Olen käynyt 32 eri maassa. Kysy mitä tahansa
Vastaan kaikkiin kysymyksiin jotka eivät paljasta identiteettiäni
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
No miksi olisi kysyttävää, kun ei koinnosta pätkääkään sinun matkailusi?
Koska olet kuitenkin utelias tietämään missä kaikkialla olen käynyt, mitä olen kokenut ja paljonko maksoi.
T. Ap
Mikä on pisin aika, jonka olet viettänyt ulkomailla yhdessä maassa - ja mikä maa se oli?
Itsekin olen käynyt yli 30 maassa, en muista tarkkaa lukua. Mutta kysymys: Mikä on sellainen paikka, jossa olet käynyt useammin ja olisit vielä valmis menemään uudestaan? Meidän perheellä se oli Tokio, käytiin kolme kertaa. Ja tytär meni vielä häämatkallaan neljännen kerran 😅
Vierailija kirjoitti:
Mihin maahan haluaisit palata?
Ranskaan. Olen käynyt vain 2-3 kertaa ja ovat olleet kaikki työreissuja. Haluaisin ajella autolla ympäri länsi- ja Etelä-Ranskan maaseutua ja kaupunkeja, nauttia hyvästä ruuasta, kauniista maisemista ja tunnelmasta.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt 71 maassa. Mitä ajattelet siitä?
Enpä oikeastaan mitään. Maailmassa on vielä aikamonta paikkaa nähtävänä meillä molemmilla.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vastaa nyt perkele se lohen savustusaika. Vittuako miihailet?
Sähkösavustimella noin 30 minuuttia. Jos kylmä sää niin vähän enemmän.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Milloin lähtee viimeinen bussi sunnuntaina Porista Tampereelle?
Mee junalla, ei oo enää suoraa bussia ja kestää kauan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et usko ilmastonmuutokseen. Turha matkustelu on ilmaston turhaa tuhoamista.
Mistä ihmeestä keksit etten ”usko” ilmastonmuutokseen? Ensinnäkään en pidä ilmastonmuuttumista minään uskon asiana vaan tieteellisesti todistettua faktana.
Kaikki mitä tehdään lämmittää ilmastoa jossain määrin, jopa tänne palstalle kirjoittelu. Jokainen viesti kuluttaa energiaa paitsi lähettäjän laitteessa, niin myös televerkon eri komponenteissa matkallaan sanoma oyn palvelimelle samoin kuin jokaisen viestin lukeneen laitteella.
Yksittäisen tapahtuman kuten lennon sijaan tulisi katsoa kokonaisuutta. Uskon eläväni matkustelustani huolimatta keskivertoa vähemmän ympäristöä kuormittavasti. Lisäksi osa matkoistani on työmatkoja, ja koska työmatkani yleensä liittyvät siihen että vanhaa, enemmän ympäristöä kuormittavaa teknologiaa, korvataan uudella, niin näiden matkojen kokonaisvaikutus voi olla jopa positiivinen.
Ja viimeisenä se, että ei se lentäminen ole ihan sellainen peikko kun annetaan ymmärtää.
Jos lennän talvella kahdeksi viikoksi Afrikkaan (esim Egypti johon suht lyhyt matka), niin edestakaiset lennot tuottavat co2 päästöjä suunnilleen 5% suomalaisen keskimääräisistä vuosipäästöistä. No, se 2 viikkoa mitä oleskelen lämpimässä sattuu olemaan suunnilleen 5% vuodesta. Jos oleskelen sen ajan rantakohteessa rannalla lekotellen ja kirjaa lukien, ja teen ehkä lyhyitä retkiä lähialueelle, niin kulutan luonnonvaroja lähes varmasti paljon vähemmän kuin jos olisin sen 2 viikkoa Suomen talvessa ja lämmittäisin täällä taloa ja autoa. Toki asuntoni ei ole Suomessa kylmänä loman aikana joten kulutukseni ei täällä painu nollaan… mutta ehkä saat ajatuksesta kiinni.
En väitä että se kahden viikon etelänmatka olisi mikään ympäristöteko, mutta jälkeen kerran pitäisi katsoa kokonaisuutta.
T. Ap
Oletko typerä vai lapsellinen vain?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pisin aika, jonka olet viettänyt ulkomailla yhdessä maassa - ja mikä maa se oli?
Noin 6kk Hollannissa. Tykkäsin maasta ja ihmisistä.
Lisäksi olen käynyt töiden takia (ja myös lomalla) niin usein kahdessa Länsi-Euroopan maassa että pidän niitä lähes toisena kotimaanani. Niissä kuitenkin yksittäiset matkat ovat olleet korkeintaan viikon.
Vierailija kirjoitti:
Oletko typerä vai lapsellinen vain?
Oletko pettynyt itseesi vai miksi olet noin katkera ja vihainen?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen käynyt yli 30 maassa, en muista tarkkaa lukua. Mutta kysymys: Mikä on sellainen paikka, jossa olet käynyt useammin ja olisit vielä valmis menemään uudestaan? Meidän perheellä se oli Tokio, käytiin kolme kertaa. Ja tytär meni vielä häämatkallaan neljännen kerran 😅
Aika monessakin maassa olen käynyt useita kertoja.Olen huomannut että varsinkin näin kypsemmällä iällä (olen 4 kymppinen) olen alkanut tykkäämään myös tutuissa paikoissa uudelleen käymisestä. Ihan parhaimmillaan se on silloin kun tuntee olevansa melkein kuin paikallinen, eli tietää paikat ja ravintolat, puhuu edes muutaman sanan kieltä jne.
Nuorempana sitä janosi enemmän sitä että näkisi aina uuden paikan.
Joku uusi mekaaninen seinäkello. Valmistajia on, mutta vaatii vaivannäköä.
T. Ap