Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolanin „The Odyssey“- elokuva rikkoo ennätyksiä

Vierailija
16.07.2026 |

Nolanin uusi leffa rikkoo ennätyksiä jo ennen ensi-iltaa…

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000012144241.html

Kommentit (209)

Vierailija
181/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni menee katsomaan lähinnä ohjaajan vuoksi kun korostetusti tuodaan sitten esille?

Vierailija
182/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni menee katsomaan lähinnä ohjaajan vuoksi kun korostetusti tuodaan sitten esille?

Minä ainakin, olen tykännyt useimmista Nolanin elokuvista. Mutta leffafriikkinä tämä ei ole mitään uutta, olen ennenkin katsonut tiettyjen ohjaajien elokuvia, kausittain pelkästään aina yhden ohjaajan tuotantoa. Aika tavallista, sanoisin, tietyissä piireissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolanin elokuvissa on yleensä ihan paska äänisuunnittelu, paras esimerkki on se Batmanissä oleva Banen ääni josta ei saa mitään selvää. Muissakin elokuvissa äänet täytyy laittaa aivan älyttömän kovalle että saa puheesta selvää jos sittenkään, ja sitten kovat äänet paukuttavat tärykalvot paskaksi.

Vierailija
184/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että Nolan ei tykkää jälkiäänittää elokuvia, käyttää äänenä kuvauksissa tehtyjä ääniä. Ei aina onnistunut valinta. Mutta silti: Nolan

Vierailija
185/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolanin enemmänkin nolon-nin the trans sateenkaari filmaaja

Vierailija
186/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän Nolan mahtoi ajatella valitessaan Helenan näyttelijän? Onko teorioita?

Vierailija
187/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti woke-saastaa. Jää katsomatta.

Miten sä voit leffaa näkemättä tietää, millainen se on? 

Persu ”tietää” kaiken, mitä Mestari sanoo. Ja hokee sitten sitä kaikkialla internetissä että mahdollisimman moni kuulee kultin ilosanoman. 

Tähänkö tämä palaa jatkuvasti? "Persupersupersu". Olet itse hyvä todiste siitä, että edustat oikeamielisten kulttia, jossa oikeasti saa olla vain yhtä mieltä. Olet lisäksi sisäistänyt sen niin hyvin ettet edes etäisesti pysty kyseenalaistamaan asiaa.

"Woke" on identiteettipoliittinen yhtenäinen kollektiivinen kultti ja antiwoke taas hajanainen sitä vastustava ajatusten ja ihmisten sekamelska, jolta puuttuu wokeltajien yhtenäisyys ja raivo.

eri

Mennyvittuun. 

Vierailija
188/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu ”tietää” kaiken, mitä Mestari sanoo. Ja hokee sitten sitä kaikkialla internetissä että mahdollisimman moni kuulee kultin ilosanoman. 

Tähänkö tämä palaa jatkuvasti? "Persupersupersu". Olet itse hyvä todiste siitä, että edustat oikeamielisten kulttia, jossa oikeasti saa olla vain yhtä mieltä. Olet lisäksi sisäistänyt sen niin hyvin ettet edes etäisesti pysty kyseenalaistamaan asiaa.

"Woke" on identiteettipoliittinen yhtenäinen kollektiivinen kultti ja antiwoke taas hajanainen sitä vastustava ajatusten ja ihmisten sekamelska, jolta puuttuu wokeltajien yhtenäisyys ja raivo.

eri

Mennyvittuun. 

Persupersupersupersu magamagamagamaga mene itse

Vierailija
189/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän Nolan mahtoi ajatella valitessaan Helenan näyttelijän? Onko teorioita?

On, ajatteli että kuinka karkoitetaan sekä Helenan kosijat että katsojat. Ja onnistui.

Vierailija
190/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ajatteli että kuinka karkoitetaan sekä Helenan kosijat että katsojat. Ja onnistui.

Olikohan sillä oikeasti jokin hieno oivallus valinnan takana vai onko pelkkä uskontunnustus?

Vierailija
191/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Mennyvittuun. 

Hyvä koira. Nyt kuulostat juuri niin älykkäältä kuin olet. 

Vierailija
192/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Mennyvittuun. 

Hyvä koira. Nyt kuulostat juuri niin älykkäältä kuin olet. 

Koiraakin alempia kaikki väärämieliset teille ovat siellä vasemmistossa, ja juhlittekin lujaa porukalla kun joku väärämielinen nirhataan.

Vierailija
193/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollywood on ollut jo vuosikymmeniä valmiiksi pureskeltua ja hengetöntä kohellusta pikkulapsille ja muille vähä-älyisille.

En odota tältäkään tekeleeltä paljoa.

Vierailija
194/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haarniskat näytti kuvissa tosi rumilta, ihan kuin jostain supersankarielokuvasta? Eikö Antiikin kreikan haarniskat olleet tarpeeksi cooleja? Olisin myös arvostanut kreikkalaisia näyttelijöitä. Tylsää, kun nuo Hollywoodin tusinanaamat joka ikisessä elokuvassa nykyään. Anne Hathawayn naama alkaa tulla korvista ulos. 

Ei olisi kreikkalaiset kestäneet kuvaustahtia. Suomipoika Odysseuksen roolissa ei olisi jaksanut 18-tuntisia työpäiviä,

Vierailija
195/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka katsoo p a s k a a ?

Se on canon event ja sukupolvi kokemus jonka jokaiseneon syytä nähdä. Kriititkot ovat kehuneet sitä Nolanin uran ja tämän vuosisadan parhaaksi ja spketaakkelimaisimmaksi elokuvaksi. Nolanin The Odyssey on ansainnut jaossa olevat tyylipisteet myös autenttisuudestaan, visuaalisuudestaan ja historiallisesta tarkkuudestaan.

https://www.episodi.fi/uutiset/the-odyssey-sai-hurjan-rt-tuoreusarvon/

https://muropaketti.com/elokuvat/elokuva-arvostelut/arvostelu-the-odyss…

https://yle.fi/a/74-20235796

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000012140835.html

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000012144241.html

https://seura.fi/tv/christopher-nolanin-the-odyssey-elokuvaa-vaivaa-sam…

Mä tiedän! Tää on tän kesän blocbuster nr 1. Olen ihan säpinöissä jo😬😬😬

Siltä näyttää kun et osaa kirjoittaa oikein edes sitä ainoata englanninkielistä sanaa jonka päätit kirjoittaa.

Vierailija
196/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollywood on ollut jo vuosikymmeniä valmiiksi pureskeltua ja hengetöntä kohellusta pikkulapsille ja muille vähä-älyisille.

Nyt on puheenvuoro asiantuntijalla!

Vierailija
197/209 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on puheenvuoro asiantuntijalla!

Kumpi olet? Lapsi vai vähä-älyinen?

Veikkaan jälkimmäistä.

Vierailija
198/209 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö yleensä elokuvia mennä katsomaan just ohjaajan takia? 

Vierailija
199/209 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko leffan rahoittaja vaatinut että pittää saaha nigerialaisverta leffaan muuten ei tuu miljoonia. ohjaaja sano että olihan niitä sillo mut ne oli orjia siihen aikaan. tämä sai aikaan jäätävän reaktion ja nolan siihen, että nooh paitti troijan hevonen se oli musta. ja niin sitten troijna hevosesta tehtiin musta. 

Vierailija
200/209 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin. Ei mua elokuvatyyppinä tällainen aihe niin kiinnostaisi, mutta Nolan on ohjannut niin hyviä leffoja, että tottakai haluan nähdä tämänkin. 

Ootko ikinä törmännyt sellaiseen, että kuuluisaa ohjaajaa EI tuotaisi korostetusti esille?