Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle mikä logiikka on tupakoinnin kieltämisessä piha-alueilla

Vierailija
15.07.2026 |

Parveketupakointi on kotitalossani ollut kiellettyä aina, ja sen vielä jotenkin ymmärrän. Nyt tuli sähköpostia vuokrafirmalta että tupakointi on kielletty myös piha-alueilla. Ilmeisesti tämä tarkoittaa sitä, että tupakoitsijat kulkevat vieressä olevalle jalkakäytävälle tupakoimaan. Tumpit jäävät sitten kaupungin siivottavaksi.

Edelleen pihalla on kuitenkin kolme tupakointialuetta, kaukana parvekkeista ja kunnollisilla tuhkakupeilla varustettuna. Mikä järki on kieltää tupakointi niissäkin?

En jaksaisi taas muuttaa, mutta ei kai tässä muu auta.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen pakko tupakoijilla on nakella ne tumpit maahan?

Mihin sitten, kun reitin varrella ei aina ole edes roskiksia. Jos on, nakkaan sen sammutettuna siihen.  Mitään kippoja en mukanani kanniskele. 

Osoitus, miten itsekkäitä te tupakoitsijat olette

Vierailija
42/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Talon ilmanvaihto ottaa korvausilman ulkoa, joten se saatanan käry tulee sisälle, vaikka asukas itse pysyttelisi kaukana tupakkapaikasta. Ikkunoita ei voi pitää auki, koska tupakan haju kulkeutuu ilmavirran mukana sisälle. Voi se kulkeutua tontin ulkopuoleltakin, mutta sinne asti taloyhtiön toimivalta ei ulotu, valitettavasti."

No tämä nyt on ihan höpöhöpöä. Ei se mitään sinappikaasua ole kuitenkaan.

Ap

Sinä nyt et vain tajua, miten kuvottavalta se myrkky haisee, kun itse olet siitä riippuvainen etkä kykene lopettamaan myrkkykääryleen kiskomista. Osa ihmisistä saa tupakan hajusta jopa migreenikohtauksen. Mutta trollihan sinä olet.

Kyllä minä tiedän miltä se haisee. Mutta sitä en ymmärrä miksi hengailet tupakkapaikalla jos saat siitä hajusta kohtauksen.

Ap

Olet ihan lukutaidoton trolli? Sanoin jo äsken, että savu tulee asuntoon sisään. En oleile tupakkapaikalla, kierrän ne mahdollisimman kaukaa. Kauanko ajattelit jatkaa trollaamista?

"...joten se saatanan käry tulee sisälle, vaikka asukas itse pysyttelisi kaukana tupakkapaikasta. Ikkunoita ei voi pitää auki, koska tupakan haju..."

Puhut kärystä ja hajusta, et savusta. Jos savu yltää asuntoosi tupakkapaikalta, ota yhteys isännöitsijään. 

-eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet ihan lukutaidoton trolli? Sanoin jo äsken, että savu tulee asuntoon sisään. En oleile tupakkapaikalla, kierrän ne mahdollisimman kaukaa. Kauanko ajattelit jatkaa trollaamista?"

Ei se kyllä millään logiikalla tule, ellei tupakkapaikka ole asuntosi lähellä.

Ap

Vierailija
44/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pihatupakointi tapahtuu suoraan parvekkeeni alla.

Siksi

Täällä taas keittiön ja ruokailutilan ikkunoiden alla. Sinne kokoontuu koko harakkakerho kyttäämään ja juoruamaan. Haju ja mekkala on pahempi kuin lokkien kokoontumien! 

Vierailija
45/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Talon ilmanvaihto ottaa korvausilman ulkoa, joten se saatanan käry tulee sisälle, vaikka asukas itse pysyttelisi kaukana tupakkapaikasta. Ikkunoita ei voi pitää auki, koska tupakan haju kulkeutuu ilmavirran mukana sisälle. Voi se kulkeutua tontin ulkopuoleltakin, mutta sinne asti taloyhtiön toimivalta ei ulotu, valitettavasti."

Ap

Sinä nyt et vain tajua, miten kuvottavalta se myrkky haisee, kun itse olet siitä riippuvainen etkä kykene lopettamaan myrkkykääryleen kiskomista. Osa ihmisistä saa tupakan hajusta jopa migreenikohtauksen. Mutta trollihan sinä olet.

Haistelisin mieluummin migreenikkona sitä satunnaista tupakan hajua kuin valvoisin öitä naapurimetelin takia.

Jotain vikaa on kyllä näiden päässä jotka ovat jo kuolemassa vienon tupakan hajun tuulahduksenkin takia. 

Meillä seinänaapuri muutti pois, kun hissiä käytettiin yöllä. Kauhe meteli kuulemma tupakoitsijoiden takia.

Ei kelpaa mikään; ei se ettei polteta parvekkeella eikä se että käydään ulkona polttamassa.

Ap

Miksi ette nuku öisin? 

En osaa muiden puolesta sanoa. Itse nukun ellen ole töissä.

Ap

Vierailija
46/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Syöpää aiheuttava karsinogeeni, paha haju, lisäksi etenkin astaamatikolle ongelma. 

Ne röökin karsinogeenit eivät varmasti tule sisälle asuntoosi jostain kaukaa roskakatoksen luonta. Enemmän saat karsinogeenejä pelkästään liikenteen pakokaasuista.  Alkaa kuulostamaan jo maasäteily-hörhöjen hommalta. 

Vierailija
47/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saatanan käryä ei haluta haistella. Painu vit tuun tupakoinesi.

Onko pakko seistä siinä tupakkapaikalla haistelemassa, jos ei halua? Tätä en tajua.

Ap

Haju kulkeutuu todella pitkällekin, tuuletusjärjestelmän kautta myös asuntoihin. 

Vierailija
48/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin myös vuokrafirman viestiä ettei missään saa tupakoida. Tupakointipaikka on piha-alueella ja ymmärtääkseni siinä on saanut polttaa enkä tiedä miten se häiritsee. En itse tupakoi kylläkään 

Vierailija
49/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko seistä siinä tupakkapaikalla haistelemassa, jos ei halua? Tätä en tajua.

Ap

Haju kulkeutuu todella pitkällekin, tuuletusjärjestelmän kautta myös asuntoihin. 

Totta. Samoin sähkö aiheuttaa monille oksennusreaktioita, mutta hopeavesi auttaa.

Ap

Vierailija
50/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen pakko tupakoijilla on nakella ne tumpit maahan?

Mihin sitten, kun reitin varrella ei aina ole edes roskiksia. Jos on, nakkaan sen sammutettuna siihen.  Mitään kippoja en mukanani kanniskele. 

Tumpit on melkeinpä pahinta mahdollista jätettä viskellä luontoon. Myrkyllistä eikä maadu koskaan. Häpeä!

Vierailija
51/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin myös vuokrafirman viestiä ettei missään saa tupakoida. Tupakointipaikka on piha-alueella ja ymmärtääkseni siinä on saanut polttaa enkä tiedä miten se häiritsee. En itse tupakoi kylläkään 

Tämä.

Tähän mennessä siinä tupakkapaikalla on voinut jutella usein myös niiden naapureiden kanssa jotka eivät polta. Eivät ole vaikuttaneet ahdistuneelta siitä että muut siinä samalla polttavat.

Ap

Vierailija
52/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakan haju kantautuu yllättävän pitkälle. En halua haistella sitä kotonani.

Samoin kantautuu ruuan käryt parvekkeilla grillatessa, en halua haistella niitä kotonani. 

Vierailija
53/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun oikeaan häiriköintiin eli metelöintiin puututtaisiin samalla antaumuksella. Mutta ei, naapurit saavat hakata pattereita ja huudattaa musiikkia niin että seinät tärisevät ja se pitää vain kestää vaikka et olisi saanut nukuttua viikkoihin melun takia. Mutta ulkona tupakointi, hyi hyi. 

Meluavista naapureista voi soittaa poliisit paikalle.

Vierailija
54/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkapaikalle on alkanut ilmaantua tuolin resuja ja pöytä. Nätillä kelillä siellä kaljoitellaan ja nauretaan kuin parhaalla terassilla. Sekään ei kaikkia miellytä.

Vierailija
55/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijoita on nykyään vähän, mutta minun tuurilla terasseilla ja torikonserteissa viereen osuu ketjupolttaja. Eikö tupakoinnin voisi kieltää näissäkin ja osoittaa heille kauempaa jostain kulman takaa se röökipaikka?

Kesätapahtumat pilalla näiden keski-ikäisten röökaajien takia. 

Vierailija
56/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkapaikalle on alkanut ilmaantua tuolin resuja ja pöytä. Nätillä kelillä siellä kaljoitellaan ja nauretaan kuin parhaalla terassilla. Sekään ei kaikkia miellytä.

Vaikea uskoa että tupakointi on tuossa se ongelman ydin. Kyllä kaljaporukat löytävät paikalle ilman tuhkakuppejakin.

Ap

Vierailija
57/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Talon ilmanvaihto ottaa korvausilman ulkoa, joten se saatanan käry tulee sisälle, vaikka asukas itse pysyttelisi kaukana tupakkapaikasta. Ikkunoita ei voi pitää auki, koska tupakan haju kulkeutuu ilmavirran mukana sisälle. Voi se kulkeutua tontin ulkopuoleltakin, mutta sinne asti taloyhtiön toimivalta ei ulotu, valitettavasti.

Tää vaikuttaa kyllä jo mielenterveysongelmalta. Kuinka pitkältä se käry leijuu korvausilmavenoihin? Ymmärtäisin jos joku kessuttelisi ihan siinä venan alla. 

Vierailija
58/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun oikeaan häiriköintiin eli metelöintiin puututtaisiin samalla antaumuksella. Mutta ei, naapurit saavat hakata pattereita ja huudattaa musiikkia niin että seinät tärisevät ja se pitää vain kestää vaikka et olisi saanut nukuttua viikkoihin melun takia. Mutta ulkona tupakointi, hyi hyi. 

Meluavista naapureista voi soittaa poliisit paikalle.

Mutta entä jos tapahtuu päiväaikaan. Se kuuluisa "elämisen äänet" vaikka melu kiduttaa naapureita ja vie asumismukavuuden. 

Vierailija
59/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä et taida tajuta, että etenkin seisovalla kelillä se haju ajautuu ilmanottoon ja sitä kautta asuntoihin. Sinä ja muut tupakoijat ette tätä huomaa, koska haisette sille kamalalle ilmansaasteelle kokoajan itse.

Vierailija
60/133 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Syöpää aiheuttava karsinogeeni, paha haju, lisäksi etenkin astaamatikolle ongelma. 

Moni tuntemani astmaatikko vetää röökiä. Ottavat vain säännöllisesti lääkkeet ja lisää tarvittaessa. Myös ylipaino lisää monen syövän riskiä ja vaikka tupakointi on vähentynyt huomattavasti, syövät vain lisääntyvät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi