Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saatte eläkettä

Vierailija
18.07.2026 |

Minä saan 1995eur netto.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi helvetissä annetaan eläkeläisalennuksia? Olen luullut että ne "kauhean pienet eläkkeet" josta puhutaan on saman verran kuin työttömyyskorvaus, mutta herrajestas!

Vierailija
42/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti järkeä raataa koko elämänsä ajan 2 000 euron bruttoeläkkeen takia?

mikäs tyyppi sinä olet ????

Viisas. En halua tuhlata parhaita vuosiani jossain tehtaassa hikoilemalla. Melkein saman rahan saa tekemättä yhtään mitään.

Täys luuseri olet

Harmittaako noin paljon, että itse raadoit vuosia töissä ja saat ihan naurettavan summan eläkettä? Kyllä muakin harmittaisi, joten ymmärrän reaktiosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloveroa menee 850€/kk.

Vierailija
44/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi helvetissä annetaan eläkeläisalennuksia? Olen luullut että ne "kauhean pienet eläkkeet" josta puhutaan on saman verran kuin työttömyyskorvaus, mutta herrajestas!

Kauhean pieni eläke on tuplat verrattuna yleistukeen :D

Vierailija
45/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelin itseni viisaaksi, niin päätin menestyä elämässä. Tein tomeraa työtä sen 40 v yli 60 000 vuosiansiolla. Tarkoituksella halusin ja sain eläkkeeni suuremmaksi kuin perus tehyläisen liksan, ollen nyt bruttona 3300 €  / kk. Lisätienestiä toki keikkahommista ja sijoituksista siihen päälle

Vierailija
46/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan törkeän paljon, 5700 euroa netto kuukaudessa. Lisäksi olen vain 59-vuotias. Tein lähes koko työurani ulkomailla ja palasin Suomeen eläkkeellä. Tietenkään en voi kenellekään kertoa totuutta joten olen kehitellyt erilaisia peitetarinoita. 

Höpö,höpö 🤣🤣

Itse asiassa 100 % totta. Tällainen anonyymi palsta on ainoa jolla voi kertoa totuuden. Oikea eläkeikäni oli ollut 62 vuotta 8 kuukautta ja silloin olisin saanut 6800 euroa kuussa netto. Jäin kuitenkin eläkkeelle heti kun mahdollista, ajattelin että tuolla pienemmälläkin määrällä pärjää. 

Vierailija
47/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

netto 2100€.  yli 40 vuotta vuorotyötä takana. Ja maksan veroa yli 400/kk, etten täällä ilmaiseksi löhöile. Tiedoksi teille tuilla eläville nuorille, joiden mielestä eläkeläiset ovat pohjasakkaa.

Luuletko kusipää, ettei me nuoret haluttais niitä töitä??! Yli sata hakemusta laitettu eikä haastatteluunkaan kuin pari kertaa. Tajuatko että nuorisotyöttömyys on tässä maassa hälyyttävän surkea??

Vierailija
48/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

netto 2100€.  yli 40 vuotta vuorotyötä takana. Ja maksan veroa yli 400/kk, etten täällä ilmaiseksi löhöile. Tiedoksi teille tuilla eläville nuorille, joiden mielestä eläkeläiset ovat pohjasakkaa.

saan 2200eur netto,46vuotta työelämässa.

eläkettähän kertyi vasta kun olit 23.

aloitin työnteon 17.

Näinhän se oli. MInäkin aloitin työnteon jo 15 vuotiaana ihan oikeassa palkkatyössä, kesäloma koulusta meni Alkon pääkonttorissa sisälähettinä.

Vierailija
49/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45-vuotias ja mun eläkekertymä on n. 400 euroa ja eläkevakuutusyhtiön arvion mukaan se ei siitä enää kasva vaikka jäisin eläkkeelle 68-vuotiaana. Arvioivat mun tulevaisuuden tuloiksi 0 euroa.

Kannattaako siis edes yrittää? Mulla olisi teoriassa mahdollisuus saada työpaikka, josta maksetaan palkkaa yli 4 000 euroa kuukaudessa. Vai tarvitaanko vielä enemmän?

Vierailija
50/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti järkeä raataa koko elämänsä ajan 2 000 euron bruttoeläkkeen takia?

Viisas. En halua tuhlata parhaita vuosiani jossain tehtaassa hikoilemalla. Melkein saman rahan saa tekemättä yhtään mitään.

Täys luuseri olet

Harmittaako noin paljon, että itse raadoit vuosia töissä ja saat ihan naurettavan summan eläkettä? Kyllä muakin harmittaisi, joten ymmärrän reaktiosi.

työni ei ollut todellakaan raatamista.

nettona saan 2299€

Vierailija
51/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan n. 3.000e netto.

et saa 🤣

Kai minä sen itse paremmin tiedän kuin sinä, idiootti.

Vierailija
52/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4.017,66 netto/kk

M66, Johtaja, tietohallinto evp.

Olen vielä työelämässä toivottavasti ainakin seuraavat 35 vuotta. Suoraan sanottuna sylettää ihan sairaasti maksella teille noin poskettoman suuria eläkkeitä.

Eläkemaksut ovat verovähennyskelpoisia. Mille eläkeyhtiölle maksat? Et siis voi tietää, keiden palstalaisten eläkettä luulet maksavasi.

Luule nyt vielä, että työeläkkeet maksetaan valtion toimesta, niin saamme nauraa. Eläkkeistä maksetaan tuloveroa noin 8% enemmän, kuin palkasta.

Vierailija
53/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä helvetin eläkeläisalennukset?

Vierailija
54/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1880€ netto. Kolmasosa tuosta tulee Ruotsista, koska olin laivalla töissä Ruotsin lipun alla. 

Pärjään tuolla summalla ihan hyvin. 

Nainen 68v, asun yksin. 

Vierailija
55/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saan 2200eur netto,46vuotta työelämässa.

eläkettähän kertyi vasta kun olit 23.

aloitin työnteon 17.

Näinhän se oli. MInäkin aloitin työnteon jo 15 vuotiaana ihan oikeassa palkkatyössä, kesäloma koulusta meni Alkon pääkonttorissa sisälähettinä.

mlnäkin aloitin lähettinä,olin vuoden,ja sen jälkeen harjoittelijaksi.

Vierailija
56/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun satkun kertyy vuodessa lisää kuukausieläkettä. Neljään tonniin pitäisi päästä 65 vuotiaana.

Vierailija
57/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli-ilmaiset uimahallikäynnit, alennukset matkalipuista, lounaista ja teatterilipuista jne.

Vierailija
58/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastata kun tuo hullu ei kuitenkaan usko? Mitä hän ajaa takaa? Haluaa että vastauksia kirjoittavat vain takuueläkeläiset, joita hän saa sitten haukkua luusereiksi?

Vierailija
59/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täys luuseri olet

työni ei ollut todellakaan raatamista.

nettona saan 2299€

Työ on aina raatamista jonkun muun antamien aikataulujen mukaan.

Vierailija
60/64 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli-ilmaiset uimahallikäynnit, alennukset matkalipuista, lounaista ja teatterilipuista jne.

Pyh, ne parin euron eläkeläisalennukset eivät tunnu missään. HSL:n eläkeläislipunkin saa vasta 70-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi