Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muistat heinäkuusta 1989? Missä olit, mitä teit?

Vierailija
18.07.2026 |

Itse odotin elokuussa alkavaa ekaluokkaa. Sain uuden repun ja penaalin. Sininen verkkapuku ja punaiset tarralenkkarit. En osannut vielä sitoa nauhoja, joten minä sain tarralliset lenkkarit. =)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan muista, koska en ollut edes siittiö silloin.

Vierailija
42/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin kuukauden mummon kanssa saaressa. Hain vedet ja pilkoin polttopuut. Mummo haki naapurilta kalaa, hoiti kasvimaata ja laittoi ruoat pöytään. Välillä käytiin mantereen puolella hakemassa lisää ruokaa ja uusi kaasupullo. Kaikki päivät ja illat juteltiin maailmanmenosta ja paikan tunnetusta monisatavuotisesta historiasta. Luin välillä 1970-luvun Hymy- ja Seura-lehtiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta hyvin todennäköisesti olin mummolassa heinäpellolla haravoimassa heinää, jonka aikuiset laittoi sitten seipäisiin. Joka kesäinen homma oli, joten varmasti myös -89. 

Vierailija
44/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin siivoamassa helsingin pääpostia.mukavat työkaverit.

Vierailija
45/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin taapero, ei muistikuvia.

Mulle on jäänyt mieleen että lambadaa soitettiin radiossa paljon, M39.

Vierailija
46/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsittiin kesämökkitonttia ja kierreltiin  pitkin Pirkanmaata.  Kaikki maksoivat liikaa ja olivat huonoilla paikoilla. 

Mökkikuume meni ohi.  Onneksi, koska parin vuoden päästä jäätiinkin työttömiksi. 

Vierailija
47/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toipumassa edelleen tsernobyl laskeumasta minkä osalta petollinen Suomen valtio ei lainkaan auttanut ko. uhreja, ei koskaan

Kerropa nyt mitä tuo laskeuma tarkkaan ottaen sinulle teki että jouduit siitä toipumaan?

Pirkanmaalle tuli valtavat laskeumat tsernobylistä tämähän on täysin faktaa vai yritätkö vääristellä historiaa että näin ei tapahtunut tai että radioaktiivinen laskeuma on terveellistä?  Mutta Suomen valtio toki koitti peitellä kaiken tuolloin...

Suomeen ei minnekään tullut valtavaa laskeumaa, eli se siitä.

Vierailija
48/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interreilasin Euroopassa yksin kuukauden ajan. Elokuussa aloitin sitten opiskelut.

Vierailija
49/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin kuun alussa.  Vauvakirjan perusteella kävin maatalousnäyttelyssä. Muuten varmaan tissittelin ja vietin vauvan elämää.

Vierailija
50/50 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin miehen kanssa kihloihin ulkomaanreissulla ja jätin ehkäisyn pois. Onpas tuosta jo aikaa. Lapsi on nyt 36-vuotias.

Rupesit antamaan vakoa ihan urakalla.