Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S- market nosti muovipussi 60 cnt

Vierailija
16.07.2026 |

Asiakkaat siirtyy taas halvempiin tuotteisiin .  Kun ne nostaa suositun tuotteen hintaa asiakkaat siirtyy muihin .  

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi maksaa 5 euroa.

Pyöristetään tasaraha 10 euroa.

Vierailija
42/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on aivan hirveä maa. Tuollainen on mahdollista, kun meillä on käytännössä duopoli ruokakaupassa ja kaikessa muussa oligopoli. Lampaat vain aina toteavat, että aha, sit se on just niin ja mun täytyy säästää taas kovemmin. S aa tana ei missään maksa ruoka niin paljon ja ole samalla niin pskalaatuista kuin meillä.

Se muovipussien hinta ei ole kaupan keksintö. Tulee eu:sta. Meillä tosin se muovi ei päädy teiden varsille, mereen ja luontoon, kuten etelä-euroopassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on aivan hirveä maa. Tuollainen on mahdollista, kun meillä on käytännössä duopoli ruokakaupassa ja kaikessa muussa oligopoli. Lampaat vain aina toteavat, että aha, sit se on just niin ja mun täytyy säästää taas kovemmin. S aa tana ei missään maksa ruoka niin paljon ja ole samalla niin pskalaatuista kuin meillä.

Se muovipussien hinta ei ole kaupan keksintö. Tulee eu:sta. Meillä tosin se muovi ei päädy teiden varsille, mereen ja luontoon, kuten etelä-euroopassa. 

Hinnan päättää kauppa itse. Ei EU.

Vierailija
44/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu asettanut vaatimukset ja kauppa toimii sen mukaan - vähentäminen onnistuu nostamalla hintaa niin ylös, että ihmiset alkaa miettii kassin ostoa. 

Vierailija
45/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaankohan muovikassejakin pian varastaa kun noin arvotavaraa ovat? On kaistapäistä säätelyä kyllä. Muovikassit on sentään tarpeellisia käyttötavaroita, toisin kuin ravintoloiden ja terassien rumat muovikukat. Ei ihan oikein nyt kohdistu nämä vähennysvaatimukset.

Vierailija
46/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se ympäristö pelastuu. Samalla voi nostaa myös niitten muusta materiaalista tehtyjen kassien hintaa.

Kyllä! Intiassa kelluu satojen tuhansien muovipussien lautat pyhissä joissa ja sama junaratojen varsilla. Onneksi maailma pelastuu, kun muutenkin penniä venyttävien suomalaisten muovikassien hintoja nostetaan. Täällä on jo aiemminkin käytetty muovikassit vastuullisesti ja laitettu lopuksi jäteastiaan, ei ole viskottu ikkunasta ulos kuten väkirikkaammissa maissa.

Eilen join tai yritin juoda grandimehun. Vaikka olen aikuinen, en ehtinyt saada pillimehua loppuun ennen kuin pilli hajosi. Mitenköhän lapset suoriutuvat? Kahvilassa sen sijaan näkyi olevan muovipillejä kassalla, eli ongelma olemme me yksityiset ihmiset. Sama ihminen toimii kahvilassa vastuullisesti. Yritykselle myydään pahvimukeihin muovikansia, kuluttajalle ei. Eihän tämä ole muuta kui nvt tuilua ja kiusantekoa. Luonnon kanssa mitään tekemistä.

Tässähän tämä tulikin hyvin sanottua. 👍

Vierailija
47/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä kuka edes ostaa noita pusseja? Kun ne repeää niin herkästi omasta mielestäni. Ja kestokassit saa taiteltua tosi pieneen kokoon muutenkin.

Huonommaksi ovat menneet vain, repeävät todella helposti.

Huonompia ja kalliimpia kuin aikaisemmin. Samoin roskapussit. Ja kansa ostaa ja maksaa. 😁

Vierailija
48/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei kestokassiin vaihtaisi, niin samaa muovipussia voi käyttää usealla kauppareissulla.

Vierailija
49/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu asettanut vaatimukset ja kauppa toimii sen mukaan - vähentäminen onnistuu nostamalla hintaa niin ylös, että ihmiset alkaa miettii kassin ostoa. 

EU:n asettama tavoite on, että suomalainen ostaisi vuoden aikana korkeintaan 40 muovikassia. Tuohon tavoitteeseen on vielä matkaa, sillä suomalaiset ostavat vuosittain edelleen noin 60 muovikassia.

siinä sitä naureskellaan etelässä

Vierailija
50/50 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikassien vähentäminen perustuu vapaaehtoiseen sopimukseen, ei lakiin tai viranomaispäätökseen. Kauppaa ei siis uhkaa sakko tai muukaan hallinnollinen sanktio, vaikka sen myymien muovikassien määrä ei vähenisi tai jos se möisi muovikasseja edelleen edullisesti. Kyse on siis pelkästä rahastamisesta. Kun yksi keksii rahastaa, muutkin innostuvat, kun menee hyvesignaloinnin piikkiin. Kilpailuahan Suomessa ei muutenkaan ole. Kartellihinnat kuluttajalle siis ja kaupalle jää mukava siivu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän