Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää olla epäonnistunut miehenä

Vierailija
18.07.2026 |

En ole koskaan kelvannut yhdellekään naiselle, ja aika epätodennäköistä on, että koskaan kelpaisinkaan. Tuntuu, että varsinkin miesten maailmassa jää aika ulkopuoliseksi kun ei ole mitään kosketusta naisiin ja parisuhteisiin. En nyt tarkoita pelkästään mitään seksirehvasteluita vaan ihan normaalia keskustelua joihin vaimot, tyttöystävät ja lapset usein liittyvät. Aina kun noista aiheista keskustellaan niin tuntuu kuin puukkoa työnnettäisiin sydämeeni. Minäkin olen haaveillut kivasta naisesta rinnallani, ja lapsesta tai kahdesta. 

Naiset eivät yksinkertaisesti tunnu pitävän minua millään tasolla kelvollisena kumppanina. Ainoastaan hyvänpäivän tutuksi ja keskustelukumppaniksi kelpaan, niin se on aina ollut...

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avarra maailmaasi. Joo, onhan parisuhde todella antoisa juttu, mutta ei sen tarvitse ollajoku koko elämän ykköspäämäärä jota ilman on epäonnistunut miehenä. 
Keksi jokin muu tavoite itsellesi. Mikä kiinnostaa?

Ja lopeta se vertailu. Ei kaikille löydy vastinparia varsinkaan jos ei ole keskiverto tallukka.

Oot hyvä just semmosena kuin olet.

Onhan se vähän hankala yrittää kääntää asioita positiiviseksi kun kuitenkin tahtoisi rakastaa ja olla rakastettu. Mutta eihän se auta kuin riutua ja yrittää väkisin pitää mieli korkealla niiden muiden asioiden parissa. Ehkä se kumppani vielä sitä kautta löytyykin, vaikka epätodennäköiseltä se tuntuukin 

Jospa koittaisit katsella naisia, jotka muistuttavat itseäsi luonteen, elämäntilanteen, kiinnostusten jne puolesta. 

No sellaisia naisia minä olenkin katsellut. Kuten mainitsin aiemmin niin en minä oikein muunlaisten naisten kanssa juttuun pääsekään, jotain yhteistä on löydyttävä niin voi vapaammin olla oma itsensä hänen seurassaan, niin hyvässä kuin pahassa

Vierailija
62/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole epäonnistunut miehenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys olet nainen ja koitat levittää miesvihaa

Vierailija
64/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla voimakkaita ennakko-oletuksia ja ajatusvääristymiä, jotka vaikuttavat käyttäytymiseen muiden seurassa. Teet negatiivisia oletuksia muiden ajatuksista eli kuvittelet, että he eivät pidä sinusta eivätkä ole kiinnostuneita sinusta. Silloin kehonkielesi ajaa muita pois sinun itsesi sitä tiedostamatta. 

Satutko olemaan koulukiusattu? On tutkittu, että heillä tuollaiset ajatusmallit ovat yleisiä. Eli he kokevat muut ihmiset uhkana ja ajattelevat, ettei kukaan minusta kuitenkaan pidä. Siksi he vetäytyvät seurassa, eivät ota katsekontaktia eivätkä muutenkaan anna muille viestiä siitä, ette he haluaisivat tutustua kehenkään. 

Yksi pohtimisen arvoinen asia on se, että miksi muiden pitäisikään olla kiinnostuneita sinusta ts. sen oivaltaminen, että ihmisiin tutustuminen lähtee omasta kiinnostuksesta heihin. Kun olet utelias muiden ajatuksista, tekemisistä, teet kysymyksiä, ilmennät eleilläsi ja kehon kielellä kiinnostusta, he vastavuoroisesti kiinnostuvat sinusta. Ainakin sen verran kuin kohteliaisuussäännöt vaativat. Ihmisiin tutustuminen vaatii paljon kontakteja. Se ei riitä, että sanoo yhdelle kiinnostavalle ihmiselle moi. 

Jos näihin asioihin haluaa perehtyä, vaatii se psykoterapiaa, missä käydään läpi erilaisia tilanteita ja ajatusmalleja, jotka niihin liittyvät. Mutta haluatko sinä tarpeeksi paljon olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotta parisuhteen löytäminen olisi mahdollista? Vai oletatko, että se tapahtuu noin vain ilman, että sinun tarvitsisi muuttaa tuttua ja turvallista. Kuten joku edellä sanoi, on turvallista, joskin hieman tylsää olla vain omassa seurassa. Silloin ei ainakaan satu mitään ikävää.

Ihmiset eivät odota täydellisen sulavaa käytöstä ja supliikkia. Useimmat tajuavat, että ujolle kanssakäyminen on vaikeampaa. Mutta jos hän ei edes yritä, hänet kyllä jätetään rauhaan, koska hän viestii ehkä tahtomattaan, ettei halua mitään kontaktia ja että hän toivoo tilanteen menevän äkkiä ohi. Eräs tällainen nuorehko mies oli äskettäin kylässä työasioissa. Hän ei katsonut silmiin ja pyrki suoriutumaan tilanteesta mahdollisimman nopeasti pois. Voisin kuvitella, että hänellä myös sinkkuna on vastaavanlaisia ongelmia. Vaikka itse miehessä ei mitään vikaa olekaan. Hän vain on hyvin ujo ja vetäytyvä eikä ole koskaan saanut mistään apua ominaisuuksiensa jalostamiseen.

Juu, olen koulukiusattu ja se kyllä edelleenkin vaikuttaa minuun juurikin tuossa, että lähtökohtaisesti koen olevani ei haluttua seuraa. Voisi sanoa jopa, että häpeän itseäni ja taustaani. Elämäni on aina ollut sellaista selviytymistä päivästä toiseen, vähässä on nautinnon aiheet olleet.

En kuitenkaan täysin ihmisseuraa välttele tms. mutta tosiaan tarkastelen aika tarkkaan, että halutaanko kanssani olla tekemisissä. Enkä häpeä itseäni niiden hyvien tyyppien seurassa, paitsi näissä naishommissa, niistä en mielellään puhu.

Vierailija
65/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden ihmisten kanssa puhumista voi harjoitella ja totutella pois vetäytyvästä käyttäytymisestä. Etsi tietoisesti vaikka (sivu)työ, jossa joudut lähestymään ihmisiä ja samalla tottumaan siihenkin, että sinut torjutaan. Torjutuksi tulemisen pelko on melkoinen jarru tehdä asioita. Oikeasti ihminen tarvitsee taitoa sanoa ei ja kestää se, että itselle sanotaan ei. 

Vierailija
66/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siltä se kyllä tuntuu. Suoraan sanottuna satuttaa ja tekee vähän katkeraksikin nähdä pariskuntia. Miksi niin luonnollinen ja normaali asia kuin rakkaus ja pariutuminen on "kielletty" minulta? Sitä minä usein itseltäni kysyn.

Vierailija
67/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet vahingossa pidä naisia vain tavoitteena, unelmana?

Yksi tapa saada nainen kiinnostumaan sinusta on se, että kohtelet häntä ihmisenä etkä saatavana objektina tai palkintona. Kyllä me naisetkin ollaan vaan ihmisiä. 

Vierailija
68/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelut? Eli olet vielä suht nuori oletan. Alle 40-vuotias varmaankin. Pahin mitä voit tehdä on antaa liian epätoivosen kuvan itsestäsi ja fokusoida pelkästään haluamiisi asioihin. Opettele olemaan naisten seurassa ja viettämään aikaa ihan vaan kaveripohjalta naisten kanssa. Se voi tuntua hölmöltä, jos haluat enemmän, mutta jos tulet naisten kanssa toimeen yleisellä tasolla joku ennemmin tai myöhemmin bongaa sut ja nappaa itselleen. Älä edes yritä olla itse liian aloitteellinen, jos se ei oo sulle luonnostaan helppoa, koska tilanteet menee helposti kiusallisen puolelle. Kokemuksesta sanon tämän naisena, joita ei niin sosiaalisesti taitavat miehet ovat yrittäneet iskeä. Tärkeintä olisi avartaa omaa maailmaansa ja lähteä haistelemaan uusia tuulia. Kyllä lopulta tilanteet ja ihmiset tulee eteesi, kun olet valmis.

Vierailija
69/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siltä se kyllä tuntuu. Suoraan sanottuna satuttaa ja tekee vähän katkeraksikin nähdä pariskuntia. Miksi niin luonnollinen ja normaali asia kuin rakkaus ja pariutuminen on "kielletty" minulta? Sitä minä usein itseltäni kysyn.

Parisuhde parisuhteen vuoksi on paskaa. Sen koko homman pointti on löytää henkilö, jonka seurassa on hyvä olla ja viihtyy. Jos et arvosta itseäsi tai ole sinut itsesi kanssa se näkyy ulospäin.

Vierailija
70/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelut? Eli olet vielä suht nuori oletan. Alle 40-vuotias varmaankin. Pahin mitä voit tehdä on antaa liian epätoivosen kuvan itsestäsi ja fokusoida pelkästään haluamiisi asioihin. Opettele olemaan naisten seurassa ja viettämään aikaa ihan vaan kaveripohjalta naisten kanssa. Se voi tuntua hölmöltä, jos haluat enemmän, mutta jos tulet naisten kanssa toimeen yleisellä tasolla joku ennemmin tai myöhemmin bongaa sut ja nappaa itselleen. Älä edes yritä olla itse liian aloitteellinen, jos se ei oo sulle luonnostaan helppoa, koska tilanteet menee helposti kiusallisen puolelle. Kokemuksesta sanon tämän naisena, joita ei niin sosiaalisesti taitavat miehet ovat yrittäneet iskeä. Tärkeintä olisi avartaa omaa maailmaansa ja lähteä haistelemaan uusia tuulia. Kyllä lopulta tilanteet ja ihmiset tulee eteesi, kun olet valmis.

Tämä!! Yksi turhauttavimmista asioista on mies, joka on selvästi kiinnostunut ja samalla fokusoi liikaa pelkästään siihen mitä hän itse haluaa. Miksi naisen kiinnostuksen kohteet eivät kiinnosta, jos mies kuitenkin haluaa tämän?

Vierailija
71/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se helppoa ole löytää sopivaa ihmistä, monen asian pitää osua kohdilleen. Kaikkia ei vain onnista siinä asiassa.

Vierailija
72/72 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde parisuhteen vuoksi on paskaa. Sen koko homman pointti on löytää henkilö, jonka seurassa on hyvä olla ja viihtyy. Jos et arvosta itseäsi tai ole sinut itsesi kanssa se näkyy ulospäin.

Voi se silti olla erittäin tärkeää saada parisuhde, jossa ihastuu toiseen, jos sellaista ei ole koskaan kokenut. Ehkä se henkilö ei ole täydellinen, mutta se kokemus halutaan silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän