Onko epäkohteliasta mennä muinaisen seurustelu kumppanin hautajaisiin jos sitä ei ole erikseen kielletty?
Kommentit (46)
Kaikki riippuu kaikesta. Millainen oli suhteenne, mihin se päättyi? Onko teillä yhteisiä lapsia?Tunnetko nykyistä perhettä, tuntevatko he sinut? Tahdotko jättää jäähyväiset? Haluatko ottaa osaa suruun? Missä tilaisuus on, onko siellä tilaa?
Kaikilla ihmisillä on historiansa, eikä siinä ole mitään pahaa, jos tunnet aitoa halua mennä.
Jossei hautajaistilaisuutta ole tarkoituksella rajattu tarkkaan, silloin sinne pitäisi saada mennä... ( vaikkei olisi erikseen kutsuttu, ei ihan kaikkia osata kutsua koskaan ) MUTTA sillä voi olla eroa onko kyseessä hautajaiset julkisessa tilassa vai niiden jälkeinen yksityistilausuus, jälkimmäiset on yleensä vähemmän avoimet.
Tämä on muuten sitten lesken mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä joskus myöhemmin yksin haudalle kukkia viemään.
Jos ripotellaan mereen tai vaikka haudataan toiselle puolelle maata.... joutuu tyytymään muualle haudattujen yleiseen muistomerkkiin!
Jättäisin varmaan menemättä, jos seurustelu on luokkaa muinainen. Voihan sitä käydä viemässä myöhemmin haudalle vaikka kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta, ja niin että se huomataan, eikä omaisille jää epäselväksi merkittävä roolisi eksän elämässä. Sinä olet tilaisuuden stara ja vip. Sinne vaan ja jotain näyttävää päälle. Ehkä jopa laulat spontaanisti jonkin biisin arkun äärellä yllättäen ja pyytämättä. Saavut ja poistut komeasti taksilla.
Olet ällöttävä.
Voi olla, mutta olen pikemminkin inhorealisti nostamalla asenteen esiin nykypäivän minä, minä, minä, koska minä -maailmassa.
Vieraat naiset joita kukaan ei tunne ja jotka eivät jää kahville, tuo aina mukavaa lisävärinää kuolleen aviomiehen hautajaistunnelmaan.
Hautajaisethan sisältävät siunaustilaisuuden ja muistotilaisuuden. Siunaustilaisuuteen voi tulla ilman kutsua, mutta muistotilaisuus on pääsääntöisesti erikseen kutsutuille. Meillä oli aikoinaan kirkossa yli 300 henkeä, kuolinilmoitus oli lehdessä koska vainaja oli eläessään tunnettu ja monessa mukana ja tiesimme monien haluavan muistaa häntä. Muistotilaisuuteen oli kutsuttu erikseen n. 90 henkilöä. Kenenkään resurssit eivät olisi riittäneet pitää muistotilaisuutta yli 300:lle hengelle.