Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmieni kesämökki on hassu mökki - ei stailattu kakkosasunto- mites teillä?

Vierailija
17.07.2026 |

Kesämökki on mielikuvissani hassu mutta rakas mökkitönö keskellä luontoa. Täynnä muistoja. 

Sisustettu rennosti mutta viihtyisästi siten, ettei tarvitse valkoista sohvaa ja karvalankamattoa varoa. Kalustus koottu mistä lienee, mutta käyttökelpoisia mökkielämässä. Osa mökin viehätystä olisikin kysellä kenen toi vanha laiskanlinna alunperin oli ja kuka antoi/teki aikoinaan tuon pirttipöydän. Pihasauna on mikä on - mutta löylyt on pehmeät ja laituri löytyy mistä pulahtaa veteen.

Iso tyylikäs terassi istutuksineen ja siististi laatta-kivetetty polku puuttuu, muttei sitä kukaan mökillä ole kaivannut vielä. 

Stailattua "kesäkeittiötä" ei kiitos. Grillipaikka löytyy . 

Tuollainen olisi unelmien kesämökki, mites sulla?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaisi sitten millään mikä tahansa. Olisin hyvin tarkka maisemien ja miljöön suhteen. Mökki varusteltu mutta huoleton ja mahdollisimman työmaaton. Piha ennemmin luonnontilainen kuin rakennettu. Mutta ei siis mikä tahansa luonnontilainen.

Pääomaa vaan pitäisi olla aika paljon jotta vapaa-ajan asuntoon investoisin. Sitä ennen vähintään itse tulisi olla taloudellisesti riippumaton loppuelämäkseen ja mieluiten pari muutakin henkilöä.

Eli voi olla aika varma, että mökki on pelkkä haave.

Vierailija
42/48 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Unelmieni kesämökki on pieni mummonmökki puusaunalla ja huussilla ilman sähköä ja juoksevaa vettä. Huonekalut ja muut tarvikkeet on kerääntyneet sinne vuosikymmenten ajan. Voin onkia ahvenia rannasta ja paistaa niitä nuotiossa. Aamukahvit voin keittää pannussa trangialla.  

Kauppareissulla voin ladata puhelinta autossa, mutta en muuten käytä sitä kuin hätätarpeeseen. Ongin vain niitä ahvenia ja olen tekemättä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmekammoiselle pitkä heinättynyt piha olisi ei-ei. Ja itse asiassa mikä tahansa perinteinen mökki. Odotan  myyntiin tulevaa kerrostaloasuntoa järven rannalta. Se olisi mun unelmien mökki. 

Vierailija
44/48 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä pitää olla kaikki mukavuudet, mutta se ei saa olla sellainen, että kaikkea pitää varoa. Eli ei mitään valkoista tms. Mutta sen pitää olla kaunis, ei mitään rojua tai yhteensopimattomia tavaroita. Ennemmin kakkosasunto kuin ruma.

Vierailija
45/48 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tärkeintä oli sijainti etelä-Euroopassa.

Vanhaa taloa etsittiin ja löydettiin ja vaikka talo on nyt täysinperuskorjattu tämä näyttää yhä satavuotiaalta huonekaluja myöten. 

Ihan unelma

Kyllä. Kesämökkihän voi tosiaan sijaita vaikka italiassa tai virossa, jne.

Jotenkin sitä mieltää aina automaattisesti että kesämökki tarkoittaa Suomen suvea, kirkasvetistä järveä, pientä mökkiä ja saunaa, saunavastan tuoksua, pihagrilliä, jne...

Mulle ei ole koskaan ollut järvi automaattinen asia tuossa mökin yhteydessä vaan aina meri. 

Minä vietin lapsuuteni kesät Ahvenanmaalla, enkä valitsisi merta. Aina tuulee. Yleensä kylmä. Vesi liian kylmää uitavaksi. Ja nykyään vielä sinilevä.

Perin mökin suht pienen järven rannalta. Ensimmäinen kokemukseni järvestä, ja olen ehdottamasti järven kannalla. Lämpimän viikon jälkeen pintalämpö 28 astetta. Ei tuule. Eikä sinilevää. 

Meren puolesta puhuu vain se, jos harrastaa purjeveneilyä. Ja tykkää olla juhanuksena toppatakki päällä.

Vierailija
46/48 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan mökiltä huolettomuutta ja joutilaisuutta, siksi valintani on ollut kaupunki ja asunto-osake. 1880-l rakennettu puutalo puistomaisessa ympäristössä. Grillipaikka on oikeestaan ainoa mikä puuttuu.

Koti kehyskunnassa on enempi ap:n kuvailun kaltainen. Toki mukavuudet ja siisiti sisustus on.

Vierailija
47/48 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tärkeintä oli sijainti etelä-Euroopassa.

Vanhaa taloa etsittiin ja löydettiin ja vaikka talo on nyt täysinperuskorjattu tämä näyttää yhä satavuotiaalta huonekaluja myöten. 

Ihan unelma

Kyllä. Kesämökkihän voi tosiaan sijaita vaikka italiassa tai virossa, jne.

Jotenkin sitä mieltää aina automaattisesti että kesämökki tarkoittaa Suomen suvea, kirkasvetistä järveä, pientä mökkiä ja saunaa, saunavastan tuoksua, pihagrilliä, jne...

Mulle ei ole koskaan ollut järvi automaattinen asia tuossa mökin yhteydessä vaan aina meri. 

Minä vietin lapsuuteni kesät Ahvenanmaalla, enkä valitsisi merta. Aina tuulee. Yleensä kylmä. Vesi liian kylmää uitavaksi. Ja nykyään vielä sinilevä.

Perin mökin suht pienen järven rannalta. Ensimmäinen kokemukseni järvestä, ja olen ehdottamasti järven kannalla. Lämpimän viikon jälkeen pintalämpö 28 astetta. Ei tuule. Eikä sinilevää. 

Meren puolesta puhuu vain se, jos harrastaa purjeveneilyä. Ja tykkää olla juhanuksena toppatakki päällä.

Mä asun meren rannalla eikä ainakaan täällä tuule aina. Sisäsaaristo on erilainen

Vierailija
48/48 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä pitää olla kaikki mukavuudet, mutta se ei saa olla sellainen, että kaikkea pitää varoa. Eli ei mitään valkoista tms. Mutta sen pitää olla kaunis, ei mitään rojua tai yhteensopimattomia tavaroita. Ennemmin kakkosasunto kuin ruma.

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt miksi mökille viedään kaikki mummovainaan vanhasta seslongista alkaen (pl aito antiikki)? Eripari kupit, kolhiintuneet emalikattilat, vanhat lakanat ja pyyhkeet... 

Kaverilla on kaunis 1800-luvun torppa mökkinä. Mutta oikeasti... 3 sohvaa (70- , 80-, ja 90-luvun rumilukset), nojatuolit 80-luvulta ilman edes hiottuja puupintoja tai uusittuja pehmusteita. On räsymattoa, "itämaista" ja sellaista eteismaton tyylistä. Tyynyt, täkit ja peitot 30v takaa kuten lakanatkin. Ja ihan joka ainoa lasten lelu, vaate, piirros tms tallessa 90-luvulta lähtien!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi