***Kesäkuun masut tiistaihin***
Ensinnä linkki eiliseen jota kertyikin hienot 4 sivua:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10364370&p=1&tmode=1&smod…
Sitten ajattelin aloittaa jo uuden pinon kun eipä tässä muutakaan tekemistä oo. Onko joku nähny sitä Nukkumattia jossain? Ei vois vähempää väsyttää:)
Hitsi kun on jännät paikat jo joillakin, tuuli@ taisi mennä synnyttämään, tsemppiä ja voimia vielä näin virtuaalisesti!:)
Täällä EI MITÄÄN merkkejä sen suhteen.
Laitoin just vaunut kuntoon. Ostettiin vk sitten Quinnyn vaunut joissa erillinen kantokoppa ja otin juuri sen istumaosan pois ja laitetaan säilöön siksi aikaa kun käytetään koppaa. Pakko vaan puuhata jotain.
Sitten pitäisi laittaa sairaalakassia edes vähän valmiiksi ja vauvan kotiintulovaatteet (MITÄ MEINAATTE LAITTAA?) Tuntuu tosi vaikeelta miettiä mikähän on tarpeeks ja mikä ei oo toisaalta liikaa? Ilmoista on niin vaikea vielä sanoa, voi olla +25 tai +5 ja sataa joten sekin tietty vaikuttaa;)
Ok, kai tässä on mentävä vaikka siivoon keittiötä tai jotain...
Tuskastunut Nollaneljä rv. 37+6
Kommentit (25)
Mutta eka Tuulialle vielä tsemppiä ja suppareita ;) kyllä se sieltä pian tulee, lähde vain nyt herkästi sairaalaan ettei sit synny matkalle! Ja Kiinanpöpölle reilumpia lorahduksia, jotta voisit mennä näytille! Ja vaikka ei kovin reilusti lorahtaisikaan, niin kannattaa silti käydä näytillä, koska jos jossain on kohti kalvoa on reikä mistä vettä lorahtaa, niin tulehdusriskihän siinä kasvaa (nimim. kerran tulehduksen tuota kautta saanut - molemmat joutu sit antibioottikuurille). Ja muille vaan pikkuhiljaa kans käynnistymisiä toivottaa yks jolla ei varmaan ole toivoakaan :(
Neuvolassa kävin tänään ja jäi niin p... maku suuhun, että huhhuh! Tätsy ei sit oikeastikaan kuuntele mitään eikä reagoi sille sanottuihin asioihin ku et katsotaan sit lähempänä.. Kaikki sinänsä ok; paineet, pissi, sykkeet, liikkeet ym. Sf-mitta 35,5 ja kun sitten kyselin että mitenkäs kokoarvion tarve/tekeminen, niin sanoi että katsotaan lähempänä (tarkoitti siis laskettua aikaa). Kysäisin sit et kuinkahan lähellä kun nyt on viikkoja 36+4?! Aikaisemmat on syntyneet rv 39+ eli ei tässä kovin kauaa ole aikaa odotella.. Ensi viikolla on taas neuvola ja silloin kyllä aion ajan vaatia sinne kokoarvioon. Olis kuitenkin aika kiva tietää onko vauveli 3 kg, 4 kg vai kenties lähempänä 5 kg. Aikaisemmat on olleet 4 kilon molemmin puolin ja nyt on sf-mitta taas koko ajan ollut käyrien yläpuolella, joten ymmärtääkseni olis ihan syytä käydä kokoarviossa?! Vai miten muilla??
Tänään sain laitettua hoitopöydän vaatteita, vaippoja ym. vaille valmiiksi. Huomenna ajattelin lähteä ostamaan pinnasänkyyn patjan ja sit sais sen pedattua. Samalla reissulla täytyy ostaa vauvalle pari vaatekertaa ja kaikkea muuta pientä (tutit, pullot, puhdistuspyyhkeet, rasvaa..). Sit voi rauhassa keskittyä loppuodotukseen kun kaikki tarvittava on edes kotona - paitsi turvakaukalo, jonka osto taitaa jäädä ens kuun alkuun. Sit vaan pesemään vaatteita ja kasaamaan rattaista taas vaunut ja.. ja...
Mutta lupasin lakata tyttöjen varpaankynnet eli alanpa nyt siihen :)
Vettä saa mun mielestä juoda. Ei litratolkulla, mut pari lasillista. Korjatkoon joku jos olen ihan hakoteillä...
Mä sain sellaiset ohjeet sokrurasitukseen, että sen 12 tunnin aikana saa juoda enintään 1 lasin vettä, eikä sitäkään mielellään. Ite en juonu mitään, vaikka yöllä kyllä vähän janotti, kun olen tottunut litkimään tota aina vessakäynnin yhteydessä. Tai yhden suullisen otin. Mutta jos oikein tiukka paikka on, niin jääpalaa kannattaa imeskellä, se vie janoa. Miksi ne muuten tekee rasituksen näin myöhään?
Mä olin ite viime viikolla sokrurasituksessa toista kertaa , kun pisussa oli 3 plussaa sokrua. Arvot kuitenkin kunnossa, tosin vähän korkeammat kuin 1. rasituskokeessa viikolla 26. Silti syynään oma-aloitteisesti vähän syömisiä, syön vain ruisleipää ny ja olen karkkilakossa raskauden loppuun saakka (tosin tänään repsahdin jätskiin...).
Piti vielä käydä lukemassa Tuulian kuulumiset aamun jälkeen...Kohta saadaan vauvauutisia : )
Itsellä oli tänään neuvola. Kaikki toistaiseksi ok, MUTTA sf jo 37!!!!!!
Tuossa edessä pallona toi maha on ja vielä korkeella. Ei suostu laskeutuu millään. Vauveli roplaa kyl alapäätä siihen malliin, et on varmaan virkannut synnytyskanavan umpeen :(
Sitte (vuorossaan neljäs) terkkari alkoi ihmettelee, et ei ole tehty synnytystapa-arviota, vaikka esikoinen tullu sektiolla. On kuulemma tästä ihan selkeät ohjeet. No, hän sanoi soittavansa äippäpolille.
Sieltä soitettiinkin sit heti tänään ja huomenna pääsen peruutuspaikalle arvioon. Kätilö totesi puhelimessa, et jos synnytys käynnistyy tänään, niin arvioidaan sitte siinä samalla!
No mä nauroin puhelimeen, ettei ole pelkoa synnytyksestä, kun ei mitään merkkejä siihen suuntaan anna.
Ihan kiva päästä käymään, jos sais jotain arviota vauvan koosta ja jos se on jätti, niin mahtuuko tulemaan...
Nyt ois kai viisainta suunnata lonkkasärkyisille yöunille.
Päivän plussat vielä lopuksi:
+olo suht hyvä
+kävin parturissa vihdoinkin (eihän sitä voi synnyttämään lähteä kamalan tukan kanssa :D)
+ulkona tuoksuu hyvälle sateen jälkeen
T.miitu rv 38+4
Voi Tuuli@, kyllä oot sissi. Oisin varmaa jäänyt osastolle ruikuttamaa...
Meillä kamala alkuviikko. =( Poika sai toissa yönä tosi kurjan flunssan. Hengitys vaikeutu niin että ollaa oltu keskussairaalassa lastenosastolla pari päivää. Pääsi hengittelemää ventolineä. Se on niin kamalaa kun tollainen pieni ihminen on kipeä, varsinkin kun näkee että toinen oikeesti voi huonosti. Olin ihan paniikissa ja itkeä tirautin koko päivän. Onneksi nyt on parempi (kopkopkop), mutta voi olla että vieli ensi yö pitää pitää torkkuajastin tunnin välein päällä ja tarkkailla. Tuntuu olevan vielä kovasti siitepölyallerginen, onneksi tänään satoi. Onko ketää muita joilla on allergisia lapsia? Meidän ukkelilla on maito, kananmuna ja nää siitepölyt. Onko " odotettavissa" että myös tulokas voisi olla taipuvainen allergioille?
Hankinnoista/vauvavalmiudesta: Mitään ei ole vieläkää tehty! Ahdistus. Pinnasänky pitäis tuunata meidän perhepetiin sopivaksi. Ostettii 180 levee ihana sänky, esikoinen nukkuu välissä (vanhempien asennevamma, nukkuis sikeästi myös omassa pedissä:)) ja ajattelinkin ottaa pinnasängystä toisen laidan pois ja kiinnittää meidän sänkyyn.
Joku kyseli Emmaljungan ceroxeista ja " rullalaudasta" . Mun pitäis kans hankkia sellainen, joten kerro ihmeessä minkä hommasit. Jouduttii kyllä ostamaa Emmaljungan tuplarattaat, koska toi isoveikka on vielä niin pieni 1v4kk. Ihan kamalaa tää rahanmeno. Miten noi rattaat oikeesti maksaa yli 800 eur? Mutta on ne niiiiin ihanat. Otettii väriksi jungle limet. =)
Ja joku noista " paikkojen" kypsyydestä... Mulla oli viikko sitten paikat kiinteät, sormelle auki ja 3 cm jäljellä.
Niin ja se kirotun hiiva. Mullakin alkoi sama vaivata. Sama oli edellisen raskauden lopputaipaleella. Inhottava kiusallinen kutina. Enkä ees voi olla " cowboyna" , koska sitä outoa limaa tulee pitkin päivää. GRRRRRRRR
Mitähän muuta? Niin siitä risteilylle lähdöstä. Mä varmaan lähtisin. Jotenkin ois ihana saada ajatukset muualle ja sais aika kulumaan. Plus että vastasyntyneen kanssa ei kuitenkaa raaski lähteä heti reissaamaa. Voinnin mukaan tietysti...
Mulla alkaa ola sellainen fiilis että tää ei tältä ainakaa ennen viikkoa 41. Pitäis lopettaa tää itsensä syynäily ja asnnoitua siihe että vielä voi mennä jonkin aikaa.
Kateellisena lueskelin että kaikki on päässy shoppailemaa ja hemmottelemaa itseään. Tekis kyllä tosi hyvää myös tälle mammalle. Täytyy vissii yrittää saada aikaiseksi.
Oon muuten kirjoittanu tätä viestiä pari tuntia... Välillä pitää antaa juomista, tehdä ruokaa, lukea kirjaa, ottaa isukki vastaan... Kuullostaako tutulta?
No. Nyt täytyy mennä. Pikkumies rohisee taas siihen malliin että huolestuttaa. Tovottavasti huomenna olisi parempi...
Mies kotiutu apteekkireissulta. Joutui tuomaa canestenia ja suppoja. Apteekkari kysyi mikä kokoisia suppoja laitetaan (lääkemäärää), johon mieheni oli vastannu " sellaisia mitkä mahtuu" ... Nolo.
Synnytystarinoita odottaen
-E rv36+5