Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verovaroilla ei tulisi hoitaa itse aiheutettuja sairauksia. Tai ainakin omavastuusta pitäisi reilusti nostaa.

Vierailija
17.07.2026 |

Esimerkiksi alkoholin, tupakan ja huumeiden aiheuttamat sairaudet. Kukaan ei niitä työnnä toisen henkilön suuhun, eli on henkilön oma valinta käyttää niitä. Eli noiden aiheuttamat sairaudet henkilölle itselleen maksettavaksi.

Sitten esim. kun on uutisoitu tatuointien aiheuttamasta kohonneesta ihosyöpäriskistä... kukaan ei myöskään synny tatuoituna. Tatuointien ottaminen on täysin oma valinta. Jos tatuointien voidaan katsoa aiheuttaneen ihosyövän, niin kulut henkilölle itselleen maksettavaksi. Siinä tapauksessa korotettu omavastuu, jos tatuoitien voi katsoa myötävaikuttaneen syövän syntyyn, jos eivät ole syöpää suoraan aiheuttaneet.

Lihavuus ja sen aiheuttamat sairaudet... lihavuuskin on osittain oma valinta. Joten lihavuuden aiheuttamissa sairauksissa henkilölle itselleen maksettavaksi se osuus, joka voidaan katsoa johtuvan henkilön omasta toiminnasta.

Liikkumattomuuden aiheuttamat sairaudet myös itselle maksettavaksi, joko kokonaan tai korotetulla omavastuulla, ellei sitten henkilö itse ole liikuntakyvytön.

Ihan helposti pystytään koko Suomen osalta puhumaan jopa yli 10 miljardista eurosta, mitä ihmisten itse aiheuttamat sairaudet joka vuosi veronmaksajille maksavat.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä läskit, tatuoidut ja alkoholistit/narkkarit aihdistui kun joku kehtaa ehdottaa näitä maksamaan itse aiheuttamansa kustannukset

Vierailija
22/26 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten niitä veroja sitten kerätään? Tupakoitsijat sekä alkoholia käyttävät maksavat valtavat määrät haittaveroja valtiolle, kyllä heille täytyy olla jotain vastinetta maksetuille veroille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep esim autokolarissa olleet maksakoot oman hoitonsa.

Vierailija
24/26 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lihansyöjät erityisesti punaisen lihan syöjät saavat itse maksaa sydän- ja verisuonitautiensa hoidon. Korkea verenpaine ja sydänviat, noihin menee tosi paljon rahaa.

Vierailija
25/26 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös lihansyöjät erityisesti punaisen lihan syöjät saavat itse maksaa sydän- ja verisuonitautiensa hoidon. Korkea verenpaine ja sydänviat, noihin menee tosi paljon rahaa.

Samoin kaikki kasvissyöjät, mitäs imevät salmonellaituja. Ties mitä paskaa vetävät kaiken seassa.

Vierailija
26/26 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä ikivanha populistinen heitto. Jokainen lopulta sairastuu ja kuolee. Ihan sama miten on elänyt. Raittiit mielellään huutavat, että tupakoivat ja alkoholin käyttäjät maksakoot itse sairautensa. Jos laitettaisiin pakolliseksi esim. ravitsemussuositusten noudattaminen samalla tavalla, niin mieli muuttuisi heilläkin kummasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme