Mikä on todellisuudessa kristinuskon ydinajatus?
Jos kysytään uskovaiselta, se on pelastus helvetiltä armon vuoksi,koska kristitty on niin erityinen ja upea ihminen,että Jumala,joka on luonut pienimmänkin atomin ja sitäkin pienemmät osat ja universumin joka on ihmismielelle käsittämättömän ääretön tänä päivänäkin,on valinnut juuri sinut,Erityisen ihmis(apinan)en kaikkien muiden miljardien muiden samanlaisten joukosta,jotta hän voisi antaa JUURI sinulle ikuisen,siis IKUISEN,autuuden vaikka kaikki rakkaasi ja lukemattomat muut kituvat samanaikaisesti helvetissä koska varastivat kaupasta lapsena karkkipötkön tai eivät vain kyenneet uskomaan juuri siihen Jumalaan,johon sinä itse olet päätynyt uskomaan. Me muut,jotka joko emme usko mihinkään jumaluuksiin ja luojaolentoihin tai sitten nuo muut karmeat "vääräuskoiset"; meidän osamme on palaa IKUISESTI helvetin lieskoissa syistä,jotka ovat täysin käsittämättömät. Kerro minulle kristitty Jeesukseen uskova; miksi olet sitä mieltä,että tämä on millään järjellisellä tasolla oikeudenmukaista? Sillä sinun Jumalasihan on Rakkaus,Täydellinen Oikeus ja Totuus. Selitä minulle tämä todellakin järjellisesti käsittämätön ristiriita.
Kommentit (13)
ei kai jesse mistään helvetistä saarnannut,
Muista kääntää toinenkin poski, kun heräät ekan heijarin jälkeen.
rakasta lähimmäistä on varmaan aika keskeinen ajatus
Ihan kaikki ihmiset, (myös uskovat) ovat vajaavaisia, syntisiä ihmisiä, jotka tarvitsevat Jeesusta Kristusta Pelastajakseen.
Myös sinä, Ap, rukoile Jeesukselta syntisi anteeksi, niin hän pelastaa sinut jo tässä ajassa ja iankaikkisuudessa synnin ja saatanan kurimukselta.
Jeesuksessa sinulla on ihana rauha, ilo ja johdatus elämääsi.
Paratiisi, jossa leijonakin on lemmikki.
Ikuisen puun hedelmät, joista on lupa syödä 12 kertaa vuodessa Israelin heimon pääluvun mukaan.
Ap:llä on jokin ihannejumala joka toimii kuten hän tahtoisi.
Tärkein asia minulle on tieto siitä, mitä Rakkaus on.
Sen valossa uskallan katsoa syntisyyteeni ja tehdä parannusta ja hyväksyä ne asiat, jotka saavat minut pysymään lähellä Jeesusta.
Kun viha on poissa voi keskittyä olennaiseen.
Jeesus puhui paljonkin iankaikkisesta erosta Jumalasta. On turha keskustella, jos ei ole edes lukenut mitä Jeesus on puhunut, mitä hänen sanomisiaan on talletettu Raamattuun.
Jumalan kerrotaan kutoneen ja rakentaneen jokaisen ihmisen kuvakseen. Jumala puhalsi ihmiseen iankaikkisuuden eli jotain itsestään ja se erottaa ihmiset eläimistä. Vain ihminen pohtii hyvää ja pahaa, moraalisia kysymyksiä ja Jumalaa. Se iankaikkisuus on meissä kaikissa, ei vain kristityissä. Olen itse pohtinut mistä kumpuaa se ihme vimma arvostaa ihmiselämää ja pelastaa ihmisiä mitä hankalimmistakin paikoista (vedenalaisista luolista, maanjäristyksen jäljiltä, hoitaa kalliisti teho-osatoilla jne.) eli mistä nousee se käsitys ja ymmärrys ihmisillä että ihmisen elämä on arvokas ja pelastamisen ja säilyttämisen arvoinen verrattuna muihin olentoihin.
Ehkä se ymmärrys nousee juuri sieltä, että sekin ihminen joka ei ole vielä Jumalan kansaa, ymmärtää jollain tasolla ihmisen arvokkuuden. Löytyy niitäkin, jotka ovat paaduttaneet itsensä ja tuhoavat sekä omaa että muiden elämää ja pitävät ihmisiä vain porsivina elukoina, kuten täällä palstalla asia usein nimetään. Sellainen puhe on karkeaa ja sivistymätöntä ja nousee kyllä isästä perkeleestä, joka ei myönnä ihmiselle mitään arvoa.
Ihminen ei toisen ihmisen ajatuksia ja päätä käännä ymmärrykseen Luojasta, Jumalasta ja pelastajasta Jeesuksesta. Kyllä se lähtee Jumalasta itsestään. Ihmisen etsintä on sitä, että hän tuntee vetoa pohtia Jumalaa ja vilpittömästi selvittää asioita. Jumala sellaisen ihmisessä vaikuttaa. Toki silloin kannattaa ottaa Raamattu käteen ja lukea sitä Matteus, Markus, Luukas ja Johannes alkaen. Ymmärrys asioihin voi lähteä siitä.
Tarkoitus on kerätä omaan seurakuntaan porukkaa ja hallita niitä alamaisia. Voi sanella kaikenlaisia sääntöjä ja kerätä veroja. Sääntöjä eivät uskalla kysenalaistaa koska nehän tulevat "ylhäältä".
Perusajatus on, että elämä itsessään on pysyvää jolloin, myös ihminen on pysyvä. Ihminen uskoo väärään maailmaan / todellisuuteen (harhaan) ja pelastuakseen väärästä todellisuudesta, tulee luopua uskomasta siihen. Mikäli ei luovu jää väärää todellisuus pysyväksi. Väärä todellisuus on "helvetti".
En jaksanut lukea tuollaista vihaista oksennusta, zori siitä
uskovainen
Menkää johonkin kristilliseen kirjakauppaan. Kaikki kirjat tyyliä kuinka olla hyvä vaimo, kristillisen naisen velvollisuudet ja niin pois päin. Milloin tulee opas aviomiehille?