IS: Yrittäjä hämmästyi: Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Kuka yllättyi ettei työt kelpaa työttömälle kun tuet on niin hyvät
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänenkin ravintolassa on kolme ulkomaalaista, jotka asuvat oletettavasti pienessä kimppakämpässä ja saavat siten säästettyä rahaa pienestä palkastaan.
Ellei kykene hommaamaan itselleen tuollaista parempaa paikkaa, siihen on tyydyttävä tai pystytettävä oma työpaikka. Ei ole toisten asia maksella kädettömien nirppanokkaisuudesta.
Viestisi on vaikeasti ymmärrettävä. Miksi minun pitää maksaa että yrittäjä saa pitää halpatyövoimaan palkkalistoillaan? Minä maksan mielummin palvelusta, enkä yhteiskunnan tukia halpatyövoiman pyörittämiseen ja palkkojen polkemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuodaan vaan ulkomailta halvat kokit. Koska suomalaisia ei kiinnosta syödä ja juoda ravintoloissa, tuodaan sitten vaikka ulkomailta Suomeen ravintola-asiakkaita. Valtio tukemaan Suurta turistirahtausta Timbuktusta Porvooseen.
Olkoot suomalaiset jouten ja nälissään, tai elinehtojen rajoilla muuten vaan. Ketä kiinnostaa tuollaisia velkamyttyjä edes laatupaikkaansa sisälle laskea. Suomi kansainvälistyy, suomalaiset ulkoistuu.
Suomi kehitysmaalaistuu enemmänkin. Ja ökyrikkaat maat kuten Norja rikastuu enemmän.
Tän takia sitä halpatyövoimaa halutaan Suomeen, voidaan palkata työhön orjapalkalla, jolla ei oikeasti tule edes toimeen. Tämäkin yrittäjä haki ensin työlupaa ulkomaiselle työntekijälle jolle toi palkka olisi kelvannut.
Menisitkö itse työhön josta saisit sellaista palkkaa joka ei kata edes kuukausittaisia välttämättömiä menoja? Ettekö ole huomanneet miten propagandalla yritetään väkisin painaa palkkoja alas työntekijöiltä, juuri sitä mitä kokoomus tavoittelee?
Törppö tyyppi koko yrittäjä. Muuttakoon Ruotsiin yrittämään.
Kuinka monta kokkia yksi nakkikioskin pitäjä muka tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkalla saa ammattilaisia.
Mutta ei saa jutun mukaan suomalaisia ammattilaisia! Ulkomailta porukka Filippiineiltä pitää hakea, vaikka uutissn mukaan alueella on suomalalaisia kokkeja työttömänä! Kyllä taas hyvä osoitus siitä, että Suomessa on edelleen liian hyvät tuet. Sama juttu näkyy monelta muulta alalta. Ulkomailta tuleva läheskielitaidoton porukka tekee duunit, jotka suomalaisille ei kelpaa. Suomalaisilla on varaa olla tukien varassa!
Nää on niitä marjanpoimijoihkn verrattavissa olevaa sakkia, asuvat huonosti, tekevät pitkää päivää ja palkka on oikeesti aivan paska. Tälläkö tavalla halutaan Suomessa kohdella työntekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Tän takia sitä halpatyövoimaa halutaan Suomeen, voidaan palkata työhön orjapalkalla, jolla ei oikeasti tule edes toimeen. Tämäkin yrittäjä haki ensin työlupaa ulkomaiselle työntekijälle jolle toi palkka olisi kelvannut.
Menisitkö itse työhön josta saisit sellaista palkkaa joka ei kata edes kuukausittaisia välttämättömiä menoja? Ettekö ole huomanneet miten propagandalla yritetään väkisin painaa palkkoja alas työntekijöiltä, juuri sitä mitä kokoomus tavoittelee?
Monessa asiassa olet oikeassa mutta syyttäessäsi tästä pelkästään kokoomusta olet väärässä
Viittaan yhä tuohon artikkeliin. Ulkomaalaisen halpatyövoiman tuominen maahan on yhteinen arvopohja kokkareille ja vassareille. Tuo on heille kaikkein tärkein arvo politiikassa. Ei neuvoteltavissa oleva. Valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänenkin ravintolassa on kolme ulkomaalaista, jotka asuvat oletettavasti pienessä kimppakämpässä ja saavat siten säästettyä rahaa pienestä palkastaan.
Ellei kykene hommaamaan itselleen tuollaista parempaa paikkaa, siihen on tyydyttävä tai pystytettävä oma työpaikka. Ei ole toisten asia maksella kädettömien nirppanokkaisuudesta.
Kirjoituksesi sekavaa höttöä, oletko ottanut lääkkeesi?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet itse valmis maksamaan lounaasta, jos palkat olisivat todellisesti kilpailukykyiset? Aika harva ravintola nykyisillä hinnoilla on mikään kultakaivos, vana kamppailee pystyssäpysymisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet itse valmis maksamaan lounaasta, jos palkat olisivat todellisesti kilpailukykyiset? Aika harva ravintola nykyisillä hinnoilla on mikään kultakaivos, vana kamppailee pystyssäpysymisen kanssa.
Itse maksan lounaasta 14.50. Ruoka on erittäin hyvää, tarjoilijat ja keittiöhenkilökunta suomalaista, ilman merkittävää vaihtuvuutta. Kovin suosittu tuntuu paikka olevan. Tee parempaa ruokaa, hommaa paremmat kokit jos et pärjää kilpailussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa asiassa olet oikeassa mutta syyttäessäsi tästä pelkästään kokoomusta olet väärässä
Viittaan yhä tuohon artikkeliin. Ulkomaalaisen halpatyövoiman tuominen maahan on yhteinen arvopohja kokkareille ja vassareille. Tuo on heille kaikkein tärkein arvo politiikassa. Ei neuvoteltavissa oleva. Valoja päälle.
Tuo on se lekendaarinen arvopohja josta on puhuttu jo 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän Wolt johtaa. Ravintoloilla on vähemmän rahaa jakaa varsinaisen työn tekijöille, kun ruokatrokarit vetävät kiitettävän sivun välistä.
Woltia käyttäviä tuskin häiritsee orjatyövoima. Heillehän on mukavaa kun tumma mies tuo ruuan ovelle, jotta valkoisen ei tarvitse nostaa kävellä ulkona.
Ei varmaan haittaa, mutta ravintoloita se ajaa konkurssiin, koska työvoimaa ei ole eikä tule. Se myös muuttaa ravintoloiden markkinaosuuksia ja kärsijöinä ovat nimenomaan aidot teemaravintolat. Pikaruokapaikat hyötyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkalla saa ammattilaisia.
Mutta ei saa jutun mukaan suomalaisia ammattilaisia! Ulkomailta porukka Filippiineiltä pitää hakea, vaikka uutissn mukaan alueella on suomalalaisia kokkeja työttömänä! Kyllä taas hyvä osoitus siitä, että Suomessa on edelleen liian hyvät tuet. Sama juttu näkyy monelta muulta alalta. Ulkomailta tuleva läheskielitaidoton porukka tekee duunit, jotka suomalaisille ei kelpaa. Suomalaisilla on varaa olla tukien varassa!
Nää on niitä marjanpoimijoihkn verrattavissa olevaa sakkia, asuvat huonosti, tekevät pitkää päivää ja palkka on oikeesti aivan paska. Tälläkö tavalla halutaan Suomessa kohdella työntekijöitä?
Sen vuoksi useat etniset pikkuravintolat ovat perheen voimin pyöriviä yrityksiä. Pienillä tuloilla kitkutellaan toimeen. Ulkopuolisen palkkaaminen samalla tulotasolla on huomattavasti vaikeampaa.
Janssoni vaan itse vääntämään keitoksiaan. Sen näköinen ketkuli että olisi laillisessa valtiossa loputtava tuollainen kaikinpuolinen muiden riisto. Niin thaikkujen, suomalaisten nurkkaanajettujen yleistukilaisten kuin loppupelissä kelankin = oikeastaan meidän kansalaisten.
Mihin hemmettiin tämä maa on menossa ! Tämmöisestä toiminnasta tehty muka hyväksyttävä uusi normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näkynyt työpaikkailmoituksessa palkkaa (min, max), mikä voi vaikuttaa hakijoiden intoon.
Miten olis vaikka TES? Niin ei käy vai... että mieluummin kotona.
Leikataan nyt vittuniitä tukia perkele!!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012140802.html?utm_source=amppa…
Ravintolakulttuuri on kuolemassa, eikä ammattitekijöille löydy täysipäiväistä työtä, kertoo Anna, jolla on 15 vuoden kokemus ravintoloista.
– Jouduin itse vaihtamaan keväällä alaa, koska tarjoilla on korkeintaan 20 tunnin työsopimuksia kolmen viikon ajaksi, Anna kertoo. Hän esiintyy IS:n haastattelussa vain etunimellään, koska kyse on hänen työllistymiseensä vaikuttavista asioista.
Moni muukin kyselyyn vastannut totesi, ettei lyhyiden ja osapäiväisten pestien tekeminen ole kannattavaa varsinkaan vieraalla paikkakunnalla, jossa myös majoituksen joutuisi maksamaan itse. Monella myös perhesyyt voivat estää muuttamisen toiselle paikkakunnalle edes osaksi aikaa vuodesta.
Tuosta murroksesta on ollut mediassa yllättävän vähän keskustelua. Korona-sulkujen jälkeen tuntui kuin yrittäjät olisivat lähteneet oletuksesta että he voivat maksaa ihmisille palkkaa ainaostaan muutamalta kiiretunnilta. Mikäli tuollaisilla työehdoilla ei löydy ihmisiä tekemään töitä, huudetaan yhteiskuntaa apuun. Ja yhteiskunta on sitten tukenut. Ns. reilua polutiikkaa vaativat, työväen asiaa muka hoitavat ovat olleet vahvasti tuota kulttuuria tukemassa.
Suomessa menee ravintoloita ennätysmäärä konkurssiin. Miten ihmeessä ihmiset kuvittelee, että yrittäjillä olisi mahdollisuus maksaa ravintolatyöntekijöille 4000€ kuukausipalkkaa, kun kulurakenne on jo nyt sellainen, että se nostaa ravintoloiden hinnat niin korkeille, että asiakkaat eivät niissä käy?!
Täälläkin ihmiset purnanneet pitkään, kuinka ravintoloissa on jo nyt niin kalliit hinnat ja samaan aikaan ihmiset vaativat ravintolatyöntekijöille täydet sopparit, kovat kuukausipalkat ja jopa valittavat, että ravintoloissa joutuvat tekemään iltatöitä.
Eli mansikan viljelyn lisäksi suomessa ei kannata ravintola ala? Ylläri. Voin kertoa että tämän lisäksi on myös rakennus ala ja siivous ala sellaisia. Antaa kaikkien kaatua ja mennä kokoomuslaisille sormi suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän Wolt johtaa. Ravintoloilla on vähemmän rahaa jakaa varsinaisen työn tekijöille, kun ruokatrokarit vetävät kiitettävän sivun välistä.
Woltia käyttäviä tuskin häiritsee orjatyövoima. Heillehän on mukavaa kun tumma mies tuo ruuan ovelle, jotta valkoisen ei tarvitse nostaa kävellä ulkona.
Ymmärsinkö oikein. Jos ovella ei olekkaan tumma et voi ottaa ruokaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riippuu paljonko saan palkkaa. Nimittäin olisin toisessa ravintolassa töissä. Markkinatalous vieraskäsitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näkynyt työpaikkailmoituksessa palkkaa (min, max), mikä voi vaikuttaa hakijoiden intoon.
Miten olis vaikka TES? Niin ei käy vai... että mieluummin kotona.
Leikataan nyt vittuniitä tukia perkele!!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012140802.html?utm_source=amppa…
Ravintolakulttuuri on kuolemassa, eikä ammattitekijöille löydy täysipäiväistä työtä, kertoo Anna, jolla on 15 vuoden kokemus ravintoloista.
– Jouduin itse vaihtamaan keväällä alaa, koska tarjoilla on korkeintaan 20 tunnin työsopimuksia kolmen viikon ajaksi, Anna kertoo. Hän esiintyy IS:n haastattelussa vain etunimellään, koska kyse on hänen työllistymiseensä vaikuttavista asioista.
Moni muukin kyselyyn vastannut totesi, ettei lyhyiden ja osapäiväisten pestien tekeminen ole kannattavaa varsinkaan vieraalla paikkakunnalla, jossa myös majoituksen joutuisi maksamaan itse. Monella myös perhesyyt voivat estää muuttamisen toiselle paikkakunnalle edes osaksi aikaa vuodesta.
Tuosta murroksesta on ollut mediassa yllättävän vähän keskustelua. Korona-sulkujen jälkeen tuntui kuin yrittäjät olisivat lähteneet oletuksesta että he voivat maksaa ihmisille palkkaa ainaostaan muutamalta kiiretunnilta. Mikäli tuollaisilla työehdoilla ei löydy ihmisiä tekemään töitä, huudetaan yhteiskuntaa apuun. Ja yhteiskunta on sitten tukenut. Ns. reilua polutiikkaa vaativat, työväen asiaa muka hoitavat ovat olleet vahvasti tuota kulttuuria tukemassa.
Suomessa menee ravintoloita ennätysmäärä konkurssiin. Miten ihmeessä ihmiset kuvittelee, että yrittäjillä olisi mahdollisuus maksaa ravintolatyöntekijöille 4000€ kuukausipalkkaa, kun kulurakenne on jo nyt sellainen, että se nostaa ravintoloiden hinnat niin korkeille, että asiakkaat eivät niissä käy?!
Täälläkin ihmiset purnanneet pitkään, kuinka ravintoloissa on jo nyt niin kalliit hinnat ja samaan aikaan ihmiset vaativat ravintolatyöntekijöille täydet sopparit, kovat kuukausipalkat ja jopa valittavat, että ravintoloissa joutuvat tekemään iltatöitä.Eli mansikan viljelyn lisäksi suomessa ei kannata ravintola ala? Ylläri. Voin kertoa että tämän lisäksi on myös rakennus ala ja siivous ala sellaisia. Antaa kaikkien kaatua ja mennä kokoomuslaisille sormi suuhun.
Olen vähän samaa mieltä. Firmat joiden tuotteet tai palvelut ovat surkeita, saavat kaatua. Hyvät pysyvät pystyssä ja voivat maksaa palkkaa henkilökunnalleen. Siinä menee sormi suuhun kokoomuslaisilla, kuten vassareillakin.