Miksi ramppaatte joka vaivan vuoksi lääkärissä??
Siinähän se jo tulikin.
Apteekki on täynnä ilman reseptiä saatavia lääkkeitä ja muita tarvikkeita, miksi ette käytä niitä? Miksi joka vaivaan tarvitset antibiootit? Oletko kuullut antibioottiresistenssistä? Suurin osa näistäkin vaivoista on täysin itse aiheutettuja. Sairauslomallakin lojotaan harva se päivä pienenkin köhän vuoksi...Kyllä on nykymaailman ihmiset menneet huonoon kuntoon. Sitten vielä kehtaatte ihmetellä kun hoitajat palavat loppuun ja rahat on joka hyvinvointialueella vähissä... Ei siinä, jatkakaa ihmeessä samaan malliin ja katsotaan mihin se johtaa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet että ramppaamme joka vaivan vuoksi lääkärissä?
Koska ihmiset menee joka turhan päiväisestä pikku flunssasta ja pienestä venähdyksestä lääkäriin vaikka ei tarvitsisi edes.
Koska niillä on sairauskuluvakuutus ja se on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
"Koska ei MULLA ole ikinä ollut muuta ku joskus flunssa"
Nohyritän välttää turhaa lääkärissä käymistä. Siksi viimeksi flunssassa en mennyt riittävän ajoissa. Lopulta kun menin, kyseessä olikin antibioottikuuria vaativa keuhkokuume. Olisinpa mennyt aiemmin
Koska pieni vaiva voi osoittautua syöväksi. Kaverille kävi näin. Hänestä vain tuntui, ettei kaikki ole hyvin ja vaati päästä testeihin. Ilman testejä tämä olisi jäänyt huomaamatta. Syöpäkasvain lekattiin viime joulukuussa ja nyt kaikki on hyvin. Säännöllisiin seurantakäynteihin on ehdottomasti mentävä. Onneksi hän kuunteli omaa kehoaan ja "juoksi" lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Koska pieni vaiva voi osoittautua syöväksi. Kaverille kävi näin. Hänestä vain tuntui, ettei kaikki ole hyvin ja vaati päästä testeihin. Ilman testejä tämä olisi jäänyt huomaamatta. Syöpäkasvain lekattiin viime joulukuussa ja nyt kaikki on hyvin. Säännöllisiin seurantakäynteihin on ehdottomasti mentävä. Onneksi hän kuunteli omaa kehoaan ja "juoksi" lääkäriin.
Voi ollakin mutta yleensä ei ole mitään varsinkaan vakavaa. Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään mutta siihen kuoleminen on melko epätavallista.
No en ymmärrä en. Itse voi hyvin poistaa kita-ja nielurisat, leikata tyrän ja hoitaa murtumat ym. Lääkkeeksi vaivaan kuin vaivaan riittää pelkät luonnon antimet.
No mulla on yksityinen sairausvakuutus, joten kaikki tutkimukset, lääkkeet ja toimenpiteet 0€.
Olen sosialisti. Terveyden ylläpito on yhteiskunnan ongelma. Minulla ei ole mitään vastuuta ajatella itse, vaan ainoastaan lääkäri voi päätellä sen olenko terve vai en. Samalla lääkärin pitää kirjoittaa resepti haluamalleni lääkkeille.
No aapeen iloksi en onneksi ramppaa lääkärissä. En edes työterveydessä.
Viimeksi flunssassa liki 10v sitten, antibioottikuurikin taisi viimeinen olla noilla main.
Työterveystarkastuksessa kävin vuosi sitten, koska työnantaja halusi, että menen, kun en ollut yli viiteen vuoteen käynyt. Muuten kaikki ok, mutta hemoglobiini oli 108 ja ferritiini 5.
Nivelvaivoja löytyy, polvi kipeä ja välillä turvoksissa, mutta ei hätää aapee, en ole menossa lääkäriä asialla vaivaamaan.
Joten voit nukkua yösi rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ollakin mutta yleensä ei ole mitään varsinkaan vakavaa. Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään mutta siihen kuoleminen on melko epätavallista.
Sinähän et ole mikään portinvartija. Isoisäni kuoli ihosyöpään, isäni eturauhassyöpään, kaverini on kuolemaisillaan munasarjasyöpään. Minä sairastan parantumatonta leukemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulta turposi flunssan jälkiseurauksena imusolmukkeet kaulalla. Menin siskoni kehotuksesta näyttämään niitä terveyskeskuslääkärille. Sain (kiireettömän) lähetteen ultraääneen. Siellä otettiin ohutneulanäyte. Seuraavaksi koepala, TT ja saatanasti verikokeita. Diagnoosi: lymfooma. Vatsassa helvetillinen syöpäkasvain jota ei voi edes leikata.
Niin että pidä sinä ap turpasi kiinni.
Kuka siellä nyt huvikseen kävisi. Ennen varmaan kävivätkin kun oli se oli ilmaista ja sai aikoja.
Minusta asia on melkeinpä päinvastoin ainakin lähipiirissäni. Joitakin sukulaisiani ei meinaa millään saada lääkäriin, vaikka olisi vaikka minkälaisia oireita. En ole itsekään käynyt lääkärissä ehkä noin viiteentoista vuoteen.
Enemmän on ongelma että moni ei hakeudu lääkäriin tarpeeksi ajoissa.
Kyllä se yksilön elinajanodotteeseen vaikuttaa pidentävästi kun rampataan näyttämässä vaivoja riittävän ajoissa jolloin on vielä tehtävissä asian eteen jotain eikä tauti ole pahentunut. Ihan siksi siellä kannattaa rampata.
Sitten toisaalta on meitä jotka ei mene lääkäriin vaikka tietävät että jotain on aika pahastikin vialla. Luottamus lääkäreiden ammattitaitoon aika alhainen monien turhien käyntien ja virhediagnoosien takia, antaa olla kun jotenkuten tässä pärjäilee.
Älkää kommentoiko näitä tekoälyn generoimia provoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei pieniä vaivoja koskaan edes tutkita kunnolla. Turha vaiva.