Kuinka typerä on tupakoiva ihminen?
On vahvaa tutkittua tietoa tupakoinnin vaaroista ja riskeistä. Lisäksi msksaa paljon, eikä siitä ole mitään hyötyä. Hermot riekaleina ja tupakan avulla saa "normaalin" olon.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että atleettisesta julkikuvastaan huolimatta, tasavallan presidentti Alexander Stubb tupakoi.
Sauli Niinistökin tupakoi. Samoin Sanna Marin
Suomessa tupakasta ja muista nikotiinituotteista kerättävä tupakkavero tuo valtiolle noin miljardi euroa (1 000 miljoonaa euroa) vuodessa. Esimerkiksi vuonna 2025 tupakkaveron kokonaistuotto oli Valtiovarainministeriön mukaan 1 045 miljoonaa euroa.
Tupakoitsijat näyttävät olevan aika herkkää sakkia. Kauheaa kiukuttelua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tupakasta ja muista nikotiinituotteista kerättävä tupakkavero tuo valtiolle noin miljardi euroa (1 000 miljoonaa euroa) vuodessa. Esimerkiksi vuonna 2025 tupakkaveron kokonaistuotto oli Valtiovarainministeriön mukaan 1 045 miljoonaa euroa.
Tupakasta tulee noin 1.3 miljardin menot. Eli nostaa veroja samalle tasolle kun tulee menojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa vikistä toisten elämän valinnoista?
No niin kauan kun minä maksan veroja ja joku tupakoitsija saa niillä rahoilla turhia ja kalliita lääkkeitä ja hoitoja, niin varmasti vikisen. Ei oo muuten ihan halpaa keuhkoahtauman tai syövän hoito.
"Tammikuusta 2026 alkaen savukkeiden yksikkövero Suomessa savuketta kohden on 11,05 senttiä, arvovero 52 prosenttia ja vähimmäisvero 40,36 senttiä."
Taidanpa maksaa hoitoni ihan itse ja maksamastani tupakkaverosta riittää rahaa vielä sinunkin hoitoosi...
Lisään tilastotietoa vuodelta 2023 - tuorein löytämäni tilasto: Askin hinta 9,40€, mistä nettohinta 0,8€ / 9%, TUPAKKAVERO 6,76€ / 72% ja ARVONLISÄVERO 1,81€ / 19%
2024 verotulot 1 MILJARDI € !
Tupakoitsijat ovat hyviä veronmaksajia, samaa ei voi sanoa tupakoimattomista...
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat näyttävät olevan aika herkkää sakkia. Kauheaa kiukuttelua täällä.
Mistä tiedät että kaikki ovat tupakoijia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakasta tulee noin 1.3 miljardin menot. Eli nostaa veroja samalle tasolle kun tulee menojakin.
Juu, kun tupakoivan jokaikinen sairaslomapäiväkin lasketaan tupakoinnista johtuviin kuluihin. Sama ylipainon kanssa, joten lihavan tupakoitsijan flunssa lasketaan tilastoihin kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kun tupakoivan jokaikinen sairaslomapäiväkin lasketaan tupakoinnista johtuviin kuluihin. Sama ylipainon kanssa, joten lihavan tupakoitsijan flunssa lasketaan tilastoihin kahdesti.
Olisi kyllä kiva tietää mitkä tilanteet ne laskee tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin kauan kun minä maksan veroja ja joku tupakoitsija saa niillä rahoilla turhia ja kalliita lääkkeitä ja hoitoja, niin varmasti vikisen. Ei oo muuten ihan halpaa keuhkoahtauman tai syövän hoito.
"Tammikuusta 2026 alkaen savukkeiden yksikkövero Suomessa savuketta kohden on 11,05 senttiä, arvovero 52 prosenttia ja vähimmäisvero 40,36 senttiä."
Taidanpa maksaa hoitoni ihan itse ja maksamastani tupakkaverosta riittää rahaa vielä sinunkin hoitoosi...
Olisi kiva nähdä laskelma paljonko tupakoija maksaa veroja savukkeistaan. Elämänsä aikana.
Paljon! Tais olla Juutuupissa pätkä, missä työkaveri laskeskeli tupakoivan työkaverinsa tupakkaan menneitä rahoja, kun niillä olis saanut huvijahdin ja oman lentokoneen... Tupakoiva hiljensi työkaverinsa kysymällä että missäs ne sun jahdit ja lentokoneet on? Niinpä!
Sellainen ihminen on todella hävytön.ja sitten valittelevat, et rahaa ei ole mihinkään..............jos ne jätettäisiin täysin KOKONAAN aina ostamatta, niin siinä säästyy paljon rahaa !!!! Ja ne sen haitat......ne on haitaksi etenkin meille muille !!!!!! Esim mulla ON jonkun narsistin tupakoitsijan aiheuttama syöpä. Itse en ole IKINÄ polttanut, enkä edes kokeillut mokomaa tyhmyyttä ! Ja siltikin olen sairas. Ei ole oikeasti varaa mihinkään hoitoihin. Nää tupakoitsijat saavat kyllä maksaa mun kaikki hoidot, mitä ikinä tuleekaan !!!!!! Pitää ajatella myös muita, eikä vaan itseään luullen olevansa jokin prinsessa/prinssi......et häntä nyt eivät nuo ja nuo lait/säännöt koske yhtään...................ja yhä vain nuorempana aloitetaan.......näin kerran, vuosia sitten, kun pari pikkupoikaa (olivatkohan edes koulussa vielä...) polttelivat niin, kuin olisivat ikänsä polttaneet, eivätkä vanhemmat piitanneet mitään esim hajusta. Miten kukaan voi olla noin TYHMÄ ?????????? että edes aloittaa, kokeilee ??????????
Vierailija kirjoitti:
samaa kastia lihavat.
On siinä se ero- ja aina alkuun, en ole itse lihava - että ylipainon takana on useimmiten se klassinen: syö liikaa, erityisesi herkkuja, liikkuu vähän. MUTTA takana voi olla myös lääkkeiden aiheuttamaa painonnousua tai raskauksista jääneitä kiloja tai liikkumattomuutta kipujen takia tms.
Sen sijaan tupakoimisen aloittamiseen ei ole mitään syytä, koskaan.
Kaikkein pahin on nainen joka urheilee ja elää pitkään ja nauttii meidän eläkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niissä nikotiinipusseissakaan juuri enempää järkeä ole.
Ei tietenkään ole niitäkään järkeä käyttää, mutta jos on nikotiiniriippuvainen, niin on pussit silti huomattavasti järkevämpi tapa. Siksi ihmettelen miten sitkeästi niin monet vielä ravaavat puolen tunnin välein röökillä. Pusseista saa saman nikotiinimäärän 1/6 hinnalla. Ei haise, ei tarvitse vetää keuhkohin tervaa ja tuhansia myrkyllisiä yhdisteitä. Nikotiini vaikuttaa monta tuntia ja elämä on paljon vapaampaa, kun ei tarvitse koko ajan päästä sinne röökille ja miettiä missä polttaa ja vielä kulkea hirvittävänä hajuhaittana ympäriinsä. Luulisi että edes tuo taloudellinen puoli kiinnostaisi joitakin ja olisi mukava säästää 200e kuussa. Tuntemillani tupakoitsijoilla ei liikaa rahaa ole ja siitä valitetaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoivat kuolee, mutta niin kuolee tupakoimattomatkin.
Tupakoivat kuolee nuorempana ja tuskallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi maksaa monia asioita veroista, mutta silti ne on maksettava.
T. Ei tupakoitsija
Ethän itse käytä esim kannabista? Tai ole ylipainoinen?
No sanotaanko näin että tupakoiva ihminen on yhtä tyhmä kuin muidenkin päihteiden käyttäjät ja myös yhtä tyhmä kuin ihminen, jonka BMI on yli 30.
Kaikki nämä edellä luetellut seikat huonontavat elämänlaatua.
Myös heikkolaatuinen ravinto on monelle pahe.
Kuinka typerä on ihminen, joka juo alkoholia? Syö itsensä sairaalloisen lihavaksi? Näistä on vähintään ihan yhtä paljon haittaa kun jostain tupakoinnista, mitä ei edes Suomessa enää näe paljoa.
T. Ei tupakoiva
Ainahan verorahoilla on parempaa käyttöä. Paljonkos meillä menee vuodessa jalkapallon ja hiihtourheilun tukemiseen ja mitä saamme vastineeksi?