Kokoajan nousee tuotteiden hinnat kaupoissa
Järjettömiä nousuja jatkuvasti. Ei vaikuta sodat mitenkää?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Jo on aloitus. AINA kaikki nouseen. Ikuisesti. Ei liity nykymaailman menoon paljoakaan.
Mikään hinta ei ole sama tänään kuin 2010. Mikään hinta ei ollut sama 2010 kuin 2000. Mikään hinta ei ollut sama 2000 kuin 1990.
Sitä kutsutaan elämäksi. Ja inflaatioksi. Get over it.
Onko aina kerralla nostettu 20% - 40% kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on aloitus. AINA kaikki nouseen. Ikuisesti. Ei liity nykymaailman menoon paljoakaan.
Mikään hinta ei ole sama tänään kuin 2010. Mikään hinta ei ollut sama 2010 kuin 2000. Mikään hinta ei ollut sama 2000 kuin 1990.
Sitä kutsutaan elämäksi. Ja inflaatioksi. Get over it.Onko aina kerralla nostettu 20% - 40% kerralla?
Ei koskaan, ei nytkään.
Törkeää myydä vatsan sekoittavilla myrkkymakeutusaineilla kyllästettyä lantrinkimehua ja limonadia ym. Samaan aikaan sokerillinen hyvin kallis. Lantrattava mehu on se johon vielä lisätään vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan elämäksi. Ja inflaatioksi. Get over it.No ei kyllä tätä tahtia ole hinnat nousseet minun aikuisikänäni ja kuitenkin ikää jo 60v.
Minäkin olen liki 60 ja kyllä ovat nousseet. Löysin juuri sanomalehden, hesarin, vuodelta 2002. Siinä ainostettiin 400 gr jauhelihaa hintaan 2,40 e.
Itse teinn samaa työtä kunnalla kuin nyt vuonna 1999. Palkkani oli 2000 euroa kk. Tänään 5500 e kk. Ja palkka tunnetusti nousee, kun hinnat nousevat,
Kenellä nousee, kenellä ei.
En lainkaan väitä, etteivätkö hinnat olisi nousseet, mutta voisiko osan kovasta noususta selittää se, että kun nyt esimerkiksi leipä voi maksaa vaikka 3 euroa, niin korotus on tuossa hintaluokassa helposti muutama kymmenen senttiä, kun taas euron tuote saattaa nousta vaikka 1,10:een. Kannattaa miettiä prosenteissa, paljonko nousua on.
Perustelevat hintojen korotuksia kaikkien kulujen nousulla, mutta silti tekevät ennätystulosta. Mielestäni silloin ei ole pakko tehdä näin suuria korotuksia, vaan tämä on pelkkää ahneutta.