Paljonko saatte eläkettä
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi helvetissä annetaan eläkeläisalennuksia? Olen luullut että ne "kauhean pienet eläkkeet" josta puhutaan on saman verran kuin työttömyyskorvaus, mutta herrajestas!
Mitkä helvetin eläkeläisalennukset?
Puoli-ilmaiset uimahallikäynnit, alennukset matkalipuista, lounaista ja teatterilipuista jne.
Pyh, ne parin euron eläkeläisalennukset eivät tunnu missään. HSL:n eläkeläislipunkin saa vasta 70-vuotiaana.
Sinäpä sen sanoit :D Pari euroa ei ole eläkeläiselle summa eikä mikään. Työttömälle se valitettavasti on iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias ja mun eläkekertymä on n. 400 euroa ja eläkevakuutusyhtiön arvion mukaan se ei siitä enää kasva vaikka jäisin eläkkeelle 68-vuotiaana. Arvioivat mun tulevaisuuden tuloiksi 0 euroa.
Voit ihan itse päättää, mitä eläkelaskuriin laitetaan tulevaisuuden tuloiksi. Mutta jos et laita siihen itse valitsemaasi summaa, laskuri käyttää tulorekisterin tietojen perusteella laskettua arviota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias ja mun eläkekertymä on n. 400 euroa ja eläkevakuutusyhtiön arvion mukaan se ei siitä enää kasva vaikka jäisin eläkkeelle 68-vuotiaana. Arvioivat mun tulevaisuuden tuloiksi 0 euroa.
Voit ihan itse päättää, mitä eläkelaskuriin laitetaan tulevaisuuden tuloiksi. Mutta jos et laita siihen itse valitsemaasi summaa, laskuri käyttää tulorekisterin tietojen perusteella laskettua arviota.
Tietenkin voin, mutta Ilmarinen näköjään pitää mua toivottomana tapauksena.
En ole kusipää, mutta en ole syyllinen työttömyyteen. En kuitenkaan pidä siitä, että eläkeläisiä syyllistetään siitä, että ovat ansainneet eläkkeensä tekemästään työstä. 40 vuotta on puolet elämästä, siis tehtyä työtä. On pitänyt nuorena ottaa vastaan kaikkea työtä, myös paskaduunia, jotta on voinut opiskella itselleen ammatin, ei ollut tukia ja Kelan luukkuja, joissa käydä marisemassa omaa köyhyyttään. Se, että puhuttelet sinulle täysin vierasta ihmistä kusipääksi, kertoo sinusta jo paljon ja ymmärrän miksi juuri sinua ei kukaan halua ottaa töihin.