Nimimerkkipakko palstalle!
Tulisi jotain järkeä näihin keskusteluihin. Nyt sivun ovat vallanneet trollit ja vihapuhujat. Paljon keksittyjä, teoreettisia aloituksia, paljon tekoälyä käyttty niissä, paljon ihan suoria valheita, paljon joidenkin aloitusten tehneiden tahallista loukkaamista. Kuolemantapauksista keskusteltaessa joku sairas tulee ilkkumaan ilman että viestejä poistetaan. Ne aiheet voisi kieltää suorilla.
Miksi Sanoma Oy haluaa pitää yllä tällaista Suomen ilmapiiriä pilaavaa palstaa? Minkä propagandan tekoon tätä tarvitaan?
Esim. Iltalehteen ja Iltasanomiin on pakko olla nimimerkki. Miksi ei tänne? Sitten oppisi tunnistamaan sekopäät ja vainohullut lukematta tekstejään.
nimim. nainen 69v
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Miten se nimimerkki niihin vaikuttaa?
Ainakaan sama tyyppi ei ehkä voisi spämmätä samalla lailla. Toisekseen, ihmiset oppisivat varomaan näitä mt-ongelmaisia viestejä.
Sulla on ihmeellinen asenne, muiden mielipiteitä kohtaan. Itse akateemisena ja menestyneenä ihmisenä annan kaikkien kukkien kukkia. Kaikkin saavat vapaasti ilmaista itseään, tämä on aika ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan sama tyyppi ei ehkä voisi spämmätä samalla lailla. Toisekseen, ihmiset oppisivat varomaan näitä mt-ongelmaisia viestejä.
Kuka määrittelee toisen ajatukset mielisairaiksi, ja nykyään mielisairaus ei ole myöskään haukkumissana. Myös mielisairailla on oikeus viestiä.
Mikä sinua estää vaihtamasta sellaiselle alustalle jossa pitää olla kirjautuminen, nimimerkillä tai omalla nimellä?
Kyllä systeemiä pitäisi muuttaa, esim. aloituksille pakollinen nimimerkki, ja max kaksi aloitusta päivässä/nimimerkki. Kommentointi sitten kuten nytkin anonyyminä, miksei myös näkymättömiin sen aloittajan nimimerkkikin. Palsta kuitenkin edes vähän puhdistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittajalla ei ole nimimerkkiä? 🤔
Siis on, nainen 69 v. :) Ei nimimerkki tarkoita nimen käyttämistä, se voi olla toisenkinlainen. Minusta tässä on kaksi olennaista elementtiä: sukupuoli ja ikä.T. nainen 69 v
Ja tätä nainen 69 v käytän aika usein täällä. Myös sellainen kuin Eri käyttää nimimerkkiä. Terkut Erille, mulle on jo muodostunut mielikuva hänestä, kun olen lukenut paljon hänen viestejään. :) Se olis kiinnostavaa, jos vois tehdä päätelmiä kirjoittajista. Muita nimimerkkejä en nyt muista käytettävän.
Mitä tulee "isoonveljeen", en todellakaan kirjoita tännekään mitään tulenarkaa.
Eri ei ole kenenkään nimimerkki. Jotkut osoittavat sillä, että eri tyyppi vastaa kuin aloittaja (joka on ap). Tai jos a kirjoittaa jotakin, johon b vastaa lainaten a:n tekstiä ja kolmas tyyppi haluaa kommentoida b:n kirjoitusta, hän voi allekirjoittaa viestinsä "eri", jotta häntä ei erehdytä luulemaan a:ksi.
Toki tämä on ollut itselleni vaikeitten aiheitten paikka. Olen erikoinen tapaus ja pelkään, että henkilöllisyyteni paljastuu. Missään muussa en ole vaikeista asioista pystynyt keskustelemaan. Se sitten jää. :( Mutta liikaa on kiusaajia ja trolleja ja moni hyvä ketju - sitä ei jaksa näiden verkkokiusaajien takia edes lukea loppuun.
N56