Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusimmista läppäreistä hyvä ostos sun mielestä?

Vierailija
14.07.2026 |

Minkä läppärin ostaisit nyt?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan syksyllä Applen läppärin. Apple on nytkin, mutta alkaa olla vanha ja akku vetelee viimeisiään.

Mikä estää vaihdattamasta akkua jos muuten toimii.

Vierailija
42/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan syksyllä Applen läppärin. Apple on nytkin, mutta alkaa olla vanha ja akku vetelee viimeisiään.

Miksi jatkaisin vanhalla koneella, jos haluan uuden? Akun vaihtaminen maksaa sekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kirjannut ylös muistilapulle kaikki teidän vinkit. On ostettava uusi kun tämä kone, jota käytän, on jo noin kymmenisen vuotta vanha. -ap

Vierailija
44/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jatkaisin vanhalla koneella, jos haluan uuden? Akun vaihtaminen maksaa sekin. 

Saa toki ostaa uuden, mutta akun vaihto ei ole syy vaihtaa koko konetta. Macbook air akun vaihto alle 200€ ja uusi kone 1400€

Vierailija
45/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läppäri jossa on vaihdettavat muistipiirit ja kiintolevy. Älä osta Applea, ne on suunniteltu kestämään 3-4 vuotta eikä niitä voi korjata. Lenovoista vältä Ideapad-sarjaa. Thinkbookit ovat järkevä valinta jos budjettikonetta haluaa. Mikäli siirryt Linuxiin, Thinkbookit ovat siinäkin parhaita. 

Monet Macit toimivat ongelmitta 5–10 vuotta. Niiden pitkä ohjelmistotuki, laadukas rakenne ja hyvä jälleenmyyntiarvo kertovat aivan päinvastaisesta kuin tuo väite lyhyestä käyttöiästä. MacBookeihin voidaan vaihtaa ja korjata esimerkiksi akkuja, näyttöjä, näppäimistöjä, emolevyjä ja muita komponentteja huoltoliikkeissä. Ne eivät ehkä ole yhtä helposti itse korjattavia kuin jotkin muut läppärit, mutta monelle käyttäjälle ammattihuolto on muutenkin mieluisampi vaihtoehto kuin laitteen korjaaminen itse.

Vierailija
46/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applet ylihintaisia mutta osta pois jos rahaa on liikaa

Vierailija
47/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla hp ja se on ollut paskin ostokseni ikinä. Näppäimistöstä alkoi kadota krjaintarrat/merkinnät noin puolessa vuodessa, joku microsoftin päivitys sai aikaan sen ettei touchpad enää reagoi. Sillä voi siirtää hiiren painiketta, mutta mikään klikkaus ei enää toimi (kyllä: asteukset on tarkistettu). Jos konetta käyttää akkuvirralla, se sammuttaa itsensä varoittamatta sillä sekunnilla, kun akkuvirtaa on jäljellä 60% (kyllä: asetukset tarkistettu). Blue screen of death on vähintäänkin viikttainen ilmiö (kyllä: on selviety syytä). Mitä hyvää tässä koneessa on ollut: se kesti tipahtamisen lattialle eikä mitään vikoja ilmennyt. Ainiin: usb-portit kuluivat alle 1,5 vuodessa sellaiseen kuntoon, että aina on jtain kontaktiongelmia.  Jos tietää tarvitsevana päivittäin x määrän usb-laiteitta koneessa, niin kannattaa hankkia kone, jossa on riittävästi usb-portteja, koska jatkuva usb-pistokkeiden irroittelu ja liittäminen toki kuluttavat porttien materiaaleja. usb-hubeja oki on markkinoilla, mutta kannattaa miettiä sitten missä kannettavaansa käyttää. Jos se hubi roikkuu koneesta ilmassa, niin aina kun kannettava iikahtaa, niin myös usb-hubi ja sitä kauta pistoke ja se taas kuluttaa koneen usb-porttien pinnotteita. Edellisessä koneessani ei ollut tällaista ongelmaa usbiporttien kanssa, tässä hp:ssä on.

ei enää koskaan hp:tä. Tämä oli hp:n perusmalli, kun en läppäriä tarvitse pelikäyttöön, vaan ihan vain peruskäyttöön, mutta jos sellainen tilanne tulee, että on vaihtoehtona ostaa vain h, niin varmaan pitäisi sitten ottaa joku tehokkaampi kone, vaikka edelleen olisi vain peruskäyttöä.  
Toinen hyvä puoli tässä sysipaskassa koneessa oli se, että tiedän miten paskoja jotkut kannettavat voi olla ja osaan seuraava hankkiessa pitää mielessä tämän paskan koneeni ja koittaa välttää samat mokat joita tässä koneessa on. 

Vierailija
48/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan ikinä osta mitään HP:n tuotteita, etenkään kannettavia tietokoneita tai tulostimia.

Minulla on HP:n läppäri ja tulostin myös, hyvin pelittää.

Vierailija
49/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt? En mitään. Tai jonkun käytetyn, jos sattuu edullinen.

Vierailija
50/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan ikinä osta mitään HP:n tuotteita, etenkään kannettavia tietokoneita tai tulostimia.

Minulla on HP:n läppäri ja tulostin myös, hyvin pelittää.

Tosin täytyy sanoa, että jos on tarkoitus paljon kuljetella mukana, ei vaikuta ihan tukevimmalta rungoltaan. Potkua ihan kivasti kuitenkin: Ryzen7, 16 GB, 512 GB. Maksoi 450e.

Vierailija
51/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki ostaa uuden, mutta akun vaihto ei ole syy vaihtaa koko konetta. Macbook air akun vaihto alle 200€ ja uusi kone 1400€

Hohhoijaa. Todellakin ostan uuden läppärin johon saa uusimmat versiot esim. Wordista jota tarvitsen opiskeluun. En ole ostamassa mitään 1400€ konetta. 

Ihmeellistä kitinää taas toisten valinnoista.

Vierailija
52/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macbookit ovat muuten loistavia, mutta nopealle kirjoittajalle näppäimistö on suorastaan kamala. Näppäimiin pitää osua melko tarkkaan keskelle, jotta painallus rekisteröityy oikein.  Ennen scissor switch sotkuja myydyt macit olivat paljon parempia kirjoittaa, vaikka koneet olivatkin pari milliä paksumpia.

Vierailija
53/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Macbookit ovat muuten loistavia, mutta nopealle kirjoittajalle näppäimistö on suorastaan kamala. Näppäimiin pitää osua melko tarkkaan keskelle, jotta painallus rekisteröityy oikein.  Ennen scissor switch sotkuja myydyt macit olivat paljon parempia kirjoittaa, vaikka koneet olivatkin pari milliä paksumpia.

Ei mulla ole kyllä mitään ongelmia Macbookilla kirjoittaa nopeasti. Töissä on ongelmia kirjoittaa nopeasti ja oikein koska on erilaiset läppärit.

Vierailija
54/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kyllä mitään ongelmia Macbookilla kirjoittaa nopeasti. Töissä on ongelmia kirjoittaa nopeasti ja oikein koska on erilaiset läppärit.

Omille sormille aivan liian ahtaat ja matalat näppäimet. Kunnon näppäimistöllä ei tule jatkuvia typoja.

Vierailija
55/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omille sormille aivan liian ahtaat ja matalat näppäimet. Kunnon näppäimistöllä ei tule jatkuvia typoja.

No se on sun ongelmasi. Ei mulla ole mitään ongelmia.

Vierailija
56/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin käytetyn mikä ei trendiaallon harjalla ratsastaville enää riitä, laittaisin siihen Ubuntun ja menisin sillä ainakin 10 vuotta. 

Vierailija
57/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukseen olen niin tyytyväinen, jotta samaa merkkiä on seuraavakin.

Vierailija
58/58 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin käytetyn mikä ei trendiaallon harjalla ratsastaville enää riitä, laittaisin siihen Ubuntun ja menisin sillä ainakin 10 vuotta. 

Niin ja kaikkihan osaa lisäillä läppäreihin vaikka ja mitä. Mä en edes tiedä mikä on Ubuntu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän