Mikä aiheuttaa naisille vaappuvan kävelyn, miehille sitä ei tule?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Lonkka- tai jalkaongelmia.
Ja miksi AINA NAISILLA ??? ei wanhat ukot tuolleen vaapu...
Ap vain katsoo naisia överikriittisesti eikä huomaa miehissä mitään vikaa. Kummassakin sukupuolessa on yhtä paljon vaappujia. Yleensä se on ylipainosta johtuvat nivelkivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaappuvat
Vierailija kirjoitti:
Selkäkipu? Monesti raskaudet rikkoo naisen selän, eikä julkiselta puolelta saa terveydenhuollosta mitään apua tilanteeseen.
Sanoisin ennemmin, että raskaus rikkoo naisten vatsalihakset, jolloin kuormitus keskittyy selkään.
Mutta vaappuva kävely johtunee heikoista pakaroista. Toki lonkkaongelmat ovat niistä joko syy tai seuraus. Miehillä lihakset pysyvät naisia pidempään kunnossa ilman aktiivista treeniäkin, hormonaalisista syistä.
Kannattaa joskus katsoa niitä miehiäkin niin huomaa samaa vaappumista. Kuluneet lonkat, selkäviat, polviviat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukot kuolevat.
Riippuu. Laajempi lantion liikerata ja lihaksisto, siinä missä miehillä on tyypillisesti jäykkä ja monotoninen. Keskittyy ylös- ja eteenpäin menemiseen ihan urheiluharrastustenkin puolesta. Siinä missä tanssissa, joogassa, ym. avataan lantiota ja vahvistetaan lihaksia joka suuntaan.
Alavartalo ei toimi kävellessä niin kuin pitäisi. Osa pelkää nuorena sitä pyllyn liikkumista kävellessä
Pyllyn kuuluukin liikkua kävellessä, se on hyväksi vatsalihaksille ja kiinteyttää niitä. Sauvat käteen ja niitä heiluttelemaan, jos kävelytaito on pilattu niin, ettei alavartalo liiku
Olisiko sillä mitään merkitystä vaappumiseen, että on vuosikymmeniä käyttänyt korkeakorkoisia kenkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkäkipu? Monesti raskaudet rikkoo naisen selän, eikä julkiselta puolelta saa terveydenhuollosta mitään apua tilanteeseen.
Sanoisin ennemmin, että raskaus rikkoo naisten vatsalihakset, jolloin kuormitus keskittyy selkään.
Mutta vaappuva kävely johtunee heikoista pakaroista. Toki lonkkaongelmat ovat niistä joko syy tai seuraus. Miehillä lihakset pysyvät naisia pidempään kunnossa ilman aktiivista treeniäkin, hormonaalisista syistä.
Itselle lääkäri sanoi synnytyksen jälkitarkastuksessa vatsalihaksistani:
No on ne erkaantuneet, mutta et sinä mikään huippu-urheilija ole muutenkaan?
Tuosta nyt 6 vuotta aikaa. Olen aina ollut hoikka. Vatsalihastreenistä huolimatta alaselkä on aamuisin niin kipeä, etten pysty kumartumaan lainkaan, enkä kävelemään ilman tukea.
Naisilla on erilainen lantio kuin miehillä.
Mutta kyllä Ahtisaari kovasti vaappui kävellessään.
Voit kysyä tekoälyltä kuka oli Ahtisaari.
Kyllä vanhat miehetkin kävelevät vaappuen. Tosikertomus taas:
Maalla olin nuorena. Minun tehtäviin kuului aina postin hakeminen, matkaa n. 500m. Sitten, erään kerran pappa sanoi, et tällä kertaa hän menee itse: kaiveli Postipankin pankkikirjan: menossa nostamaan rahaa. Päätin seurata häntä, välimatkan päästä. Hän käveli vaappuen (ikää hänellä n.. 85).
Sitten: lampaat karkasivat sähköpaimenesta ja lähtivät perään.. Mietin, et juma jos maantiellä tulee auto kovaa vauhtia! Siinä hetkessä päätin, et ei ne minua tottele; juoksin metsän kautta/läpi pappaa vastaan. Hän sitten: mitä sinä siinä? Sanoin, et katsohan taakse - sinulla on saattojoukko mukana! :) Katsoi ja naurahti.
Levitin sitten käteni T-asentoon ja sanoin lampaille - mennäänhän taas kotiin. Ne "uskoi". Huomasin, et hyppäsivät tietystä kohtaa takaisin laitumelle, samalla huomasin, et paimenesta oli katkennut pylväs eli siitä ne oli "karanneet".
Kävin sammuttamassa virran, ottamassa uuden "pahtaan", virrat taas pääle ja kaikki ok. ...... Kohta pappa tuli takaisin Postista.
Minkälainen päävika on ihmisellä, joka päivästä toiseen miettii toisten läskejä, vaappumisia ja ties mitä muuta turhaa. Kerrotko, mikä sinussa on vialla, ap?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhat miehetkin kävelevät vaappuen. Tosikertomus taas:
Maalla olin nuorena. Minun tehtäviin kuului aina postin hakeminen, matkaa n. 500m. Sitten, erään kerran pappa sanoi, et tällä kertaa hän menee itse: kaiveli Postipankin pankkikirjan: menossa nostamaan rahaa. Päätin seurata häntä, välimatkan päästä. Hän käveli vaappuen (ikää hänellä n.. 85).
Sitten: lampaat karkasivat sähköpaimenesta ja lähtivät perään.. Mietin, et juma jos maantiellä tulee auto kovaa vauhtia! Siinä hetkessä päätin, et ei ne minua tottele; juoksin metsän kautta/läpi pappaa vastaan. Hän sitten: mitä sinä siinä? Sanoin, et katsohan taakse - sinulla on saattojoukko mukana! :) Katsoi ja naurahti.
Levitin sitten käteni T-asentoon ja sanoin lampaille - mennäänhän taas kotiin. Ne "uskoi". Huomasin, et hyppäsivät tietystä kohtaa takaisin laitumelle, samalla huomasin, et paimenesta oli katkennut pylväs eli siitä ne oli "karanneet".
Kävin sammuttamassa virran, ottamassa uuden "pahtaan", virrat taas pääle ja kaikki ok. ...... Kohta pappa tuli takaisin Postista.
Ihana tarina
Kyllä vaappuu miehetkin. Ap voisi avata silmänsä ja lopettaa tuon jatkuvan naisten mollaamisen.
Vanhin tuntemani nainen on 106v. Ei vaapu kävellessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa silmät tollo. Kyllä vaappuu miehetkin. Sitten on paljon vanhoja miehiä ja naisia jotka eivät vaapu.
Ei kaikki naiset vaapu raskaana ollessaan.
Yksi parhaimmista Halosen jälkeen.