Mikä aiheuttaa naisille vaappuvan kävelyn, miehille sitä ei tule?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lonkka- tai jalkaongelmia.
Ja miksi AINA NAISILLA ??? ei wanhat ukot tuolleen vaapu...
Ukot kuolevat.
Riippuu. Laajempi lantion liikerata ja lihaksisto, siinä missä miehillä on tyypillisesti jäykkä ja monotoninen. Keskittyy ylös- ja eteenpäin menemiseen ihan urheiluharrastustenkin puolesta. Siinä missä tanssissa, joogassa, ym. avataan lantiota ja vahvistetaan lihaksia joka suuntaan.
Alavartalo ei toimi kävellessä niin kuin pitäisi. Osa pelkää nuorena sitä pyllyn liikkumista kävellessä
Pyllyn kuuluukin liikkua kävellessä, se on hyväksi vatsalihaksille ja kiinteyttää niitä. Sauvat käteen ja niitä heiluttelemaan, jos kävelytaito on pilattu niin, ettei alavartalo liiku
Olisiko sillä mitään merkitystä vaappumiseen, että on vuosikymmeniä käyttänyt korkeakorkoisia kenkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkäkipu? Monesti raskaudet rikkoo naisen selän, eikä julkiselta puolelta saa terveydenhuollosta mitään apua tilanteeseen.
Sanoisin ennemmin, että raskaus rikkoo naisten vatsalihakset, jolloin kuormitus keskittyy selkään.
Mutta vaappuva kävely johtunee heikoista pakaroista. Toki lonkkaongelmat ovat niistä joko syy tai seuraus. Miehillä lihakset pysyvät naisia pidempään kunnossa ilman aktiivista treeniäkin, hormonaalisista syistä.
Itselle lääkäri sanoi synnytyksen jälkitarkastuksessa vatsalihaksistani:
No on ne erkaantuneet, mutta et sinä mikään huippu-urheilija ole muutenkaan?
Tuosta nyt 6 vuotta aikaa. Olen aina ollut hoikka. Vatsalihastreenistä huolimatta alaselkä on aamuisin niin kipeä, etten pysty kumartumaan lainkaan, enkä kävelemään ilman tukea.
Naisilla on erilainen lantio kuin miehillä.
Mutta kyllä Ahtisaari kovasti vaappui kävellessään.
Voit kysyä tekoälyltä kuka oli Ahtisaari.
Kyllä vanhat miehetkin kävelevät vaappuen. Tosikertomus taas:
Maalla olin nuorena. Minun tehtäviin kuului aina postin hakeminen, matkaa n. 500m. Sitten, erään kerran pappa sanoi, et tällä kertaa hän menee itse: kaiveli Postipankin pankkikirjan: menossa nostamaan rahaa. Päätin seurata häntä, välimatkan päästä. Hän käveli vaappuen (ikää hänellä n.. 85).
Sitten: lampaat karkasivat sähköpaimenesta ja lähtivät perään.. Mietin, et juma jos maantiellä tulee auto kovaa vauhtia! Siinä hetkessä päätin, et ei ne minua tottele; juoksin metsän kautta/läpi pappaa vastaan. Hän sitten: mitä sinä siinä? Sanoin, et katsohan taakse - sinulla on saattojoukko mukana! :) Katsoi ja naurahti.
Levitin sitten käteni T-asentoon ja sanoin lampaille - mennäänhän taas kotiin. Ne "uskoi". Huomasin, et hyppäsivät tietystä kohtaa takaisin laitumelle, samalla huomasin, et paimenesta oli katkennut pylväs eli siitä ne oli "karanneet".
Kävin sammuttamassa virran, ottamassa uuden "pahtaan", virrat taas pääle ja kaikki ok. ...... Kohta pappa tuli takaisin Postista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhat miehetkin kävelevät vaappuen. Tosikertomus taas:
Maalla olin nuorena. Minun tehtäviin kuului aina postin hakeminen, matkaa n. 500m. Sitten, erään kerran pappa sanoi, et tällä kertaa hän menee itse: kaiveli Postipankin pankkikirjan: menossa nostamaan rahaa. Päätin seurata häntä, välimatkan päästä. Hän käveli vaappuen (ikää hänellä n.. 85).
Sitten: lampaat karkasivat sähköpaimenesta ja lähtivät perään.. Mietin, et juma jos maantiellä tulee auto kovaa vauhtia! Siinä hetkessä päätin, et ei ne minua tottele; juoksin metsän kautta/läpi pappaa vastaan. Hän sitten: mitä sinä siinä? Sanoin, et katsohan taakse - sinulla on saattojoukko mukana! :) Katsoi ja naurahti.
Levitin sitten käteni T-asentoon ja sanoin lampaille - mennäänhän taas kotiin. Ne "uskoi". Huomasin, et hyppäsivät tietystä kohtaa takaisin laitumelle, samalla huomasin, et paimenesta oli katkennut pylväs eli siitä ne oli "karanneet".
Kävin sammuttamassa virran, ottamassa uuden "pahtaan", virrat taas pääle ja kaikki ok. ...... Kohta pappa tuli takaisin Postista.
Ihana tarina
Vanhin tuntemani nainen on 106v. Ei vaapu kävellessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lonkka- tai jalkaongelmia.
Ja miksi AINA NAISILLA ??? ei wanhat ukot tuolleen vaapu...
Avaa silmät tollo. Kyllä vaappuu miehetkin. Sitten on paljon vanhoja miehiä ja naisia jotka eivät vaapu.
Ei kaikki naiset vaapu raskaana ollessaan.
Tämä tantta kävelee vaappuen siksi, että on nivelreuma ja tulehdukset nivelissä aiheuttaa kipua. Joten kipu saa ainakin minut vaappumaan ja se ettei toista polvea ihan suoraksi saa, joten toinen jalka on siten lyhyempi.
Koeta kestää meitä vaappujia. Niin mekin yritämme kestää sitä vaappumista.
Miehet vaappuvat aina juotuaan, ts. usein.
Selkä- ja jalkavaivat sekä skolioosi.
Vierailija kirjoitti:
Jatko kysymys minkä helvet* n takia sitä pitää vaappua keskellä sitä jalkakäytävää/ pyörä- jalankulkuväylää?
Mitä vaikeampaa nöyttää se eteminen olevan, sitä varmennin pitää sen ylileveän perseen vaappua siinä muiden tukkona. Mene saata*a valumaan sinne tien reunaan!!!!!
Mieluimmin vaappvaa kävelyä, kuin kuolutta elämää jossa anonyymininä pitää kommentoida ihmisvihamielisiä kommentteja.
Ap lienee kännissä ja näkee kaiken vaappuvana.
Miten kertoa, etten ymmärrä fysiikasta tai matematiikasta yhtään mitään,
sanomatta sitä kuitenkaan suoraan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kalkkunat vaappuvat
Ei kalkkuna ei vaapu, hanhi ja ankka kyllä
t. Kalkkunan ja hanhien kasvattaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuston rakenne, ei se iästä johdu.
Eivät parikymppiset naiset vaapu.
Nuoremmilla lantio vielä keinuu sujuvasti. Jos lantio ei kierry niin vaappuminen on väistämätöntä. Miehillä on erilainen lonkan rakenne joten eivät vaapu samalla tavalla.
Kannattaa joskus katsoa niitä miehiäkin niin huomaa samaa vaappumista. Kuluneet lonkat, selkäviat, polviviat.