Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen saanut heinäkuussa rahaa 470 euroa. Kannattaako hakea toimeentulotukea?

Vierailija
16.07.2026 |

Viime kuussa sain kuitenkin reilusti enemmän (n. 1300 e), joten oletetaanko ton nyt riittävän myös heinäkuulle?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa hakea, kyllä Kela sitten kertoo.

Vierailija
2/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin summatkin näköjään väärin. 380 euroa ja 1150 euroa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa hakea, kyllä Kela sitten kertoo.

Omakelassa lukee, että pitää itse selvittää onko oikeutettu toimeentulotukeen ennen kuin lähettää hakemuksen.

Ap

Vierailija
4/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti et. Riippuu onko sulla muita suuria menoja esim sairaalamaksuja. Itsehän en saanut tt-tukea kun tilillä oli 70e ylimääräistä. Ensi kuussakaan ihan turha hakea kun saan 400e veronpalautus. Mutta saan yleistukea mutta aikaisemmin sain aina n. 120e päälle toimeentulotukea ja laskuihin. Eli tuota 400 euroakin vieritetään kai monelle kuukaudelle.

Vierailija
5/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti et. Riippuu onko sulla muita suuria menoja esim sairaalamaksuja. Itsehän en saanut tt-tukea kun tilillä oli 70e ylimääräistä. Ensi kuussakaan ihan turha hakea kun saan 400e veronpalautus. Mutta saan yleistukea mutta aikaisemmin sain aina n. 120e päälle toimeentulotukea ja laskuihin. Eli tuota 400 euroakin vieritetään kai monelle kuukaudelle.

Juuri näin. Tuosta reilusta tonnista riittää kyllä vyörytettävää useille kuukausille. Ei se mene niin, että ensin tienataan ja seuraavassa kuussa yritetään anella kelaa apuun. Olisi kannattanut vähän ennakoida, ap, eikä tuhlata kaikkea.

Vierailija
6/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
7/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne vaihtelee noin paljon?

Vierailija
8/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on riittävästi hyväksyttäviä menoja johon nuo rahat menee niin sitten saat. maksat vain itse vuokran sähkön lääkkeet lääkärilaskut yms. jotka kela hyväksyy menoiksi. 

Vierailija
9/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helvetisti sinullekin oikein maksetaan..?..ja näitä on satojatuhansia..

Vierailija
10/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin luuseri

Vierailija
11/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne vaihtelee noin paljon?

Ansiosidonnainen loppui ja yleistuen käsittelyaika on yli kuukauden tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
12/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela voi huomioida jopa 3kk tulot arvioidessaan tarvetta. Siksi pyytävät 3kk tiliotteet.

Vierailija
13/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela voi huomioida jopa 3kk tulot arvioidessaan tarvetta. Siksi pyytävät 3kk tiliotteet.

2 kk tiliotteet, mutta kyselevät viimeisten 12 kk:n tietoja.

Vierailija
14/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa, jos  ei ole esim saiiraalalaskuja johon käytät mainitsemasi rahat. Tilillä voi olla vain yleistuki ( ppr+ asumustuki)+ toimeentulotuki, kaikki muu tulo vähentää toimeentulotukea. 

Vierailija
15/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa, jos  ei ole esim saiiraalalaskuja johon käytät mainitsemasi rahat. Tilillä voi olla vain yleistuki ( ppr+ asumustuki)+ toimeentulotuki, kaikki muu tulo vähentää toimeentulotukea. 

Mun tilillä on 150 euroa eikä sinne ole tullut muuta tuloa kuin asumistuki ja ansiosidonnainen (tämäkö ei ole sallittua tuloa?).

Ap

Vierailija
16/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tilillä on 150 euroa eikä sinne ole tullut muuta tuloa kuin asumistuki ja ansiosidonnainen (tämäkö ei ole sallittua tuloa?).

Ap

Kaikki muu tulo vähentää toimeentulotukea.

Vierailija
17/17 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain toimeentulotukea vaikka mulle oli tullut 800 euron pelivoitto tilille. Ei kela lue kovin tarkkaan tiliotteita.