Paljonko saatte eläkettä
Kommentit (101)
Mediaani brutto on 1886€. Eli täällä suurin osa kuuluu siihen tuon yli menevään 50% eläkeläisistä.
Mediaani netto on siis noin 1600€/kk. 50% eläkeläisistä jää sen alle.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi helvetissä annetaan eläkeläisalennuksia? Olen luullut että ne "kauhean pienet eläkkeet" josta puhutaan on saman verran kuin työttömyyskorvaus, mutta herrajestas!
Puolet eläkeläisistä saa käteensä alle 1543€/kk. He maksavat siitä vuokransa, ruokansa, lääkärinsä, lääkkeensä, silmälasinsa, ja kaiken muun, mitä he elämässän tarvitsevat. He eivät saa asumistukia, eikä mitään muitakaan tukia. Onnellinen on se, joka pääsee tt-tuelle, sillä hänellä on useimmiten käytettävissään enemmän rahaa kuin keskivertoeläkeläisellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuloveroa menee 850€/kk.
Minulla menee eläkkeestä ansiotuloveroa 1550€/kk.
Olen sairaseläkkeellä ja saan 990 e / kuukaudessa. Sairastuin kesken opintojen enkä valitettavasti koskaan päässyt siirtymään työelämään.
4017 € netto 58 vuotiaana. 29 vuotta Helsingin kaupunki.
1025 brutto, osatyökyvyttömyyseläke.
Saan ainoastaan 1030€ netto, vaikka aloitin työnteon jo 17- vuotiaana. Paljon joutunut tekemään osa- aikatyötä ja eläke alkoi kertymään vasta 23- vuotiaana. Vuoden päästä jään eläkkeelle.
Käteen jää reilu pari tonnia. Taitaa olla n. 2300.
1230 euroa nettona eli juuri sopivasti omalle vaatimattomalle elämäntavalle.
Jos nykyinen tulotaso säilyy eläkkeelle asti, niin about 3900€/kk.
Lisäksi tavoite olisi että olisi säästöistä pääomatuloja noin 1000€/kk.
Puolisolla on pienempi eläke, mutta kun lainat on maksettu pois pitäisi tuolla pärjätä ihan kivasti.
Rolex ranteeseen 65 vuotiaana ja Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi helvetissä annetaan eläkeläisalennuksia? Olen luullut että ne "kauhean pienet eläkkeet" josta puhutaan on saman verran kuin työttömyyskorvaus, mutta herrajestas!
Puolet eläkeläisistä saa käteensä alle 1543€/kk. He maksavat siitä vuokransa, ruokansa, lääkärinsä, lääkkeensä, silmälasinsa, ja kaiken muun, mitä he elämässän tarvitsevat. He eivät saa asumistukia, eikä mitään muitakaan tukia. Onnellinen on se, joka pääsee tt-tuelle, sillä hänellä on useimmiten käytettävissään enemmän rahaa kuin keskivertoeläkeläisellä.
Pääsee tt-tuelle ja on enemmän rahaa käytettävissä? Ymmärrätköhän nyt edes miten toimeentulotuki toimii?
En mää sitä tiedä. 20 vuotta vielä eläkeikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan n. 3.000e netto.
et saa 🤣
Minä saan 5200 euroa netto.
Saan 1599e netto.
Pärjään.