Mitä muistat heinäkuusta 1989? Missä olit, mitä teit?
Itse odotin elokuussa alkavaa ekaluokkaa. Sain uuden repun ja penaalin. Sininen verkkapuku ja punaiset tarralenkkarit. En osannut vielä sitoa nauhoja, joten minä sain tarralliset lenkkarit. =)
Kommentit (50)
Vietin kuukauden mummon kanssa saaressa. Hain vedet ja pilkoin polttopuut. Mummo haki naapurilta kalaa, hoiti kasvimaata ja laittoi ruoat pöytään. Välillä käytiin mantereen puolella hakemassa lisää ruokaa ja uusi kaasupullo. Kaikki päivät ja illat juteltiin maailmanmenosta ja paikan tunnetusta monisatavuotisesta historiasta. Luin välillä 1970-luvun Hymy- ja Seura-lehtiä.
En muista, mutta hyvin todennäköisesti olin mummolassa heinäpellolla haravoimassa heinää, jonka aikuiset laittoi sitten seipäisiin. Joka kesäinen homma oli, joten varmasti myös -89.
olin siivoamassa helsingin pääpostia.mukavat työkaverit.
Vierailija kirjoitti:
Olin taapero, ei muistikuvia.
Mulle on jäänyt mieleen että lambadaa soitettiin radiossa paljon, M39.
Etsittiin kesämökkitonttia ja kierreltiin pitkin Pirkanmaata. Kaikki maksoivat liikaa ja olivat huonoilla paikoilla.
Mökkikuume meni ohi. Onneksi, koska parin vuoden päästä jäätiinkin työttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toipumassa edelleen tsernobyl laskeumasta minkä osalta petollinen Suomen valtio ei lainkaan auttanut ko. uhreja, ei koskaan
Kerropa nyt mitä tuo laskeuma tarkkaan ottaen sinulle teki että jouduit siitä toipumaan?
Pirkanmaalle tuli valtavat laskeumat tsernobylistä tämähän on täysin faktaa vai yritätkö vääristellä historiaa että näin ei tapahtunut tai että radioaktiivinen laskeuma on terveellistä? Mutta Suomen valtio toki koitti peitellä kaiken tuolloin...
Suomeen ei minnekään tullut valtavaa laskeumaa, eli se siitä.
Interreilasin Euroopassa yksin kuukauden ajan. Elokuussa aloitin sitten opiskelut.
Synnyin kuun alussa. Vauvakirjan perusteella kävin maatalousnäyttelyssä. Muuten varmaan tissittelin ja vietin vauvan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Menin miehen kanssa kihloihin ulkomaanreissulla ja jätin ehkäisyn pois. Onpas tuosta jo aikaa. Lapsi on nyt 36-vuotias.
Rupesit antamaan vakoa ihan urakalla.
En tosiaankaan muista, koska en ollut edes siittiö silloin.