Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset naamioivat alkoholismin "viininmaisteluun" ja miehet ovat "oluenystäviä"

Vierailija
18.07.2026 |

Alkossa 95 % naisista ostaa viinejä, aniharvoin olen nähnyt naisen kourassa muuta.

Prisman kassalla taas kiinnittää huomiota isot olutcaset joita ostaa aina mies.

4 kpl 0,5 l keppanatölkkiä vastaa puolikasta 0,5 l kirkasta.

Nuoret taasen ovat vähentäneet juomista dramaattisesti jostain 80-luvulta.

Nykyään juo + 50- väki.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen alkoholikulttuuri on paskaa siksi, että se koostuu pelkistä ääripäistä. Joko deekuillaan ja ryypätään täysin hallitsemattomasti, tai sitten ollaan raivoraittiita ja ilkutaan satunnaistakin nautiskelijaa "alkoholistiksi".

Saksassa ihmiset käyvät töiden jälkeen yksillä ja kulkevat kaduilla pullo kädessä, eikä kukaan paheksu.

Näin on! Brittien pubikulttuurista tykkäsin myös. Vaikka en itse edes joka viikko pubissa jaksanut istua, niin se paheksunta puuttui sieltä myös. Jengi meni duunin jälkeen rentoutumaan ja joskus ehkä ottivat pari liikaa.. 

Vierailija
42/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat juo alkoholia, nuoremmat pössyttelee pilveä ja vetävät nappeja.

Harvemmin pössyttelijät vetää nappeja tai muutakaan. Pelkkä kannabis on yleisin ja myös vähiten haitallisin laittomista aineista. Sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi eikä kannabiksen kieltoon ole mitään oikeaa syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että viinissä on 14% alkoholia ja oluessa 4%? Olen nainen ja juon kyllä myös olutta.

Itse en myöskään ole alkoholisti. Nytkin on jääkaapissa ollut olutta juomatta varmaan viikon ja punaviiniä muutaman päivän. Ei ole vaan tullut avattua.

Jos mies ei tykkää punaviinistä niin varmaan johtuu siitä, että se on aika hapanta ja kitkerää eikä kaikki koe sitä miellyttävänä. Kalja on paljon neutraalimpaa.

Minullakin on avaamaton brandy pullo ollut jo 16 vuotta jääkaapissa. Silti ostan ja juon mieluummin vaikka vodkaa, joskus hyvin harvoin, kerran vuodessa, siideriä tai oluen. Olenko alkoholisti juodessani vodkaa 0,5 L pullon kerran viikossa tai kahdessa, mutta muina päivinä olen ilman alkoholia? Ei se että mielipiteistä olisin kiinnostunut mutta näin se on, kai se on merkki ettei ole alkoholisti, kun tuo brandy pullo ei jo ole juotu, eikä se vedä puoleensa. Käsidesikin on vielä tuolla kylppärissä ihan tarkoitukseensa.

Vierailija
44/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että ketään kiinnostaa sun jankutus? Juon lasillisen viiniä joka päivä illallisella. Täysin normaalia italiassa. 

Vierailija
45/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko, että viinissä on 14% alkoholia ja oluessa 4%? Olen nainen ja juon kyllä myös olutta.

Itse en myöskään ole alkoholisti. Nytkin on jääkaapissa ollut olutta juomatta varmaan viikon ja punaviiniä muutaman päivän. Ei ole vaan tullut avattua.

Jos mies ei tykkää punaviinistä niin varmaan johtuu siitä, että se on aika hapanta ja kitkerää eikä kaikki koe sitä miellyttävänä. Kalja on paljon neutraalimpaa.

Minullakin on avaamaton brandy pullo ollut jo 16 vuotta jääkaapissa. Silti ostan ja juon mieluummin vaikka vodkaa, joskus hyvin harvoin, kerran vuodessa, siideriä tai oluen. Olenko alkoholisti juodessani vodkaa 0,5 L pullon kerran viikossa tai kahdessa, mutta muina päivinä olen ilman alkoholia? Ei se että mielipiteistä olisin kiinnostunut mutta näin se on, kai se on merkki ettei ole alkoholisti, kun tuo brandy pullo ei jo ole juotu, eikä se vedä puoleensa. Käsidesikin on vielä tuolla kylppärissä ihan tarkoitukseensa.

Itse ihan pidän oluesta ja viinistä, minkä takia ne ostin. Välillä vaan kyllästyy, voi lempiruokaankin kyllästyä.

Vierailija
46/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on sinulle ongelma, ap?

Vierailija
47/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia voi nauttia olematta alkoholisti.

Niin ja kaikki päihteisiin liittyvä halutaan nähdä vain ongelmien kautta. Sitten kun ihan näytetään mistä on vähiten haittoja niin sekään ei kelpaa. Kun ihmiset ovat aina halunneet päihteitä niin on ihan utopiaa yrittää lopettaa päihteiden käyttö. Nautintoaineista kun saa sitä nautintoa joka tekee elämästä elämisen arvoista. Vörttiä niinku sanotaan.

Elämän raikkaisiin nautintoihin ei tarvitse mitään päihteitä.

Terve mieli ja sielu ja terve kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa.

Aitous, reiluus, rehellisyys, sydämen ilo ja sydämen usko.

Ne on niin parhautta!

Vierailija
48/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia voi nauttia olematta alkoholisti.

Niin ja kaikki päihteisiin liittyvä halutaan nähdä vain ongelmien kautta. Sitten kun ihan näytetään mistä on vähiten haittoja niin sekään ei kelpaa. Kun ihmiset ovat aina halunneet päihteitä niin on ihan utopiaa yrittää lopettaa päihteiden käyttö. Nautintoaineista kun saa sitä nautintoa joka tekee elämästä elämisen arvoista. Vörttiä niinku sanotaan.

Elämän raikkaisiin nautintoihin ei tarvitse mitään päihteitä.

Terve mieli ja sielu ja terve kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa.

Aitous, reiluus, rehellisyys, sydämen ilo ja sydämen usko.

Ne on niin parhautta!

Kaikkea tuota voi olla vaikka joisikin alkoholia.

Vierailija
49/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava aloitus!

Moni yrittää juurikin noin peitellä omia ongelmiaan.

Suurinosa täysjuoppoja.

Vierailija
50/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raitistunut alkoholisti ja porttiteorian mukaan etenin sairaudessani.  Nuorena lonkerosta-viiniin ja lopulta viskiä.  Mieluiten tiukkaa tavaraa, ettei mennyt aika hukkaan lipitellessä mietoja.  Kova kiire päihtyä.  Eikä silloin enää loppuaikoina välittänyt vaikka joku Alkossa olis paheksunut.  Onneksi ne ajat on takana päin.  Huomisestaan ei kukaan tiedä mutta tänään valitsen elää näin.

Vierailija
51/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat juoppoa kansaa. 

Vierailija
52/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 keskiolutta on mietoja älä nyt vertaa edes 45% kirkkaaseen!!    

Vierailija
53/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeelliset sukupuolistereotypiat ap:llä tässä. Myös miehet ostaa paljon viiniä, myös naiset ostaa paljon kaljaa, molemmat ostavat Alkosta myös muita juomia. 

Mun tekosyyhän on viskiharrastus. Ostan ihan suvereenisti naisena myös muita väkeviä, viinejä, oluita, siidereitä ja lonkeroita. 

Vierailija
54/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nainen ostaa viinipullon jonka nauttii kavereiden kanssa tai lasillisen ruuan kanssa ja säästää lopun. Mies taas juo illassa sen kaljasalkun yksin autotallissa.

Vierailija
55/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin nainen ostaa viinipullon jonka nauttii kavereiden kanssa tai lasillisen ruuan kanssa ja säästää lopun. Mies taas juo illassa sen kaljasalkun yksin autotallissa.

Miksi? Itse en toimi näin.

Vierailija
56/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä kumppani vai sisko tms.? Jos kumppani niin miksette nauttisi juomianne yhdessä? Kannattaisi varmaan ottaa ero tuollaisesta suhteesta, jossa nainen ei edes kehtaa näyttää sinua ystävilleen.

Vierailija
57/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Alkoholisti tarkoittaa  liikakäyttöä tai niin hillittömiä humalatiloja, että käyttäytyy hullusti ta ikävästi Voi ottaa enemmänkin kun yhden  ollakseen alkoholisti. Myös nainen. 

Vierailija
58/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena mekin mentiin työn jälkeen työkavereiden kanssa juomaan 1 olut tuoppi .  Sitten taas lomilla ulkomailla päivät rannalla niin illalla ruuan kanssa olut tai hotellissa valkoviini tai joskus harvoin joku drinkki lumumba tai vodka juttu.  Ei nyt niin paljon ehtinyt juoda kun ostokset ja kelloja ostettiin ja t paitaa ja retkillä käytiin . Retkillä oli vesipullot käynti uimassa syömässä ruoka ja siinä lasi viiniä . No matkamuistoksi joku likööri pullo paikallista mikä pidettiin koristeena hyllyssä.  Samassa kuin muut matkamuistoesineet kuten shakkioeli ja simpukan kuoret ja  pienet norsut kuin muut esineet. Eri maista.  Erilaiset liköörit oli matkamuistoja Keniasta kahvilikööri. Teetä. Sahramia. 

Vierailija
59/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilikööristä sen verran että KOFEIINI .  Kofeiini nostaa verenpainetta . 

Vierailija
60/75 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkellä ulkomailla niin joku uskontolahkoinen kävi kimppuun ruokapöydässä kun piti valita olut vai viini mikä kuului siihen ruokaan kuten ulkomailla on tapana . Niin tämä nainen tuli siihen huutamaan ettei tarvi juoda yhtään .  Huh . Ravintolassa vielä itsekin oli siellä.  Ja 100 muuta.  Ei voi hillitä itseään edes lomalla. Oltiin ryhmäretkellä turistina.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi