Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt vasta sain tietää että uskovaiset ihmisetkin

Vierailija
15.07.2026 |

saavat käydä jopa elokuvissa ja juoda viiniä suomessa. Tämä oli hyvä uutinen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sherlok 👏👏👏

Pusi pusi...

Vierailija
22/31 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan uskovia aviossa aivan rapajuoppojen kanssakin. Myös linnankundien jne.

Pois tästä maailmasta uskovan pitäisi lähteä, jos kaikesta haluaa eristäytyä. Uskovakin tekee syntiä joka päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se uskovainen sitten määritellään; Onko kyse siitä, että kokee itse olevansa uskossa vai onko se uskovaisuus jotain, millaiseen perheeseen ja/tai muuhun yhteisöön on syntynyt tai muuten elämässään päätynyt? Jotkut voivat elää "uskovaisena", vaikka eivät koe sellaisia sisäisesti aidosti olevansa. 

Jokainen, jota Jumalan henki johtaa, on Jumalan lapsi.

Siitähän sen tietää, että onko uskovainen, että kenen antaa johtaa itseään. Onko se minä itse, onko se joku toinen ihminen vai onko se Pyhä Henki. Tietenkin ihmisellä on taipumus haluta itsekkäitä juttuja, mutta uskovaisen pysäyttää( jos taipuu väärään) yleensä sekä oikea jumalanpelko että ennen kaikkea rakkaus sitä tahoa kohtaan, joka on tuonut anteeksiannon ja armon omaan elämään.

Herran enkeli nosti miekan surmatakseen Bileamin ellei tämä pysähtyisi. Aasi näki tämän, mutta Bileam ei. Vasta aasin kertoessa enkelin aikeista, Bileamin silmät avautuivat. Jos aasi ei olisi pysähtynyt, olisi enkeli surmannut Bileamin ja jättänyt aasin eloon. 

Vierailija
24/31 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon saanu tehdä mitä muo huvittaa. Kannattaa valita ketä kumartaa.

Vierailija
25/31 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mikä on pelastuskysymys ja mitä saa korvat punaisena selitellä Tuomiolla. Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi. Lisäksi minä en alkuunkaan tykkää kun ilmastointiteippiä kutsutaan jesariksi, viitaten Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen. Itse en juo enkä tanssi, mielummin uskossa kuin diskossa. Toki jokainen seisoo tai kaatuu Herran edessä. 

Olen ollut ylistystanssiryhmässä. Raamatussa karkeloidaan ja tanssitaan. 

Vierailija
26/31 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mikä on pelastuskysymys ja mitä saa korvat punaisena selitellä Tuomiolla. Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi. Lisäksi minä en alkuunkaan tykkää kun ilmastointiteippiä kutsutaan jesariksi, viitaten Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen. Itse en juo enkä tanssi, mielummin uskossa kuin diskossa. Toki jokainen seisoo tai kaatuu Herran edessä. 

2. Moos. 15:20

:Ja naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti vaskirummun käteensä, ja kaikki naiset seurasivat häntä vaskirumpuja lyöden ja karkeloiden."

Vierailija
27/31 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon uskovainen joka pelaa väkivaltaisiakin pelejä, juon joskus kotona, katon mitä elokuvia haluan ja luen mitä kirjoja haluan, kuuntelen mitä musiikia haluan. Tosin en tykkää jos jossakin kauheesti pilkataan vaikka Jeesusta.

Jos Herra ei anna mulle synnintuntoa eikä Raamatussa yksiselitteisesti sanota että joku asia on syntiä, silloin voin sen tehdä.

Herra? Miksei Rouva?

Herra? Miksei Rouva?

Ei ole olemassa taivaallista rouvaa. Siksi. 

Vierailija
28/31 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään juo alkoholia, koska en tarvitse sitä, mutta tanssin kyllä ja jumppaan kotona itsekseni fyysisen kunnon ylläpidon takia. 

Vierailija
29/31 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon se ei liity, diskoissa käyminen ei ole järkevää, liika juominen ei sekään.  Hurskaat entisaikoina, jos eläisivät nyt, Ottaisivat viiniä ruoan kanssa. 

Vierailija
30/31 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Moos. 15:20

:Ja naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti vaskirummun käteensä, ja kaikki naiset seurasivat häntä vaskirumpuja lyöden ja karkeloiden."

Pääsimme asiaan eli Mirjamiin! 4. Moos 12 kertoo kuinka Aaron ja Mirjam parjasivat Moosesta tämä etiopialaisen vaimon tähden, Mirjam sairastui pitaaliin ollen 7 päivää leirin ulkopuolella. Tämä mahdollistaa uskovan seurustella tai avioitua diskoilevan kanssa ja käsittääkseni kieltää parjaamasta uskovan bilehilekumppania. Pitää vain olla lujana ja huolehtia ettei sen diskoilun varjopuolet sitten tartu uskovaan. Tarkoitan ettei ole Delila tai Iisebel. Ei se etiopialainen vaimo mikään optimiratkaisu Moosekselle ollut, mutta Herra sen salli. Sama homma helluntailaisten suosiman gospel-renkutuksen kanssa. Se kuitenkin vie Sanomaa perille heillekin ketkä eivät vanhoillislestadiolaisten "kivirekien kiskomista" kuuntele. 

Vierailija
31/31 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aika tynnyrissä oot elänny

papitkin ryyppää ja polttaa tupakkaa