Nuorena vaille naisten huomiota jääneet miehet päätyvät helpommin pettäjiksi
Osalla miehistä näkee tätä ilmiötä:
Jos mies on nuorena ollut epäsuosittu naisten keskuudessa, tätä velotaan vielä aikuisena. Miehinen itsetunto on yhä aikuisena heikko. Ei riitä, että on saatu hyvä vaimo ja menty naimisiin. Kun joku vieras nainen vähänkin osoittaa kiinnostusta, niin nämä miehet menevät aivan sekaisin. Huomio hivelee. Eivät ole tottuneet torjumaan ketään. Eivät käsitä, ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Eivätkä tuossa tunnehuumassaan tajua, että se hyvä liitto menee vessanpöntöstä alas, kun alkaa vaimon selän takana säätämään toisen naisen kanssa.
Sitten taas on miehiä, jotka ovat saaneet vastakkaiselta sukupuolelta jonkinlaista huomiota edes joskus nuorena. Heille ei tuota ongelmaa sanoa, että kiva kun olet kiinnostunut, mutta olen naimisissa ja minä en ole kiinnostunut. Nämä miehet osaavat ystävällisesti kieltäytyä saamastaan huomiosta ja muistavat sen kotona odottavan vaimon (ja mahdollisen jälkikasvun).
Kommentit (25)
Ylipäätään sanoisin, että huonoitsetuntoiset miehet ovat alttiita pettämään. Heidän itsetuntoaan hivelee, jos nainen on heistä kiinnostunut. Joku hyvän itsetunnon omaava mies ei ole asiasta moksiskaan.
Olen naimisissa hyväitsetuntoisen nörtin kanssa. Häntä ei ole hetkauttanut, jos joku toinen nainen on ollut kiinnostunut. Toisten naisten sijaan kiinnostaa videopelit. :D
Ei tätä ilmiötä tajua, jollei ole omakohtaista kokemusta! Tuollaisen "myöhäisheränneen" vaimona ei ole hauskaa; luuli saavansa yksiavioisen ja uskollisen puolison mutta hänelläpä olikin elämätöntä elämää jäljellä ja sehän pitää kiriä takaisin! Vaimon kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä ilmiötä tajua, jollei ole omakohtaista kokemusta! Tuollaisen "myöhäisheränneen" vaimona ei ole hauskaa; luuli saavansa yksiavioisen ja uskollisen puolison mutta hänelläpä olikin elämätöntä elämää jäljellä ja sehän pitää kiriä takaisin! Vaimon kustannuksella.
Tämä, samanlainen kokemus itsellä. Olimme mieheni kanssa yhdessä nuoresta asti. Minulla oli takana aiempikin seurustelusuhde, miehelläni ei. Kuvittelin, että miestä ei asia vaivaisi. Kun vuodet kuluivat ja oltiin naimisissa, niin miehellä alkoi harmittaa elämätön elämä. Alkoi puhua, miten on mennyt liian nuorena naimisiin. Kuvittelin, että mies olisi yksiavioinen ja uskollinen puoliso, olinhan sellainen itse. En tajunnut, että mies ei halunnut olla. Mies pettikin minua törkeästi selkäni takana yli vuoden, ennen kuin sai sanotuksi, että haluaa erota. Lähtikin nopeasti ja minä jäin selvittelemään kaikki eroon liittyvät asiat, asuntokuviot ja muut yksin. Oli aivan hirveä kokemus alle kolmekymppisenä, kun ikätoverit vasta menivät naimisiin ja minä kävin läpi avioeroa.
Emme ole olleet ex-mieheni kanssa eron jälkeen tekemisissä. Somesta näin, että melko pian eromme jälkeen kihlasi toisen naisen (nuoruuden ihastus, jota ei koskaan nuorena saanut). Eivät kuitenkaan koskaan menneet naimisiin, vaan erosivat muutamaa vuotta myöhemmin. Nykyisin keski-ikäistyvä eksäni elelee sinkkuna, minulla on ollut uusi aviomies ja lapsiarki on jo vuosia. Myönnän ihan suoraan, että toisella kierroksella en olisi ottanut kumppaniksi miestä, jolla ei ole jo parisuhdetaustaa ennestään. En halua, että "elämätön elämä" jää harmittamaan.
Itse en ylipäätään ymmärrä, mitä vikaa sellaisessa nuoruudessa on, joka vietetään pitkässä seurustelusuhteessa. Yhden yön suhteet/fwb-suhteet eivät koskaan ole kiinnostaneet minua, enkä käsitä, miksi sellaisten takia pitää luopua pysyvästä parisuhteesta.
Mitä omasta kokemuksesta ja sivusta seuraamalla olen oppinut kolmekymppisistä miehistä:
Parhaimpia ovat ne miehet, joilla on tuohon mennessä taustalla useamman vuoden kestänyt parisuhde niin, että ainakin jonkun naisen kanssa on asuttu saman katon alla. Tällaisilla miehillä on käsitys siitä, mitä yhteiseloon kuuluu. Ovat myös tottuneet naiselta saatuun huomioon, joten se ei ole jotakin erityistä. Eivätkä myöskään odota naiselta mahdottomia, kun ovat ihan tavallisen naisen kanssa eläneet.
Siellä ikävämmässä päässä on kahdenlaisia miehiä: niitä, jotka eivät ole huomiota nuorempana saaneet ja sitä velkovat vielä aikuisenakin. Kapsahtavat heti jonkun naisen kaulaan, jos nainen vähänkin flirttailee. Sitten toinen ääripää ovat sanavalmiit häntäheikit, joilla naisia on riittänyt joka sormelle. Eivät malta sitoutua, kun aina voi tulla nurkan takaa kuumempi misu vastaan.