Mulle soitti mun isän nais kumppani että isäni kuolee.
Kuulemma niin sairas on. En ole isääni nähnyt 40 vuoteen. Melkos outoa kuitenkin ekä tiedä kuuluuko asia mulle. Isäni lähti kun olin joku 6 vuotias ja jouduin sit lastenkotiin enkä ole sitä sen jälkeen nähnyt. Joulukortteja ja rahaa se on lähetellyt joka vuosi. Jotain perintöasioita se nainen jutteli että niitä pitäis selvittää. Sillä on kuulemma henkivakuutuskin. Se nainen asunut isäni kanssa joku 40 vuotta varmaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä kuitenkin on lähetellyt kortteja ja rahaa joten onhan hän yhteyttä pitänyt lapseensa. Nyt olisi aika mennä paikalle katsomaan vielä jos ja kun ehtii ja keskustella jos on asioita joista haluaa tietää. Selvitellä myös niitä kuoleman jälkeisiä juttuja jo etukäteen.
Onhan mahdollista, että äiti on estänyt tapaamiset.
Miten se tapahtuu, kun lapsi on aikuinen...
Aikaisemmin tietenkin. Myrkytetään lapsen mieli toista vanhempaa vastaan, niin ettei hän tahdo tätä tavata.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ollaan jo jakamassa ennen kuin isäsi on kuollut?
Kuuluu myös lapsille, eikä välttämättä rahaa tarkoita vaan perukirjoja ym asiaan liittyvää.
Et tiedä kuuluuko isäsi asia sinulle? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kumppani aviopuoliso. Jos ei ole niin sinä olet lähin omainen, ja selvitykset on sinun hoidettava. Henkivakuutuksen edunsaaja voi olla kuka vain nimetty.
Ei tietenkään tarvitse jos ei ole ollut missään tekemisissä, kuuluu sille puolisolle, näin on laissa.
Avopuoliso ei peri mitään mutta jos on testamentti, niin eri asia. Rintaperillinen perii aina lain mukaan.
Kyllähän isäsi on sinua jotenkin muistanut. Osaatko sanoa, miksi et ole häntä nähnyt kuitenkaan? Niin tai näin, mene katsomaan ja tottakai jo ihan ahneuttaan kannattaa katsoa, tulisiko sieltä rahaa. Eihän raha haise.... ajattele niin, että jos sinä et sitä rahaa tarvitse tai halua, niin vaikka lastesi hyödyksi. Eräs kaverini vihasi eksäänsä niin paljoa, ettei halunnut edes elareita, koska pärjäsi hyvällä palkallaan ilmankin. Sanoin monesti ennen kuin ymmärsi itse, että hae nyt herranen aika ne elarit ja jos et halua käyttää, laita vaikka lapsen tilille säästöiksi. Edes lapsen eduksi jatkoon, jos itse et halua koskea. Lopulta tajusi ja sai elareita. Ei koskaan käyttänyt niitä, koska asia oli niin periaatteellinen. toisaalta niistä kertyi kiva pesämuna lapselle.
Arkun ja hautauskulujen maksajaksi joudut. Kokemusta on. Haahka on imenyt viimeisetkin ropot pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Arkun ja hautauskulujen maksajaksi joudut. Kokemusta on. Haahka on imenyt viimeisetkin ropot pesästä.
Arkku ja hautauskulut maksetaan vainajan varoista. Jos niitä ei ole tarpeeksi, haetaan hyvinvointialueelta hautausavustusta, joka kattaa välttämättömät minimikulut.
Esim. ikävuosina 6 - 15.
Kyllä siinä unohtuu vanhempi, jos hänestä ei hirveästi mitään kuule, eikä koskaan tapaa.
Aikuisena ei kiinnosta, koska kokee tulleensa hylätyksi silloin, kun olisi eniten tuota vanhempaa kaivannut ja tarvinnut.