Mulle soitti mun isän nais kumppani että isäni kuolee.
Kuulemma niin sairas on. En ole isääni nähnyt 40 vuoteen. Melkos outoa kuitenkin ekä tiedä kuuluuko asia mulle. Isäni lähti kun olin joku 6 vuotias ja jouduin sit lastenkotiin enkä ole sitä sen jälkeen nähnyt. Joulukortteja ja rahaa se on lähetellyt joka vuosi. Jotain perintöasioita se nainen jutteli että niitä pitäis selvittää. Sillä on kuulemma henkivakuutuskin. Se nainen asunut isäni kanssa joku 40 vuotta varmaan.
Kommentit (30)
No, minut kutsuttiin toisen vanhempani perunkirjoitukseen ihan virallisesti, vaikka en ko. henkilöä ollut nähnyt sitten varhaislapsuuden.
Vierailija kirjoitti:
No, minut kutsuttiin toisen vanhempani perunkirjoitukseen ihan virallisesti, vaikka en ko. henkilöä ollut nähnyt sitten varhaislapsuuden.
Kutsu on pakko lähettää, muuten perunkirjoitus ei ole laillinen.
Minulle soitti sairaalan sossu et isäni kuolee. Ainakin selvisi missä kaupungissa hän asui. Olihan se outoa alkaa vieraan ihmisen asioita selvittelemään ja hoitamaan.
Rintaperilliselle on pakko ilmoittaa.
Otaa isääsi yhteyttä kun vielä ehdit.
Hän on kuitenkin muistanut sinut läpi elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ollaan jo jakamassa ennen kuin isäsi on kuollut?
On erittäin järkevää puhua ja selvittää raha-asiat nimenomaan ennen kuin kuolee.
Ap:lle mene nyt, älä aikaile. Heillä voi varmasti olla yötäkin tai pitemmän aikaa.
Myös useampikin käynti voi olla mahdollinen.
Ettet sitten myöhemmin joudu katumaan kun isäsi tapaaminen ei enää ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Rintaperilliselle on pakko ilmoittaa.
Ja niiden puuttuessa sisaruksille ja heidän lapsilleen.
Isä kuitenkin on lähetellyt kortteja ja rahaa joten onhan hän yhteyttä pitänyt lapseensa. Nyt olisi aika mennä paikalle katsomaan vielä jos ja kun ehtii ja keskustella jos on asioita joista haluaa tietää. Selvitellä myös niitä kuoleman jälkeisiä juttuja jo etukäteen.
Onhan tuo nyt ihan hyvä asia, jos ilmoitetaan että ihmisen isä on kuolemassa.
Miksi siitäkin pitäisi nokkaantua.