Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynnistyksestä

Vierailija
21.05.2007 |

Millä perusteella ja millä viikolla tehty?

Itellä viikkoja nyt 40+5 ja huomenna polille aika. Lähinnä lapsen koon takia kattovat tehdäänkö mitään (oli tänään neuvolan ultrassa yli 4 kg).

Eli tuleeko ihan turha käynti vai onko jotain toiveita et alkavat käynnistämään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan koon ja lantion epäsuhdan vuoksi. Päätyi tosin neljän käynnistys päivän ( +parin välissä olevan lepopäivän) jälkeen kiireelliseen sektioon vk. 39+3, kun lapsi ei mahtunutkaan tulemaan.

Vierailija
2/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ei ollut tekijä: ei ainakaan paino, jota oli alle 3,3kg, pituutta oli 52cm - siis tosi hoikkanen synnytettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli edellisenä päivänä olin äitipolilla painoarviossa, saatiin ultralla arvioksi 4,3kg ja käsikopelolla reilut 4kg. Seuraavalla päivälle sain käynnistysajan, lääkärin mielestä ei mitään järkeä kasvattaa vauvaa enää kun oli täysaikainen kuitenkin. Vauva oli syntyessään seuraavana päivänä 4,1kg.

Mutta nämä käynnistykset (etenkin koon takia) vaihtelee todella paljon. Joissain sairaaloissa ei lähdetä ollenkaan käynnistämään (ennen normaalia yliaikaiskäynnistystä), vaan annetaan tulla niin iso kuin on tulossa ja jos ei mahdu, niin leikkuriin.

Minulle sattui ymmärtäväinen lääkäri, jonka mielestä olin jo tarpeeksi ison vauvan kerran synnyttänyt (4,7kg, nopea ja raju synnytys) ja sain päästä nyt toisella kertaa helpommalla :) J

Vierailija
4/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi 5pv yliaikaisena painaen 4300g. Paljonkohan olisi painanut jos olisi mennyt 16pv yli!?

Vierailija
5/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot ihan suoraan ettet enää jaksais yhtään. aika usein jo noilla viikoilla otetaan äidnkin toiveet huomioon. toisaalta tietysti vauva voi alkaa syntymään ihan itsestäänkin....

Vierailija
6/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä oli oma kohonnut verenpaine. Paikat eivät olleet yhtään auki, joten käynnistys oli yhtä tuskaa. Vauva syntyi vasta 4 vrk käynnistyksen aloituksesta. Jos joskus toiste olen vastaavassa tilanteessa, en varmaankaan suostu käynnistykseen enää. Varmaan eri asia, jos kroppa on jo puoliksi valmiina synnytykseen. Oman kokemuksen perusteella en kyllä suosittele!

Vierailija
7/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä olivat omat kivut. Verenpaine oli tosi korkea, mutta sen takia ei käynnistetty. Käynnistetty synnytys oli kaikkein helpoin ja nopein synnytykseni.

Vierailija
8/8 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä oli suuri koko, naikkarilla kokoarviossa haitari oli 4000-4500g. keskimmäinen lapsi oli syntyessään 4460g ja juuttui hartioistaan kiinni ja siksi olin itse vakuuttunut ettei vähänkään isompi lapsi mahdu ulos. onneksi lääkäri oli samaa mieltä ja käynnistys sovittiin seuraavalle päivälle.

minun kokemukseni tuosta käynnistetystä synnytyksestä oli, että se oli kyllä kivuliain ja rankin kaikista kolmesta synnytyksestäni. mutta luojalle kiitos epiduraalista, sen turvin pärjäsin kuitenkin. kesto oli suurinpiirtein sama kuin keskimmäisen synnytyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan