Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin pitkäaikainen iho-ongelma. Apua kaipailen!

21.05.2007 |

Ei oiekin kuulu tänne mutta en keksinyt muutakaan paikka minne kirjoitella.

Siis ongelmani on ihoni, kasvoissa. Olen teini-iässä korsinyt aknesta mutta ei niin paha kuten esim tuttavani jolla arvet muistona. Silloin finnejä ja mustapäitä mutta ei ole jäänyt yhtään arpea.

Nyt on naama ihan melkein samassa kunnossa kun teini-iässä, kukkii kun perunapelto. Olen aiemmin pärjännyt normaaleilla kasvopesuilla (Seba med ym) sekä mahdollisesti rasvalla. Nyt viime kesänä naama ruepsi kukkimaan kunnolla. Luulin ensin, että on lämmöstä kun hikloilee koko ajan mutta tuli syksi eikä parantunut (kuten yleensä). Naama on edelleen täynnä mustapäitä (otsa, neä, leuka sekä poskipäät) ja näppyjä. Näyttä todella epäsiistiltä.....

Olen kohta 33 vuotias, joten luulisi, että teini-ikä on mennyt menojaan mutta meikäläisen tapauksessa se on näköjään tehnyt come back:in. En syö pillereitä enkä käytä muutakaan hormoonivalmistetta. Ulkoilen minkä lapseltani, kotitöiltäni ehdin, juon vettä mutta ei mitään eroa. Olen myös ollut kohta kuukauden melkein kasvisruokavaliolla (muusta syystä) eikä auta. Tuntuu, että pahenee vaan. En myöskään käytä meikkivoidetta päivittäin (juhliin vaan) enkä muutenkaan meikkaa hirveesti (ripisväri, poskipuna, huulipuna)

Mistä tämä voisi johtua? Suositelkaa jotain hyvää keinoa saada toinen teini-ikä taltutettua. Minulla ei ole sit varaa mennä kosmetologille eikä ostella mitään kalliita tököttejä. Olisiko jotain muuta keinoa jos niihin ei ole varaa vain täytyykö vaan tyytyä osaansa? Olisi niiiiiin kiva näyttää aikuiselta myöskin naamasta.

Tuhannet kiitokset jo etukäteen jos joku viitsii vastata!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ihoni oli myös kolmenkympin korvilla aivan hurja. Akne oli nuoruudessa ja sitten se iski uudestaan. Sain siihen avun vasta ihotautilääkäriltä, joka määräsi lääkekuurin ja voidetta. Se sitten kesti kuukausia, mutta auttoi kutakuinkin pysyvästi.

Terveyskeskuslääkärikin voi auttaa, kunhan on itse tarkkana ja tiukkana siitä, että apua tulee.

Kosmetologilta sain avun hetkeksi, varsinkin mustapäihin ja tietysti sopiviin ihonpuhdistustapoihin ja -aineisiin. Kosmetologikouluissa tehdään ihon puhdistuksia aika edullisesti. Olisiko lähelläsi sellaista?

Mupsi

P.S. Ihotautilääkäri sanoi, että on ihan tavallista, että akne iskee kolmekymppisiinkin. Valitettavasti.

Vierailija
2/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin nukut? Minulla näkyy naamassa heti yöunet.

Nyt kun ovat yöuneni radikaalisti parantumaan päin jo muutamassa yössä näkyy muutos kasvoissa. Olen myös alkanut kuoria säännöllisesti kasvoja naamiolla ja käyttää puhdistusemulsiota, ihan tavallisia Lumenen tai markettiversioita (en nyt muista mitä ulkoa mutta ihan siis halpisaineita).

Ulkoilu ja se ruokavalio pitäisi auttaa, mutta ihan ykkönen on varmalla yöunet ja stressin määrä.

Kyllähän ne hormonitkin heittelee, ja niistä varmasti johtuu vielä vuoden parinkin päästä synnytyksestä, ennenkuin tasaantuu. Siis minulla ainakin.

Jossain on joskus jotain esittelyitä, niissä ei tarvi maksaa niin paljon naamahoidoista. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=26687&postdays=0&postorder=a…

Pitkä ketju (4 sivua), mutta kannattaa lukea. Monenlaisia parannusehdotusta.

Vierailija
4/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana iho oli paremmassa kunnossa, muuten eivät ole vuosien varrella auttaneet kosmetologilla käynnit eivätkä esim. Diane Nova -e-pillerit, vaikka niitä akneen suositellaankin. Yleislääkäri määräsi kerran kasvoihin käytettävää antibioottiliuosta, ja se auttoi niin kauan kuin kuuri kesti. Pari kuukautta sitten kävin ihotautilääkärillä, joka määräsi 3 kk:n antibioottikuurin ja kahta eri tököttiä naamaan. Ne ovat auttaneet. Vielä on toivomisen varaa, mutta kuuritkin vielä kesken. Joten suosittelen, että satsaat yhteen ihotautilääkärikäyntiin yksityisellä - Kelahan korvaa siitä osan. Itse olen pannut satoja ja taas satoja euroja kosmetolgeihin ja heidän suosittelemiinsa ihonhoitotuotteisiin, ilman mitään apua. Lääkäri sanoi, ettei kunnon akneen ole juuri merkitystä sillä, millä naamansa pesee tai mitä syö. Akneen on olemassa myös todella järeitä lääkkeitä, mutta niitä lääkäri ei suositellut, jos aikoo lähivuosina vielä saada lapsia.

Anlii

Vierailija
5/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... (tai no ei niin ihanaa) että löytyy kohtaontovereita. Olen kateudella katsellut töissä/ minua nuorempia naisia ja heidän siloposkia.

Kiitos teille kaikille vinkeistä.

Geera: Olen joskus yrittänyt tuota karppausta mutta vatsani ei kestä koska joudun pitämään muutenkin aika tiukkaa dieettiä. Mutta siinä ketjussa oli muutama muu hyvä ulkoisesti käytettävä homma mitä ajattelin kokeilla.

Mupsi: Jos homma ei ota laantuakseen niin soittelin ajan ihotautilääkärille. Minkä lääkekuurin sait? Antibiootti? Kuinka pitkän kuurin? Mitä voidetta? Soory, kaikki kysymykset mutta kiinnostaa niin vietävästi saada tämä naama kuntoon.

Lokaäiti-05: Nukun ihan kunnon yöunet 6,5-8 tuntia yössä. Uni ei ole minun ihoon vaikuttanut mitenkään. Synnytyksestä onkin jo kohta 4vuotta. Minulla vaikutta enemmän ruoka mitä syön (oma havainto).

Anlii: Täälläkin kokeiltu Clearasilistä luontaistuotekaupan tuotteisiin ja kosmetologin suosittelemiin tökötteihin. Kosmetologin tökötit pahensi vaan asiaa.

Siskopuoleni on kosmetologi mutta ei anna mitään alennusta hoidoista enkä halua hänen luo enää mennäkään kun " haukkuu" ihoni lytyyn, " onpa sulla taas finnejä" ja " etkä puhdista kasvojasi kunnolla?" . Helppohan sen on sanoa kun ei ole ikinä kärsinyt finneistä. Aina kun on jotkut " sukujuhlat" niin jynssään naamaani pakonomaiseti viikkoa ennen, en syö suklaata, kuorin kerran päivässä, laitan jos jonkin sortin naamiota jotta olisin edes hieman edustavammassa kunnossa.

Jos jollakulla on vielä lisää vinkkejä niin vastaanotan niitä enemmän kuin mielelläni!

Vierailija
6/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremmaksi osaksi.

Kävin asiasta työterveysläälärillä,joka määräsi Apocyklin-kuurin (entibiootti).Söin noin puoli vuotta,jonka aikana iho pysyi ihan kunnossa,mutta lopetettuani kuurin tuli osa finneistä takaisin.

Jatkoin Diane Nova-e -pillereillä,joita vaivaan suositellaan,ja nyt kolmen kk käytön jälkeen alkaa olla taas paremmassa kunnossa.Ihotautilääkärin suosituksesta käytän Sebanedin akneiholle tarkoitettua puhdistusainetta (sellainen vaahto,levitetään kasvoille ja annetaan vaikuttaa 5 min ja huuhdellaan),kasvovetta ja apteekin perusvoidetta (Humektan) ihon kosteuttamiseen. Päivällä käytän meikin alla myös Vichyn epäpuhtaalle iholle tarkoitettua voidetta ja se on todella hyvä,suosittelen.

Olen syönyt kuukauden omega-3,b-vitamiinia ja magnesiumia,ja jokin noista on ilmeisesti auttanut myös,vaan en tiedä mikä :) hyvä terveydellekin joka tapauksessa.

Tsemppiä ihopulmiin!

Vierailija
7/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli teininä aika paljon finnejä, no kun oli pillerit ajankohtaiset, sain juuri tuota diane novaa. Se auttoi tosi hyvin, kunnes tuli aika yrittää lasta. Olin silloin 25vee. Iho alkoi kukkimaan pillereiden jälkeen oikein ruhtinaalisesti eikä vain naama vaan kaula, niska, päänahaka, selkä jne. hiukset rasvoittuivat heti...yms. mukavaa...

No eipä oikein raskaana olevalle mitään ihme juttuja ollut tarjolla. Kokeilin valohoitosarajan, joka auttoi jonkun verran. Toivoin, että synnytys ja imetys ja sen lopetus tasaisivat hormoonit ja iho alkaisi parantumaan, mutta p..... marjat!

Ei tosiaan kauhean kivaa kukkiva naama ja ikää nyt 28vee. Lampsin suoraan ihotautilääkärille (koska terveyskeskuslääkäri ei voi Roacutan-merkkistä lääkettä määrätä) ja hän suositteli sitä viimeistä oljenkortta eli juuri mainitsemaani Roacutan lääkettä. Sen aikana on ehdottomasti raskaus kielletty. Jos tulisi raskaaksi, tyyliin pakko abortti. Se on aika voimakas lääke, mutta usein miten siitä lääkkeestä saa elinikäisen avun. Lääke jotenkin " lopettaa" talirauhasten liikatoimintaa. Sitä syödään 4-6 kk ja siinä kuivuu aika paljon limakalvot ja jotain muitakin sivuvaikutuksia on. Mulla ei kyllä ole ollut muuta kuin kuivat limakalvot ja iho.

Iho voi alkuun " räjähtää" eli tali tulee ulos, mutt akesti muutamia viikkoja, jonka jälkeen alkoi uskomaton parantuminen. Mulla ei ole tullut nyt pariin kuukauteen yhtään uutta finniä ja paljon paljon on parantunut jo aika huonoonkin kuntoon mennyt naama ja selkä. Arpia on jonkun verran, mutta toivon että kesällä aurinko auttaisi.

Nyt mulla kuuria jäljellä 5päivää ja toivon että sain pysyvän avun. Antibiooteista tämä lääkäri totesi, että auttaa niin kauan kuin niitä syö. Itse en halunnut ottaa taas pillereitä, koska se vain siirtäisi ongelmaa kun kerran taipumus finneihin on.

Ja plussana on että hiukset ei enää rasvoitu, voi käydä illalla suihkussa ilman että aamulla ovat jo rasvaiset =)

Suosittelen! (kesällä vähän vaikeampi aloittaa kuuria, koska siinä pitää välttää auringon valoa, palaa iho herkästi)