Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muistat heinäkuusta 1989? Missä olit, mitä teit?

Vierailija
18.07.2026 |

Itse odotin elokuussa alkavaa ekaluokkaa. Sain uuden repun ja penaalin. Sininen verkkapuku ja punaiset tarralenkkarit. En osannut vielä sitoa nauhoja, joten minä sain tarralliset lenkkarit. =)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitänyt edellisen vuoden välivuotta töitä tehden, heinäkuussa olin siis myös töissä. Ainoa vapaapäivä sinä kesänä oli yliopiston pääsykoepäivä kesäkuun alkupuolella. En muista koska tulokset tulivat, joten joko jännitin sisäänpääsyä tai iloitsin saadusta opiskelupaikasta. Syksyllä muutin Turkuun aloittaakseni opiskelut ja täällä asun edelleen.

Vierailija
22/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin saada eka kerran pillua. Ihana mature nainen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin taapero, ei muistikuvia.

Vierailija
24/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä ja rakastunut.

25/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät olivat ihania ala-asteiässä. Ei tarvinnut käydä koulua (inhosin koulua). Serkkuni perhe tuli aina meille pariksi viikoksi ja porukalla käytiin mummoloissa maaseudulla. Oli hauskoja seikkailuja ulkona luonnossa, illalla kerrottiin kummitusjuttuja, käytiin ostamassa karkkia ja perunalastuja ja katsottiin kauhuelokuvia, päivisin ajettiin autolla uimarannalle, käytiin mustikassa ja leivottiin mustikkapiirakkaa. Maalla aikuiset grillailivat ja me lapset seurasimme huvittuneina kun he humaltuivat illan mittaan. Helteet ja ukonilmat vuorottelivat. Kesä tuntui kestävän loputtomiin ja se oli ihanaa.

Vierailija
26/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuun Prikaatilla alokkaan.

Itse odotin heinäkuussa lähtöä lokakuun saapumiserään, tuoreena ylioppilaana. Olin kummisedän raksalla töissä pimeästi 10 mk/h, apukäsinä.

Vierailija
27/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 -vuotias. Olin jalkapallon c-junnujoukkueeni kanssa Islannissa.

Vierailija
28/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kaverin kanssa Köpiksessä ja hengailimme Christianiassa sekä Istedgadetilla. Oli jännät paikat silloin.

Vierailija
29/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielikurssilla Englannissa. 

Vierailija
30/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

31v. ja kesäkuussa mennyt naimisiin. Siitä suoraa päätä USA:han kolmeksi vuodeksi miehen työkomennukselle mukaan.  Elämäni parhaita vuosia!

Vierailija
31/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu 89. Olin 15 v. Oli riparikesä ja kesäviikonloput oltiin kartsalla. Käveltiin pienen kylän pääkatua ja juotiin alkoholia.

Vierailija
32/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toipumassa edelleen tsernobyl laskeumasta minkä osalta petollinen Suomen valtio ei lainkaan auttanut ko. uhreja, ei koskaan

Kerropa nyt mitä tuo laskeuma tarkkaan ottaen sinulle teki että jouduit siitä toipumaan?

Pirkanmaalle tuli valtavat laskeumat tsernobylistä tämähän on täysin faktaa vai yritätkö vääristellä historiaa että näin ei tapahtunut tai että radioaktiivinen laskeuma on terveellistä?  Mutta Suomen valtio toki koitti peitellä kaiken tuolloin...

Vierailija
33/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aika paljonkin, koska vietin tuon kuukauden USAssa Floridassa, mutta en jaksa enempää kertoa. Olin 17.

Vierailija
34/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin köyhä, aivan kuin juuri nytkin

Vierailija
35/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän alle vuoden ikäinen. En muista mitään, ikävä kyllä. Kasarista olisi ollut mukava muistaa edes jotain. 

Vierailija
36/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toipumassa edelleen tsernobyl laskeumasta minkä osalta petollinen Suomen valtio ei lainkaan auttanut ko. uhreja, ei koskaan

Kerropa nyt mitä tuo laskeuma tarkkaan ottaen sinulle teki että jouduit siitä toipumaan?

Vaikutuksia on useita. Radioaktiivisen laskeuman aiheuttamat pitkäaikaiset sairaudet ovat pääasiassa syöpätauteja, sydän- ja verisuonisairauksia sekä kilpirauhasen toimintahäiriöitä. Nämä niin sanotut myöhäisvaikutukset kehittyvät kuukausien, vuosien tai jopa vuosikymmenien kuluessa altistumisesta, kun laskeuman ionisoiva säteily vaurioittaa solujen perimää eli DNA:ta. Useat sairaudet löytyy valitettavasti tuon johdosta monella meistä.

Vierailija
37/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harley Davidson, Road 66, USA.  Juntteaj se jengi siellä. Lukutaidottomia nenäänkänsijöitä ja epärehellisiä.

Vierailija
38/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutuksia on useita. Radioaktiivisen laskeuman aiheuttamat pitkäaikaiset sairaudet ovat pääasiassa syöpätauteja, sydän- ja verisuonisairauksia sekä kilpirauhasen toimintahäiriöitä. Nämä niin sanotut myöhäisvaikutukset kehittyvät kuukausien, vuosien tai jopa vuosikymmenien kuluessa altistumisesta, kun laskeuman ionisoiva säteily vaurioittaa solujen perimää eli DNA:ta. Useat sairaudet löytyy valitettavasti tuon johdosta monella meistä.

Mistä sinä toivuit, ja miten voi toipua? Kysyn tosissani. Olisi hyvä kuulla. 

Vierailija
39/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valmistunut toukokuussa yo-merkonomiksi ja työskentelin tuolloin huonekaluliikkeessä. 

Vierailija
40/50 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa toiselle alalle mihin pääsi heti samantien kun oli työvoimapula.