Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Ennennäkemätöntä nälkää ruokajonoissa – Tampereella ryhdyttiin toimiin

Vierailija
15.07.2026 |

SPR:n Tampereen osaston johtaja Marjo Majlund kertoo Ylelle, että moni ruoka-apua hakeva on niin nälkäinen, että alkaa syödä saamansa kassin sisältöä heti paikan päällä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ae11deaa-b07e-45ae-a49d-1674c9e610d6

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ehkäisyä .  Hillitse himosi. 

Vierailija
62/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan Afrikasta tänne syömään avustusruokaa mitä sä saa siellä omassakin maassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuki rahoilla on ryypätty ja ostettu kuukauden tupakit niin ei jää rahaa ruokaan. Minulla on aina ollut raha ruokaan vaikka olen työtön ja asun tampereella. En polta enkä juo joten rahat kyllä riittää ja jää säästöönkin rahaa joka kuukausi. Nuo ruokajonon ihmisrt on niitä pahimpia alkoholisteja. Ei ole muuten mitenkään mahdollista ettei rahat riitä. Painan 100 kg ja kyllä ne työttömyysrahat riittää kyllä ruokaan jos ei ryyppää niitä.

Ja et sitten kykene ymmärtämään, että rahaa voi mennä muuhunkin, kuin ruokaan ja ryyppäämiseen??? 

Vierailija
64/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nälkä poistu kieltämällä sen olemassaolo.

Rydman lupasi leikata jonot pois. Eli lopettaa ruuan jakelun.

Vierailija
65/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman paikkakuntani ruokajonossa ei ole yhtään ulkomaalaistaustaista. Sen sijaan pohjanmaalaisia lestadiolaisperheitä (=toinen vanhemmista, ei koko perhe) on useampia. Mietin, että missähän se niin kovasti kehuttu lestojen yhteisöllisyys ja uskonveljien ja -sisarten apu nyt onkaan?

Olen siis mukana siellä ruokaa jakamassa, niin tiedän.

Vierailija
66/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssi-kasviskeitto maksaa enintään 90 senttiä/annos. Jos ei sellaista kykene tekemään itse nälkänsä pitimiksi, vika on ihan jossain muualla kuin rahan määrässä. 

Kotimaista-hernekeitto maksaa alle euron, siitä tulee ainakin kaksi annosta. Siinä on jopa lihaakin. 

Hernekeittoa pitää syödä monta purkkia päivän kaloritarpeeseen. Viisi purkkia ainakin, jos ulkosalla viettää päivän jonotellen ruokakassia.

Marjoja poimimalla voi tämä kesänä ansaita suuret summat, luki lehdessä juuri. Itse lähtisin marjmetsään ja sienimetsään poimimaan metsän anteja myyntiin. En kuluttaisi  aikaani leipäjoissa stadeissa. Tuleen ei jäädä makoilemaan, vaikka valtio toisi ruuan suoraan suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan