Kokoajan nousee tuotteiden hinnat kaupoissa
Järjettömiä nousuja jatkuvasti. Ei vaikuta sodat mitenkää?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihaa ostan enää harvoin. Pakko itse kalastaa usein että saan kalaa edes. Ahventa tulee helposti ja mull aon 5 kg ahvenfileitä pakastimessa vakuumipaketissa. Lihaa ostan harvoin muutenkin ja pakko säästää.
Jauheliha on ihmeen kallista, onkohan nauta jo yli 12 e kilo? Ostan tarjouksesta porsaan ulkofiletttä noin 6 e. Olisko normaalihinta 8-9 e kilo? Miksi jauheliha on kalliimpaa?
Jo on aloitus. AINA kaikki nouseen. Ikuisesti. Ei liity nykymaailman menoon paljoakaan.
Mikään hinta ei ole sama tänään kuin 2010. Mikään hinta ei ollut sama 2010 kuin 2000. Mikään hinta ei ollut sama 2000 kuin 1990.
Sitä kutsutaan elämäksi. Ja inflaatioksi. Get over it.
Vierailija kirjoitti:
Jo on aloitus. AINA kaikki nouseen. Ikuisesti. Ei liity nykymaailman menoon paljoakaan.
Mikään hinta ei ole sama tänään kuin 2010. Mikään hinta ei ollut sama 2010 kuin 2000. Mikään hinta ei ollut sama 2000 kuin 1990.
Sitä kutsutaan elämäksi. Ja inflaatioksi. Get over it.
No ei kyllä tätä tahtia ole hinnat nousseet minun aikuisikänäni ja kuitenkin ikää jo 60v.
Höpsistä, K-ryhmällä on matalat hinnat. XD XD XD XD
Vierailija kirjoitti:
Sitten siirryn halvempiin tuotteisiin/vaihdan kauppaa. Esim s market nostellut hintoja siihen malliin, että laittaa miettimään eri vaihtoehtoja. Eläkkeet ei ole noussut, mutta mitä perus tarpeet?
Eläkkeisiin tehtiin vasta indeksikorotus. Muihin tukiin ei tehty.
Pitää paikkaansa, ihan älytöntä. ALV alas ja bensanvero myös.
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkaansa, ihan älytöntä. ALV alas ja bensanvero myös.
Kyllä.
Ei kiinnosta Iigorin ulinat. Spämmi poistoon!
postimerkkikin taas nousi kaikessa hiljaisuudessa, nyt 3e
Suuri kusetus alkoi jo 2020. Koko ajan tekosyitä miten voi nostaa hintoja.
Hintahan on ollut täysin kohdallaan, jos kuitenkin ostatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan elämäksi. Ja inflaatioksi. Get over it.No ei kyllä tätä tahtia ole hinnat nousseet minun aikuisikänäni ja kuitenkin ikää jo 60v.
Minäkin olen liki 60 ja kyllä ovat nousseet. Löysin juuri sanomalehden, hesarin, vuodelta 2002. Siinä ainostettiin 400 gr jauhelihaa hintaan 2,40 e.
Itse teinn samaa työtä kunnalla kuin nyt vuonna 1999. Palkkani oli 2000 euroa kk. Tänään 5500 e kk. Ja palkka tunnetusti nousee, kun hinnat nousevat,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan elämäksi. Ja inflaatioksi. Get over it.No ei kyllä tätä tahtia ole hinnat nousseet minun aikuisikänäni ja kuitenkin ikää jo 60v.
Minäkin olen liki 60 ja kyllä ovat nousseet. Löysin juuri sanomalehden, hesarin, vuodelta 2002. Siinä ainostettiin 400 gr jauhelihaa hintaan 2,40 e.
Itse teinn samaa työtä kunnalla kuin nyt vuonna 1999. Palkkani oli 2000 euroa kk. Tänään 5500 e kk. Ja palkka tunnetusti nousee, kun hinnat nousevat,
Jatkan ennen kuin joku huomauttaa, että vuonna 1999 oli markka-aika. Ja jokuhan siitä huomauttaa.
Eli alkupalkkani oli 10800 euroa, mutta siihen tuli piakkoin jokin korotus. Siitä syystä pyöristin palkkani 2000 euroon.
Jep tosi kallista on. Jos yhtään mitään vaihtelua haluaa ruokavalioon, niin se maksaa. Vaikea löytää mitään halpaa kaupasta.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihaa ostan enää harvoin. Pakko itse kalastaa usein että saan kalaa edes. Ahventa tulee helposti ja mull aon 5 kg ahvenfileitä pakastimessa vakuumipaketissa. Lihaa ostan harvoin muutenkin ja pakko säästää.
Jauheliha on ihmeen kallista, onkohan nauta jo yli 12 e kilo? Ostan tarjouksesta porsaan ulkofiletttä noin 6 e. Olisko normaalihinta 8-9 e kilo? Miksi jauheliha on kalliimpaa?
Se kun pitää jauhaa, menee sähköä.
Vierailija kirjoitti:
postimerkkikin taas nousi kaikessa hiljaisuudessa, nyt 3e
Mitä teet postimerkillä, en ole vuosiin ostanut niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse kun ei osta höpölöpöä .
Ehkä jonkun perunan hinta ei ole noussut, mutta kaikki muu perusruoka on kyllä kallistunut valtavasti. Ei ihminen pelkällä perunallakaan elä. Mitä ihmettä sinä ostat kaupasta jos minkään hinta ei ole noussut?
Kerrohan elintarvikkeet joiden hinta ei ole noussut.