. Mutta äidilläni on tapana ajatella asiat omien tunteidensa kautta. Ei osaa ajatella mitä jokin asia toiselle merkitsee.
Kaveri hirtti itsensä mäntyyn. 90-luku.
Vierailija kirjoitti:
Ysärin puoliväli. Isosina koulun pahiksia joiden kanssa en hiljaisena kilttinä tyttönä kokenut mitään yhteenkuuluvuutta. Oppitunnit koin ihan mukaviksi. Ruoka oli hyvää ja säät suosi. Kuitenkin odotin pois pääsyä, sillä en ollut koskaan ennen ollut viikkoa pois kotoa. Vanhempien vierailupäivän lähestyessä anelin äitiäni tulemaan katsomaan minua, koska kaikille muillekin nuorille oli tulossa vieraita. No, äitini tuli tätini kanssa. Ei edes halannut minua, vaan koko ajan valitti kuinka ei olisi halunnut tulla ja kuinka epämukavaksi olonsa kokee. Seisoi vain kädet puuskassa. Ei mukava muisto ollenkaan. Mutta äidilläni on tapana ajatella asiat omien tunteidensa kautta. Ei osaa ajatella mitä jokin asia toiselle merkitsee.
Äitisi on narsisti.
en käynyt mokomaa jeesustelu leiriä
Empäs juuri paljoakaan. Riparin jälkeisissä bileissä menetin neitsyyteni isosena toimineelle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on narsisti.
En mä häntä narsistiksi sanoisi. Hieman tunnekylmä.
Vuosi -82 ja rippileiri. En menisi enää rippikouluun, jos pitäisi valita uudelleen. Ihan sama mulle, olen kirkosta eronnut joskus 2000-luvun alussa, en kenenkään kummi eivätkä kirkkohäätkään koskaan kiinnostaneet. Rippikoulu oli yhtä jeesustelua ja kärsimystä.
Muistan, että oltiin jossain halausringissä ja eräs poika alkoi nauraa mun kohdalla katketakseen eikä suostunut halaamaan. Oli vissiin hikiläikät paidan kainaloissa tai muuten vaan olin oksettava hänen mielestään.
Kylläpä nuoruus olikin ihanaa aikaa epäsuositulle rumalle tytölle...
Vierailija kirjoitti:
Empäs juuri paljoakaan. Riparin jälkeisissä bileissä menetin neitsyyteni isosena toimineelle miehelle.
Oliko sillä iso, tulitko ja oliko kortsu käytössä?
Muistan oppitunteja ja istuskelua ja kitaran rämpytyksen kuuntelua. Tyypilliset jeesus-hutut biisien välissä. Ihan positiiviset muistot silti. Ilmapiiri oli jotenkin... potentiaalinen. Siitä ilmapiiristä jäi positiivinen muisto vaikkei mitään oikeasti tapahtunutkaan. Ainakaan minulle. Lopussa monet itki mikä oli outoa. -90.
Vuosi 2000. Riparista en paljoa muista muuta kuin hauskaa oli ja koko viikon oli sellaista pientä sähköistystä erään tytön kanssa. No, nyt ollaan oltu kimpassa siitä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sillä iso, tulitko ja oliko kortsu käytössä?
Jos vaikka palaisit niiden vanhojen jallujen pariin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan oppitunteja ja istuskelua ja kitaran rämpytyksen kuuntelua. Tyypilliset jeesus-hutut biisien välissä. Ihan positiiviset muistot silti. Ilmapiiri oli jotenkin... potentiaalinen. Siitä ilmapiiristä jäi positiivinen muisto vaikkei mitään oikeasti tapahtunutkaan. Ainakaan minulle. Lopussa monet itki mikä oli outoa. -90.
Niin, mitä massateatteria se itku oli?
Heitettiin tikkaa, pelattiin joka päivä lentistä(?), Juteltiin, uitiin, saunottiin, illalla istuttiin isossa ringissä ja oli leikkejä. Eipä siellä pahemmin uskonnonopetus jäänyt mieleen. Ne isosryhmäjutut oli tylsiä. -81.
90-luvun alku. Vapaa-ajan ohjelma oli pääosin mukavaa, oppitunnit tylsiä. Sain uusia kavereita. Opin tupakoimaan.
Ihanat muistot rippikoululeiriltä Itä-Suomesta. Sympaattiset pappi ja muut seurakunnan työntekijät. Syvällisiä keskusteluja, oli myös hyvä tavata muiden paikkakuntien nuoria. Oli 1970-lukua.
Riparilla oli hyvää ruokaa, muistan kuinka piti muistella jotakin läheistä, jonka on nenettänyt kun oltiin kynttiläpiirissä ja muistelin tuttua naista, joka oli tehnyt itsemurhan autotallissa auton pakokaasulla (syöpä), sain uusia ystäviä, ihastuin yhteen poikaan, äiti toi vierailupäivänä uusia sloggeja (jossain pussissa onneksi), viimeisenä iltana lähdettiin omin luvin sisätiloista ulos. Oli todella hauska leiri.
Neitsyyden menetyksen. 90-luvun loppu.