Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Ennennäkemätöntä nälkää ruokajonoissa – Tampereella ryhdyttiin toimiin

Vierailija
15.07.2026 |

SPR:n Tampereen osaston johtaja Marjo Majlund kertoo Ylelle, että moni ruoka-apua hakeva on niin nälkäinen, että alkaa syödä saamansa kassin sisältöä heti paikan päällä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ae11deaa-b07e-45ae-a49d-1674c9e610d6

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista ruokaa jakamalla saadaan aikaiseksi vaikka 10 km jonot. Suomalaiset jonottaa, kun ilmaiseksi saa. 

Suurin osa jonottajista on muualta tulleita. Ukrainalaisia, virolaisia, venäläisiä, Sri lankalaisia, nepalilaisia ja intialaisia. Ja hyvä kysymys on. Että miksi jonottavat Suomessa ruokaa? 

Täällä on työvoimapula, etkö ole kuullut?

Vierailija
42/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista ruokaa jakamalla saadaan aikaiseksi vaikka 10 km jonot. Suomalaiset jonottaa, kun ilmaiseksi saa. 

Ei jonota sellaisessa häpeäjonossa tuntikausia sateessa ja tuiskussa, ja palkaksi saa kuivettuneita ja jopa homeisia leipiä, päiväysvanhoja eineksiä jos tuuri käy, vihertyneitä perunoita ja nuupahtaneita yrttejä, nekään ei yleensä mitään hyvää vaan jotain minttua tai basilikaa.

Hävikkiruoka mitä jaetaan on sitä mitä kukaan ei ole edes -60% huolinut kaupasta ostaa, eli aikalailla epäkuranttia. Minä olen vuosia ollut töissä paikoissa joissa on hävikkiruokaa jaettu ja äärimmäisen harvoin oli mitään sellaista tarjolla jota itse ottaisin. Joskus otin jos sattui olemaan ruispaloja suht hyväkuntoisia kun mies niitä aina syö. Yleensä ruisleipää tulikin harvoin kun se säilyy niin ne myydään kaupassa pois.

No ihan samaa Suomessa on pienituloiset syönyt ja ennen jääkaappeja ja pakastinta vielä huonompia .  Ei niihin vihreisiin perunoihin kukaan kuollut . Keitettiin ja tehtiin keittoja .  Keittiön ne ruohot kuuluu samoin.  Muuttuja laitetaan lihaan ja juomiin.   Homekohdat otetaan ois ja muu syödään.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun leipä paketti maksaa kaupassa 1€ on virolaisellakin varaa ostaa se eikä varastaa.   Virossa on sosiaaliturva. 

Vierailija
44/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1€ hernekeitto purkki kelpaa työssä käyville !   Ja kun sä maksat sen kauppaan sä olet osa yhteiskuntaa ja ne työntekijät saa palkkaa .   Jotka keitti sen keiton sulle .  Älä varasta.  

Vierailija
45/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinäkin olet jonottamassa tai ulkomailta tänne tullut. 

Vierailija
46/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

leipää ja entäs ne sirkushuvit

Suomen suurin sirkus Arkadianmäellä, yli 200 klovnia .

Vierailija
47/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut varmaan jonottaa, vaikka tarvetta ei olisi. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että Suomessa on koko ajan paheneva köyhyysongelma. 

Miksi joillain ihmisillä, esim. sinulla on tarve kieltää tämä fakta? Onko se liian pelottavaa ja siksi valitset kulkea laput silmillä?

Vierailija
48/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menee HUUMEISIIN  ja lonkeroon sitten porataan krapulassa yhyy.  Nähty on että viinaan löytyy rahaa .  

Vierailija
49/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssi-kasviskeitto maksaa enintään 90 senttiä/annos. Jos ei sellaista kykene tekemään itse nälkänsä pitimiksi, vika on ihan jossain muualla kuin rahan määrässä. 

Kotimaista-hernekeitto maksaa alle euron, siitä tulee ainakin kaksi annosta. Siinä on jopa lihaakin. 

??????????

Vierailija
50/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kyllä perkele ettei makkara pakettia voi kaupasta ostaa itse . 

Vierailija
51/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajellaan varastetuilla autoilla ja pyörillä ihmetellään , Mooses älä varasta laki taas rikottu.  Jahve se on. 

Vierailija
52/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ostat jos rahaa ei ole yhtään?

Vierailija
53/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää pystyy ostajan huumeita RAHALLA MUTTA EI RUOKAA ?  TAI SITTEN NÄÄ MYY NE RUUAT . 

Vierailija
54/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat menee HUUMEISIIN  ja lonkeroon sitten porataan krapulassa yhyy.  Nähty on että viinaan löytyy rahaa .  

Ei mulla ainakaan mene kumpaakaan rahaa.

Vierailija
55/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITEN SULLA ON RAHAA OSTAA NUUSKAA LONKEROA OLUTTA JA KONDOMEJA . 

Vierailija
56/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivarkaita tuli Latviasta Virosta jne .  Kenkiä varastetaan ja varastettua myydään.  Miehet varastaa naisilta jne. 

Vierailija
57/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät antaa vielä lomakohteissa näille gigoloille rahaa . Heillä on siellä sosiaalitoimistot.  

Vierailija
58/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITEN SULLA ON RAHAA OSTAA NUUSKAA LONKEROA OLUTTA JA KONDOMEJA . 

En osta mitään noista.

Vierailija
59/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeittoa täällä haukutaan, mutta niin vain kelpaa ruokajonolaisille.

Vierailija
60/66 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita uusi elämä palauta varastetut tee parannus .  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä