Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kohtuullista pyytää vaimoa tekemään viikolla kotityöt

Vierailija
14.07.2026 |

Kun minä teen sen vuoksi ylitöitä että hän voi olla lapsen kanssa kotona?

Olen äärettömän väsynyt tähän että raskaan työpäivän jälkeen palaan kaupan kautta kotiin ja ruokaa ei ole valmiina, sitä aletaan yhdessä tekemään, sitten siivotaan sotkut alakerrasta mitä on päivän aikana tullut ja pestään pyykkiä ja pikainen imurointi. Jotain pikku hommaa on joka päivälle.

Joskus sitä haluaisi vaan istahtaa sohvalle ja katsoa vaikka telkkaria. Onko liikaa vaadittu?

Kommentit (286)

Vierailija
281/286 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärettömän väsynyt tähän että raskaan työpäivän jälkeen palaan kaupan kautta kotiin ja ruokaa ei ole valmiina, sitä aletaan yhdessä tekemään, sitten siivotaan sotkut alakerrasta mitä on päivän aikana tullut ja pestään pyykkiä ja pikainen imurointi. Jotain pikku hommaa on joka päivälle.

Tähän kaikkeen te yhdessä saatte menemään korkeintaan 30-45 minuuttia per päivä.

Vierailija
282/286 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyviä ja asiallisia käytännön kautta opittuja asioita ja kommentteja. Kiva että asioista keskustellaan. Jatkakaa tätä hyvää ketjua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/286 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä menisi niin, että minä käyn töissä ja mies olisi koti-isänä, niin olettaisin että koti olisi ok kunnossa ja lapsi saanut ateriat Kun itse tulem töistä.  Mulla kyllä ois myös hermo kireenä niinku ap:llä, jos kotona odotettaisiin sitä kun tulen töistä, että käyn kaupassa ja alan perheelle ruokaa laittamaan ja siivoamaan js muez makaisi koska olisi koti-isä jonka toimenkuvaan kuuluisi ainoastaan lapsen hoitaminen päivällä:D Juu,  Ei tod toimisi meillä tuommoinen "työnjako" :D

No tässä apn tapauksessa ei taida olla jokapäiväistä. Vaikka hän noin kirjoitti,niin sitten kirjoittaa että ei käy kaupassa joka päivä, ei pese pyykkiä joka päivä, oletan että ruoka ei ole tekemättä joka päivä tai ap voi tehdä sitä kerralla useammalle päivälle. Voimia hänellä vie pikku askareet,niinkuin e laskujen hyväksyminen, astiat pitää laittaa koneeseen ruuan jälkeen. Vaimoakaan ei varmasti haittaa ihan pikkusotku, mutta mies on neuroottinen ja pitää pikaimuroida joka päivä. Omakotitalossa asuu ja toki nurmikkoa kun pitää leikata silloin tällöin. Mutta vaimolla varmasti hankalaa pienen lapsen (2v) kanssa jota pitää vahtia, ettei juokse autotiellä. Hommaisivat robotin, ulos leikkaamaan nurtsaa ja sisälle imuroimaan. Mistä me tiedämme onko vaimolla vielä synnytyksen jälkeinen masennus. Mut ei se niinkään mene että ap asuu omakotitalossa ja saisi siellä vain olla ja vaimo tekee kaikki. 

Vierailija
284/286 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kaikkeen te yhdessä saatte menemään korkeintaan 30-45 minuuttia per päivä.

Ja sit itseasiassa mietin tota päivän aikana tullutta sotkua,mikä nyt on varmaan leikit siellä täällä lapsella. Mun mielestä nyt joskus voi antaa olla, jos lapsi siitä seuraavana päivänä haluaa leikkiä jatkaa. Mietin vaan sitten yleensä miehet alottaa jonkun projektin, olkoot vaikka auton rassaus,osaan kuvitella että ne sotkut on siellä autotallissa vielä odottamassa seuraavaa päivää, eikä niitä joka ilta laiteta pois ja jatketa huomenna. Esim. meilläkin jos lapselle rakennettiin maja kotiin,kyllä se siinä useamman päivän sai olla ja majaleikit saatto jatkua viikonkin. Tai Lego rakennelmaa jatkettiin seuraavana päivänä.

Vierailija
285/286 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mistä tämä viisisataa vuotta vanha käsitys tulee, että kun taloudessa on vähintäänkin  kaksi täysissä järjissä olevaa täysikasvuista ihmistä, vain toinen on velvoitettu tekemään talousjutut.

Eiköhän ne vastuut kuulu kaikille jotka siellä bunnkkaa, kuluttaa.

Vierailija
286/286 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun molemmilla on saman verran omaa aikaa, on tilanne reilu. Ei voi olla niin, että toinen on 24/7 kiinno, ja toinen pötköttelee sohvalla töiden jälkeen.