Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi tälle mitään, mutta ärsyttää, kun ihmiset antavat pyytämättä ihan urpoja neuvoja!

Vierailija
16.07.2026 |

Jos jollain on sairaus, jonka kanssa erikoislääkäritkin ovat vähän ihmeissään, niin mikä saa sinut ehdottamaan tälle sairaalle neuvoja tyyliin "ootko kokeillu ottaa ihan vaan buranaa?" tai "ulkoilu vois toimia tohon"?

Kyllä. Olen kokeillut lähestulkoon joka ikistä asiaa maailmassa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairaus kuitenkin jo todettu?

Vierailija
42/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillu imeä persvittuas takakautta kurottaen?

En kun olen niin läksi ämmyli että kusekin seisaaltaan.   Runkkaa etusormi rakkuloilla diapami humalassa. 🐖

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sairaus kuitenkin jo todettu?

No vastaa itsellesi  🤭

Vierailija
44/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää nämä uniikki lumihiutaleihmiset jotka jeesustelevat koko maailmalle jollain maailmanluokan sairaudellaa , mutta sitten kun pyydät kertomaan asiasta lisää, ovat "en voi, liian henkilökohtaista"

Se henkilökohtainen on läskit ja mielisairaus.

Vierailija
45/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla on sellaisia sosiaalisia taitoja, että osaisi aina sanoa oikeat sanat. Usein, jos on jokin ongelma, joka tuntuu toivottomalta, niin kaikki ihmisten kommentit ärsyttää. Ärsyttää, jos joku yrittää neuvoa. Ärsyttää, jos joku sivuuttaa asian, kun ei keksi sanottavaa. Ärsyttää, jos joku yrittää tsempata. 

Oikeat sanat minusta olisi.

"Onpa ikävä kuulla. Voinko auttaa jotenkin?"

Ap

Miksi pitäisi noin sanoa, kun jo etukäteen tiedät ettei erikoistuneet lääkäritkään osaa auttaa?

Auttaa voi muussakin kuin sairauden hoitoon liittyvissä asioissa. Olisin kiitollinen, jos joku tarjoutuisi vaikka käymään kaupassa sen sijaan, että hän tarjoaa (pyytämättä) avuksi buranaa.

Ap

Mites sä oot muita auttanut? Vai ootko maailman napa.

Vierailija
46/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumisen ongelmiin voinee saada apua?

Vierailija
47/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillu ajatella vain posiitivisia ja kivoja ajatuksia?

Vierailija
48/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillu ajatella vain posiitivisia ja kivoja ajatuksia?

Enpä ole kokeillut. Kiitos kovasti neuvosta :)

Ap

Vierailija
49/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkivitonen: älä puhu sairauksistasi muiden kanssa. Jos pitää kysyä jotain asiaa niin ammattilaiselta vain.

Jos mulle joku ihmettelee miksi kävelen niin huonosti niin sanon vain että huvikseni. Jos yritetään neuvoa että sillä ja tällä tavoin ei tulisi kipuja kroppaan väärästä asennosta, sanon ettei minulla ole kipuja🤷‍

Aikoinaan eräs ”kaveri” ehdotti porkkanan syöntiä läheiseni silmäsairauteen. Ja tuttuni nuorena puhkennut als olisi kuulemma jäänyt puhkeamatta jos hän olisi viitsinyt syödä oikein. 
Tuollaisille mulla ei ole mitään muuta sanottavaa kuin että mulla on kaikki loistavasti😊

Vierailija
50/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusvinkki sairautesi kanssa, että onko pakko kertoa siitä kaikille? Helpottaa heti, jos et jaa asioitasi ihmisille.

Mitens kun jossain sukujuhlissa ja kahvipöydissä aletaan tivaamaan, että ootko ajatellu töihin mennä, meetkö töihin meetkö.

Siinä on sitten kiva, kun ei oikein haluaisi terveysasioistaan tehdä selontekoa.

Anteeksi, mutta en keskustele nyt työasioista ollenkaan kiitos.

Vierailija
51/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut ihan lääkäreillekin sanomaan buranatuputukseen että otappa burana, ja lyö tunnin päästä itseäsi täysiä vasaralla polveen ja kerro sitten miten burana vaikutti kokemukseen.  Tuolla on parikin lekuria lopulta ymmärtänyt sen että tähän kipuun auttaa ainoastaan se että välttää kivun aiheuttajaa.

Vierailija
52/52 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Se on vain jättää housuun ja ota burana. Kyllä se pian helpottaa vitutusta!! 🤪🤪🤪🖕🖕🖕🖕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän