Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on tekosyysi kun et käy luovuttamassa verta?

Vierailija
16.07.2026 |

Vaikka voisit pelastaa ihmishenkiä?

Kommentit (235)

Vierailija
181/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuus on tässä tapauksesa huono asia. Olen juuri ja juuri sillä rajalla, että 50kg alaraja ei täyty. Mutta en myöskään ala lihottaa itseäni vain siksi, että saisin luovuttaa verta. 

Vierailija
182/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista voi hyvin päätellä miten sairasta väkeä palstalla käy. On hiviä, anemiaa, syöpää ja suonen sisäisiä huumeita. 

Joo sehän onkin niin helvetin hienoa ja oma valinta, että mulla on ollut syöpä kaksi kertaa! Mikä helvetin idiootti sä olet ja tulet siihen viisastelemaan.

Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata. En vain tiedä yhtäkään lääkäriä joka olisi suositellut syöpäpotilaalle elämänilon ja huumorin hautaamista. Toivon sinulle kaikkea mahdollista hyvää ja pyydän anteeksi mustaa huumoriani. 

Painu helvettiin kuvottava paska.

Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata. En vain tiedä yhtäkään lääkäriä joka olisi suositellut syöpäpotilaalle elämänilon ja huumorin hautaamista. Toivon sinulle kaikkea mahdollista hyvää ja pyydän anteeksi mustaa huumoriani. 

Tuo mitään huumoria ollut, ei niin minkään väristä vaan puhdasta kusipäisyyttä. Aivan turhaan muuksi selittelet, kun ei kukaan täällä ole yhtä tyhmä kuin sinä ja usko noita selittelyjäsi. Halusit halventaa sairaita, ihme paskaläjä. 

Vierailija
184/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa aikaiseksi. Terv O rh neg.

Vierailija
185/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli seitsemänkymppinen mamma ja olen aina painanut enemmän tai vähemmän alle 50 kg, jos raskausaikaa ei oteta huomioon. Tämän kokoiset eivät saa luovuttaa verta.

Vierailija
186/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista voi hyvin päätellä miten sairasta väkeä palstalla käy. On hiviä, anemiaa, syöpää ja suonen sisäisiä huumeita. 

Joo sehän onkin niin helvetin hienoa ja oma valinta, että mulla on ollut syöpä kaksi kertaa! Mikä helvetin idiootti sä olet ja tulet siihen viisastelemaan.

Ei meiltä elämänilo ja huumori ole kadonneet. Sinun aivopieruissasi vain ei ole mitään hauskaa. Ovat puhdasta idiotismia. Huumorin taitavan ihmisen ei tarvitse jälkeen päin pahoitella sanomisiaan. 

Kyseinen "musta huumori"-tyyppi on ehkä itse esimerkki siitä kuinka sairasta porukkaa täällä on. Läppä-läppä...

Vierailija
187/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän on tuo 50kg painoraja? Pienikokoinen ihminenhän voi olla täysin terve ja normaalipainoinen, vaikka painaisi 48kg. 

Vierailija
188/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meiltä elämänilo ja huumori ole kadonneet. Sinun aivopieruissasi vain ei ole mitään hauskaa. Ovat puhdasta idiotismia. Huumorin taitavan ihmisen ei tarvitse jälkeen päin pahoitella sanomisiaan. 

Kyseinen "musta huumori"-tyyppi on ehkä itse esimerkki siitä kuinka sairasta porukkaa täällä on. Läppä-läppä...

Ei mitenkään ehkä, vaan on. Ei terve ihminen kirjoittele tuollaista paskaa kuin hän. 

Vierailija
189/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska SPR myy isolla rahalla suomalaisten verta ulkomaille. 

Vierailija
190/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska SPR myy isolla rahalla suomalaisten verta ulkomaille. 

Niin ne siellä Pietarissa sinulle uskottelevat :D

Vierailija
191/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun itelle etes riittää... 

Vierailija
192/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minunkin syy. Oikeasti verta ei tarvita esim liikenneonnettomuuksien vuoksi, vaan sitä "tarvitaan" erilaisten verituotteiden valmistamiseen, jotka myydään. Veren luovutus on moraalitonta hölmöjen höynäyttämistä.

Vierailija
193/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielellään kävisin luovuttamassa sairaalaassa tai terveyskeskuksessa heidän käyttöönsä. En kuitenkaan halua SPR:lle luovuttaa. SPR tekee verellä bisnestä. Kerää ihmisten verta ilmaiseksi ja myy veren voitolla. En halua tukea sitä.

Kenen käyttöön sinä sen veren luulet menevän, jos ei sairaalan tai terveyskeskuksen? 

Luetun ymmärrys. Haluaisin antaa vereni maksutta sairaalan tai terveyskeskuksen käyttöön. En halua että he joutuvat ostamaan vereni. Varsinkaan en halua että he joutuvat ostamaan vereni muiilta kuin minulta. En halua että kukaan tekee varelläni rahaa. SPR on välistä vetävä loinen.

Oletapa tietämätön. Ei sairaalat verta osta. Ne ostavat vain palvelun eli sen, että joku tökkii luovuttajille pusseja käteen. Veren sairaalat saavat maksutta. 

Kyllä yksi punasolupussi maksaa sairaalalle noin 100€. Katsokaapas punaisen ristin johtajien palkkoja, siinä syy miksen luovuta. T. Sh

Vierailija
194/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut mitoissa joissa verta saisi luovuttaa. Olen lyhyt ja normaalipainoinen, joten painan alle 50kg. Aikuisena myös olen kärsinyt alhaisesta ferritiinistä, vaikka hemoglobiini on normaalin rajoilla. Muuten voisin luovuttaa. Onneksi veriryhmäni on kaikista yleisin.

Vierailija
195/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjouduin aikanaan, ei kelvannut (homoseksuaali), nykyään kelpaisi vaan enpä todellakaan tarjoudu toiste. 

Outoa katkeroitua siitä, että tiedettiin hinaajien olevan keskimääräistä useammin saastaisia. Eihän se mikään ihme ole, kun pelkkä kakkanen tarjolla 

Vierailija
196/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan nykyään kroonista verisyöpää, joten mun verestäni ei ole kenellekään mitään hyötyä. Sitä ei siis huolita. Ennen sairastumista kävin kyllä luovuttamassa verta.

Vierailija
197/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielellään kävisin luovuttamassa sairaalaassa tai terveyskeskuksessa heidän käyttöönsä. En kuitenkaan halua SPR:lle luovuttaa. SPR tekee verellä bisnestä. Kerää ihmisten verta ilmaiseksi ja myy veren voitolla. En halua tukea sitä.

Kenen käyttöön sinä sen veren luulet menevän, jos ei sairaalan tai terveyskeskuksen? 

Luetun ymmärrys. Haluaisin antaa vereni maksutta sairaalan tai terveyskeskuksen käyttöön. En halua että he joutuvat ostamaan vereni. Varsinkaan en halua että he joutuvat ostamaan vereni muiilta kuin minulta. En halua että kukaan tekee varelläni rahaa. SPR on välistä vetävä loinen.

Oletapa tietämätön. Ei sairaalat verta osta. Ne ostavat vain palvelun eli sen, että joku tökkii luovuttajille pusseja käteen. Veren sairaalat saavat maksutta. 

Kyllä yksi punasolupussi maksaa sairaalalle noin 100€. Katsokaapas punaisen ristin johtajien palkkoja, siinä syy miksen luovuta. T. Sh

Oletpa tietämätön. Tottakai se maksaa, koska punasolujen erottaminen verestä  ei ole ilmaista. Eikö teille sielä hoitsukoulussa edes perusasioita opeteta nykyään?

t. 30 vuotta sairaanhoitajana

Vierailija
198/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaa ja pierettää, siinä 2 oikeaa syytä. Muuten menisin 

Vierailija
199/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot veriarvot joiden takia saan infuusion kerran vuodessa. 
Minusta on itsekkäistä ettei miehet käy luovuttamassa yhtä paljon kuin naiset. Miehillä ei ole edes kuukautisia ja siksi yleensä hyvät veriarvot (ei anemiaa).

Vierailija
200/235 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana menin luovuttamaan, mutta kun punnitsivat ja painoin 46 kg, sanoivat etteivät ota alle 50 kiloiselta. Nykyään olen jo liian vanha.