Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pakkomielle suomalaisilla on tunkea VOITA ja KERMAA ihan kaikkiin ruokiin??

Vierailija
14.07.2026 |

Kumpaakaan ei tarvita missään, ne ei edes maistu hyvältä.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi maailmankuulut keittiöt eivät tee sitä MISSÄÄN maailmassa 😄

En puhu maailman ravintoloista vaan suomalaisista kotikokeista. Sun jauhelihakastikkeesi ei tarvi kumpaakaan. Epäterveellisemmäksi kyllä muuttuu.

ap

Sun jauhelihakastikkees maistuu pelkiltä jauhoilta XD

Kai sä tajuat hauduttaa kastiketta tarpeeksi kauan, koska sillä se suurusteena käytetyn jauhon maku häviää? Jos ei osaa, niin silloin toki täytyy peittää maku kermalla. 

Vierailija
22/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse syödä ruokias, ap. Sääliksi käyvät ne, jotka joutuvat niitä syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä joka ruokaan siellä tungeta, kuten Suomessa tehdään. Olen syönyt Ranskassa tavallisten ihmisten tekemää kotiruokaa, ja ei siellä esimerkiksi tomaattikeittoon ja kalaan sotkettu kermaa ja juustoa, kuten Suomessa olisi tehty, ja oli erinomaisen hyvää ruokaa, jossa maistui käytetyt raaka-aineet ja mausteet, ei kerma! 

Ei ole uskottavaa toi sun selitykses. Et selvästikään ole perehtynyt ranskalaiseen keittiöön.

En olekaan. Olen vain syönyt sitä, mitä siellä tavalliset ihmiset kodeissaan kokkaa. 

Vierailija
24/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhu maailman ravintoloista vaan suomalaisista kotikokeista. Sun jauhelihakastikkeesi ei tarvi kumpaakaan. Epäterveellisemmäksi kyllä muuttuu.

ap

Kai sä tajuat hauduttaa kastiketta tarpeeksi kauan, koska sillä se suurusteena käytetyn jauhon maku häviää? Jos ei osaa, niin silloin toki täytyy peittää maku kermalla. 

Jauhelihakastikkeen ei kuulu maistua jauhoilta, koska jauhot vain suurustavat kastikkeen. Kerma ja voi tukevat ihanasti jauhelihan makua.

Vierailija
25/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko siis maailmankuulua ranskalaista keittiötä? 

Et sä voi sanoo noi

Vierailija
26/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole ammattikokki ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
27/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, viidessä ranskalaisessa peruskastikkeessa neljässä on voita ja jauhoa….

Vierailija
28/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jauhelihakastikkeen ei kuulu maistua jauhoilta, koska jauhot vain suurustavat kastikkeen. Kerma ja voi tukevat ihanasti jauhelihan makua.

Kolminkertaisesti kovia rasvoja! Liha, voi ja kerma. Se ei ole enää mitään makujen tukemista. Opettele maustamaan!

Vierailija
29/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa! Ei niistä edes tule niin hyvää makua ruokaan. Paremmalta maistuu vaikka laadukas oliiviöljy ja tuoreet kasvikset.

Ja ei siellä Ranskassa joka aterialla voita ja kermaa syödä, niin kuin jotkut näyttää luulevan. Näkeehän sen ulkomuodostakin suomalaisiin verrattuna.

Vierailija
30/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää voi, kerma, kermavaahto jne. Niinpä korvaan ne ruoanlaitossa oliiviöljyllä, rahkalla ja 2% kreikkalaisella jugurtilla tai jätän kokonaan pois ruoasta riippuen. Hyvin tuntuu minun laittamani ruoat kaikille maistuvan.

Vierailija
31/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikokit ei laita kaikkeen voita ja kermaa. :) Eikä tarvitse olla ammattilainen tajutakseen, että se on turhaa.

Vierailija
32/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kolminkertaisesti kovia rasvoja! Liha, voi ja kerma. Se ei ole enää mitään makujen tukemista. Opettele maustamaan!

Hyi Saa ta na kovien rasvojen vihaajalle. Sullahan ne vasta puisevat ruoat ovat.

Vierailija
33/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikokit ei laita kaikkeen voita ja kermaa. :) Eikä tarvitse olla ammattilainen tajutakseen, että se on turhaa.

Etpä tiedä kokkaamisesta yhtään mitään. 

Vierailija
34/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on suuri syy että 90% suomalaista on lihavia, samoin leivän syöminen.

Vierailija
35/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ällöttää voi, kerma, kermavaahto jne. Niinpä korvaan ne ruoanlaitossa oliiviöljyllä, rahkalla ja 2% kreikkalaisella jugurtilla tai jätän kokonaan pois ruoasta riippuen. Hyvin tuntuu minun laittamani ruoat kaikille maistuvan.

Hyi helevetti oliiviöljyyn tehtyä pullaa, tai täytekakkua.

Vierailija
36/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on suuri syy että 90% suomalaista on lihavia, samoin leivän syöminen.

Sokeri ja jauhot lihottavat.

Vierailija
37/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteen tehtyä pullaa. Yääääääk.

Vierailija
38/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pulla ruokaa? 

Vierailija
39/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaijai täysmaitoon leivottuja laskiaispullia kermavaahdolla. Perunamuusia voilla, täysmaidolla, suolalla ja sipulilla. Maksapihvit voissa paistettuina. 

Vierailija
40/138 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pulla ruokaa? 

Ai sä laitat kuitenkin pullaan täysmaitoa ja voita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi