Mitä teillä oli/on ruuaksi tänään?
Itsellä nugettipalloja ja ranskalaisia majoneesilla, lisukkeeksi kukkakaalia. Myös hyvää juotavaa on. :)
Kommentit (19)
Kukkakaalia, jee! Kuuma kukkakaalikeitto on ihanaa. Kapen keittiökaappauksesta opin reseptin: keitetty kukkakaali, kaadetaan vesi pois, lisätään maitoa ja suolaa, kuumennetaan, soseutetaan sähkövatkaimella - ja on herkkuruokaa.
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että oli yksi terveellinen sentään, kukkakaali
Proteiini ei mielestäsi ole terveellistä? Olen tuon aterian jälkeen raivonnut huomattavasti vähemmän palstalla kuin eilen, kun söin samanlaisen satsin eilen.
Aamiainen: Jauhelihaa ja raejuustoa.
Lounas: Lohta, jauhelihaa ja raejuustoa.
Reilut 120 grammaa proteiinia ja joku 1700 kcal, kun otetaan mukaan paistamisessa käytetty voi. Yritän hiljalleen lisätä kaloreita, jotta aineenvaihdunta kiihtyy.
Graavilohta, munaa, coleslaw, paprikaa, täysjyväleipää, hedelmäsmootie
Mies paistoi kanapaloja, hunajamarinoituja. Lisäsi kanapaloihin currytahnaa ja kookosmaitoa.
Minä tein aurinkomuusia: eli porkkana- perunasosetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiini ei mielestäsi ole terveellistä? Olen tuon aterian jälkeen raivonnut huomattavasti vähemmän palstalla kuin eilen, kun söin samanlaisen satsin eilen.
Nugetit on tehty jämistä, mm kanan-nahkaa. Söisit ihan rehellistä kanaa, niin saisit sitä proteiinia
Enchiladat laitoin, kylkeen ranskankermaa ja korianteria. Oikein hyvää oli :)
Jauhelihakastiketta ja spagettia. Liha lähituotettua highland nautaa.
Mies kokkina. Hyvää oli.
Butter chickpeas ja riisiä lounaaksi, tofuwokkia päivälliseksi. Teinillä on vegekausi, joten hän kokkailee paljon ja me muut pidetään peukkuja. Eka oli hyvää, toka ok.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen: Jauhelihaa ja raejuustoa.
Lounas: Lohta, jauhelihaa ja raejuustoa.
Reilut 120 grammaa proteiinia ja joku 1700 kcal, kun otetaan mukaan paistamisessa käytetty voi. Yritän hiljalleen lisätä kaloreita, jotta aineenvaihdunta kiihtyy.
Lisään vielä, että yleensä syön myös kananmunia joka päivä, mutta tämänpäiväinen menu oli siltä pohjalta, mikä on menossa vanhaksi. Olisin halunnut syödä jauhelihaa, kananmunia ja kylmäsavulohta, mutta parasta ennen -päiväykset määräsivät toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nugetit on tehty jämistä, mm kanan-nahkaa. Söisit ihan rehellistä kanaa, niin saisit sitä proteiinia
Olen kyllä syönyt kanafilettä ihan riittämiin ja tulen syömään jatkossakin. Välillä on kiva olla eri makuisia ruokia, ja vielä kun saa edukkaammin.
Papupataa.
Ja saatiin merestä Norjassa makrillia, oli erinomaista psistettuina fileinå🌹
Poropastaa, eli kylmäsavuporoasoosia pastan seassa. Rasvasta, suolasta ja hton hyvää. Lääkäri ei tykkää.
Alkusalaatti: rucolaa, raakaa kukkakaalia, kurkkua, paprikaa, tomaattia ja oliiveja. Vanhan juustopalan pienin siihen myös ja päälle kurkkumajoneesia.
Sitten keitetyt perunat, pala savulohta, kananmunaa ja sinappisilliä. Hapanjuurileipää viipale, pieni lasillinen valkkaria.
Jälkkäriksi kipollinen kirsikoita.
Kanasalaatti