Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaiskasvatus. Aina joku valittaa jostain.

Vierailija
19.07.2026 |

On todella vaikea työskennellä niin, että miellyttää kaikkia perheitä ja kollegoita. Vanhempien valitukset on joskus ihan järjettömiä.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Kauhulla odotan töihin paluuta. Vielä onneksi viikko lomaa.

Vierailija
2/72 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on ihania ja kivoja toisin kuin työkaverit. Poliisi-Ellan (Emman?) kiusaamisetkin näyttää ihan kärpäsen paskalta verrattuna vakassa vellovaan työpaikkakiusaamiseen. 
Lähden heti kun mahdollista. 

Vierailija
4/72 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on ihania ja kivoja toisin kuin työkaverit. Poliisi-Ellan (Emman?) kiusaamisetkin näyttää ihan kärpäsen paskalta verrattuna vakassa vellovaan työpaikkakiusaamiseen. 

Millaisia sun työkaverit on? T. Väsy Ap

Vierailija
5/72 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ope, Lh, Avustaja, Keittäjä?

Vierailija
6/72 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/72 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ope, Lh, Avustaja, Keittäjä?

Lh

Vierailija
8/72 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaahan vakalaiset jaksaa. Minä eläköidyin 5 vuotta ennen oikeaa eläkeikää toukokuun lopussa.

On se oikeesti aikamoista hommaa.

Vierailija
9/72 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaahan vakalaiset jaksaa. Minä eläköidyin 5 vuotta ennen oikeaa eläkeikää toukokuun lopussa.

Minkä asian koit raskaimmaksi?

Vierailija
10/72 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä asian koit raskaimmaksi?

Kaikenmaailman hankkeet ym., liian isot lapsiryhmät ja huonosti toimivat tilat(vanhat rakennukset), tavallaan opettajien suosimisen ja vanhempien hurjat odotukset ja vaatimukset. 
Tässä jotain.  

Vierailija
11/72 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnekas! 

Vierailija
12/72 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te passaatte niitä vanhempia? Itse äitinä ei olisi tullut mieleenkään vaatia mitään sen kummempaa. Jos jotain häviää, niin periaatteessa oma vika, kun en viitsinyt nimikoida edes. 

Vierailija
13/72 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te passaatte niitä vanhempia? Itse äitinä ei olisi tullut mieleenkään vaatia mitään sen kummempaa. Jos jotain häviää, niin periaatteessa oma vika, kun en viitsinyt nimikoida edes. 

Onko sulla käsitystäkään siitä miten paljon vanhemmat valittaa päiväkodin johtajille? Jotta saa säilytettyä työpaikan, niin kannattaa olla vaan mielinkielin vaikka haukkuja tulee.

Vierailija
14/72 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia sinun kokemukset kiusaamisesta on?

Vierailija
15/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se alkaa. Olkaa onnellisia te joilla on vahva itsetunto ja omanarvontunto.

Vierailija
16/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on väheksyntä eli se kun nimitellään vakalaisia tädeiksi, hoitajiksi tms. Monet vanhemmat kuvittelevat vakan olevan joku lastenhoitopalvelu. Ei ymmärretä että jokaisella lapsella on oikeus saada varhaiskasvatus ja että kyseessä on osa lapsen koulutuspolkua.

Vierailija
17/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla käsitystäkään siitä miten paljon vanhemmat valittaa päiväkodin johtajille? Jotta saa säilytettyä työpaikan, niin kannattaa olla vaan mielinkielin vaikka haukkuja tulee.

No olen itse töissä lastensuojelussa ja saahan ne asiakasvanhemmat valittaa. So what, ei niitä silti aleta erityisesti pokkuroimaan ja passaamaan. 

Vierailija
18/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen itse töissä lastensuojelussa ja saahan ne asiakasvanhemmat valittaa. So what, ei niitä silti aleta erityisesti pokkuroimaan ja passaamaan. 

Varhaiskasvattajalla ei ole oikeutta uhata hankalaa vanhempaa huostaanotolla. Joten hän on aika voimaton sen hankalan vanhemman edessä.

Vierailija
19/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvattajalla ei ole oikeutta uhata hankalaa vanhempaa huostaanotolla. Joten hän on aika voimaton sen hankalan vanhemman edessä.

Höpö höpö, jos toimenkuvaan ei kuulu seistä päällään, niin ette seiso vaikka joku mt-vanhempi kuinka vaatisi. Itsekunnioitusta kehiin. 

Vierailija
20/72 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihmeellistä kuinka varhaiskasvatuksessa työskentelevät aina valittavat. Tehkää työnne ja kuunnelkaa mitä vanhemmat haluavat teidän tehdä. Ei ole kovinkaan vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme