IS: Yrittäjä hämmästyi: Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Kuka yllättyi ettei työt kelpaa työttömälle kun tuet on niin hyvät
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllästynyt siihen, että esim just kokeille ei muka tarvitsisi maksaa kunnolla. Aivan kuin olisi joku palvelusluokka joka suostuu vielä 2026 siivoamaan muiden pskat, pyyhkimään prseet ja tuomaan ruoan naaman eteen käytännössä sitä vastaan että saa itse syötyä ja katon pään päälle, that's it.
Maailma muuttuu, ihmiset alkaa herätä eikä suostu enää poltettaviksi. Jos haluatte palvelua niin maksakaa siitä kunnolla. Mä ainakin mielummin otan vastaan anarkian ja kornkussiallon kuin alistun palvelijan osaan ilman reilua korvausta. Katsotaan sitten kuka pärjää kun kulissit kaatuu ja pakka sekoittuu.
Ei se ole mikää jumalan sana että siivojalle kuuluu maksaa 2000 ja jollekin geelitukalle 10000. Uskoisin että parempi ökypalkkaisillekin vähän kaventaa sitä tuloeroa kuin tsekata vaihtoehto.
Kuka pärjää kun kulissit kaatuu. Tarkoittaa aikaa kun kelasta ei tule enää euroakaan kenellekään. Jokainen pärjää vain omillaan.
Aivan, ei riitä resurssit pitämään miljoonaa köyhää erossa rikkaiden omaisuudesta jos siihen menee. Tulee uusjako. Tai sitten voidaan miettiä tuloerot reilummiksi. Katsotaan työn rankkuutta ja tärkeyttä vähän eri kulmasta kuin nyt. Esim siivooja on yhteiskunnalle tärkeämpi kuin verokonsultti, jälkimmäinen on jopa haitallinen kun auttaa rikkaita välttelemään veroja, mutta silti hänelle maksetaan moninkertaisesti
Tämä.
Ökyrikkaat rakentaa maailmanlopun bunkkereita mutta eikö ois kivempaa kaikille että ulkona voisi liikkua, kaikkea ei varasteta, ettei lapsia pidä viedä autolla jokapaikkaan, ettäihmisiin voi luottaa. Muuten pitää maksaa vartijat, aidat ja yksityiskoulut.
Koska noin tulee käymään ellei niitä rikkauksia veroteta vähän reilummin.
Vierailija kirjoitti:
3 filippiiniläistä kokkia. Neljästä havitteli, mutta maahamuuttovirasto sanoi ei käy.
Millaista ruokaa ja mistä raaka-aineista mahtavat valmistaa. Säästääkö yrittäjä raaka-aineissa samoin kuin henkilökuntansa palkoissa? Entä osaaminen ja hygieniapassit ja ravitsemisalan pakolliset omavalvontaraportit + muut , ovatko varmasti kunnossa?
Tätä minäkin mietin. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minkä tason ravintoloitsija edes kuvittelee huippu ammattikokkeja olevan pilvinpimein työttömänä kesäaikaan.? Ja vielä alle 1600€, kun kokin palkka on tessin mukaan 3000 € molemmin puolin.
Ja kyllä työ kelpaa varmaan työttömille, kun ei etsi huippu ammattilaista. Tuokin pulju on kesällä auki pari kuukautta, niiin ihanko oikeasti ravintoloitsija kuvittelee huippukokkien odottavan reservissä 10kk.
Itse teen puutarha-alalla kausityötä ja seuraavan kauden soppari kirjoitetaan aina jo tammikuussa, joskus jopa kauden päätteeksi joulukuussa. Talviaikana sit vastaavasti toinen kausityö niin, että jo keväällä tehdään soppari talveksi. Jos ei oo ajoissa liikenteessä, työt ja tekijät ei mitenkään kohtaa kesken kauden enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kausityötä alle 1600€/ kk!
No ei yllätä ettei suomalaisia kiinnosta.Millon meinasit opetella sisäistämään lukemasi, nyt kun ilmeisimmin lukemaan olet oppinut.
No einös tuo valitellut sitä 1600€ Kk palkan rajaa työlupaa varten; oli kuulemma liian korkea.
Kokit ansaitsevat siis vähemmän (!) kuin tuon; päälle tulee lisiä joista ei kerrota kuinka paljon se on.
Vierailija kirjoitti:
Kausityötä alle 1600€/ kk!
No ei yllätä ettei suomalaisia kiinnosta.
Ei kiinnosta myöskään Suomessa asuvia ulkomaalaisia.
Seuraavalla hallituskaudella, kun demarit on päähallituspuolue, saadaan heittää hyvästit noille 1600 euron rajoille ja sitten ei suomalaiset ainakaan pääse enää töihin oikeilla palkoilla. Näin tulee toimimaan tämä työväenpuolue, saa ottaa talteen.
3000 palkka paperiin ja 40 tuntisia viikkoja, vakituinen työsuhde, palkkaan indeksi korotus vuosittain. myös kohta "ja muut esihenkilön osoittamat työtehtävät" ruksataan yli niin eiköhän hommaan löydy tekijöitä.
Indeksikorotuksia ei palkoissa ole ikinä ollut, yleiskorotuksetkin vainprosentin luokkaa per vuosi. Ei onnistu
Muihin seikkoihin olen samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllästynyt siihen, että esim just kokeille ei muka tarvitsisi maksaa kunnolla. Aivan kuin olisi joku palvelusluokka joka suostuu vielä 2026 siivoamaan muiden pskat, pyyhkimään prseet ja tuomaan ruoan naaman eteen käytännössä sitä vastaan että saa itse syötyä ja katon pään päälle, that's it.
Maailma muuttuu, ihmiset alkaa herätä eikä suostu enää poltettaviksi. Jos haluatte palvelua niin maksakaa siitä kunnolla. Mä ainakin mielummin otan vastaan anarkian ja kornkussiallon kuin alistun palvelijan osaan ilman reilua korvausta. Katsotaan sitten kuka pärjää kun kulissit kaatuu ja pakka sekoittuu.
Ei se ole mikää jumalan sana että siivojalle kuuluu maksaa 2000 ja jollekin geelitukalle 10000. Uskoisin että parempi ökypalkkaisillekin vähän kaventaa sitä tuloeroa kuin tsekata vaihtoehto.
Kuka pärjää kun kulissit kaatuu. Tarkoittaa aikaa kun kelasta ei tule enää euroakaan kenellekään. Jokainen pärjää vain omillaan.
Aivan, ei riitä resurssit pitämään miljoonaa köyhää erossa rikkaiden omaisuudesta jos siihen menee. Tulee uusjako. Tai sitten voidaan miettiä tuloerot reilummiksi. Katsotaan työn rankkuutta ja tärkeyttä vähän eri kulmasta kuin nyt. Esim siivooja on yhteiskunnalle tärkeämpi kuin verokonsultti, jälkimmäinen on jopa haitallinen kun auttaa rikkaita välttelemään veroja, mutta silti hänelle maksetaan moninkertaisesti
Tämä.
Ökyrikkaat rakentaa maailmanlopun bunkkereita mutta eikö ois kivempaa kaikille että ulkona voisi liikkua, kaikkea ei varasteta, ettei lapsia pidä viedä autolla jokapaikkaan, ettäihmisiin voi luottaa. Muuten pitää maksaa vartijat, aidat ja yksityiskoulut.
Koska noin tulee käymään ellei niitä rikkauksia veroteta vähän reilummin.
Niiden rikkaiden typeryys myös hämmästyttää. Sen sijaan että maksaisivat jonkun prosentin enemmän veroja, ovat kuitenkin valmiita maksamaan miljoonia niistä vartijoista ja aidoista, joita vaaditaan, että ne köyhät pysyvät poissa silmistä. Huomaa ettei niitä omaisuuksia omilla ansioilla ole saatu, kun ei noin yksinkertainen laskutoimitus onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Lusmut töihin.
Me kaikki toivoisimme että menisit vihdoinkin töihin...
Onkohan tuossa taustalla pelko, että parin kuukauden pätkäsopparin jälkeen pitää jännittää miten Kela laskee tulot, periikö se jotain takaisin tai pitääkö pärjätä kokonaan ilman tukia sitten kun työsuhde on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla hallituskaudella, kun demarit on päähallituspuolue, saadaan heittää hyvästit noille 1600 euron rajoille ja sitten ei suomalaiset ainakaan pääse enää töihin oikeilla palkoilla. Näin tulee toimimaan tämä työväenpuolue, saa ottaa talteen.
Tuo 1600e raja on todella matala. Sen pitäisi olla mieluummin 3000e.
Tuodaan vaan ulkomailta halvat kokit. Koska suomalaisia ei kiinnosta syödä ja juoda ravintoloissa, tuodaan sitten vaikka ulkomailta Suomeen ravintola-asiakkaita. Valtio tukemaan Suurta turistirahtausta Timbuktusta Porvooseen.
Olkoot suomalaiset jouten ja nälissään, tai elinehtojen rajoilla muuten vaan. Ketä kiinnostaa tuollaisia velkamyttyjä edes laatupaikkaansa sisälle laskea. Suomi kansainvälistyy, suomalaiset ulkoistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Koska noin tulee käymään ellei niitä rikkauksia veroteta vähän reilummin.Niiden rikkaiden typeryys myös hämmästyttää. Sen sijaan että maksaisivat jonkun prosentin enemmän veroja, ovat kuitenkin valmiita maksamaan miljoonia niistä vartijoista ja aidoista, joita vaaditaan, että ne köyhät pysyvät poissa silmistä. Huomaa ettei niitä omaisuuksia omilla ansioilla ole saatu, kun ei noin yksinkertainen laskutoimitus onnistu.
Niillä superrikkailla on varaa maksaa tuollaisesta, ei aidat ja vartijat ole heille kalliita. Sellaisia on kuitenkin vähän. Sen sijaan kustannuksia tulee myös keskiluokalle, joka joutuu ostamaan turvallisuuspalveluja, sieltä se raha tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on näitten ilmoitus omalta sivultaan: https://fryysarinranta.fi/kesatyopaikat-2026-tule-osaksi-fryysarinranna…
Sen mukaan haku on päättynyt jo.
Minua kyllä tympäisee heti, kun näenkin sanat "huipputyyppi" ja "iloinen ja reipas" ja "mukava tiimi". Miksi siellä keittiössä pitäisi olla iloinen? Eikö riitä, että on asiallinen ja hoitaa hommansa?
Mikä on ilmoituksessa mainittu kilpailukykyinen palkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000 palkka paperiin ja 40 tuntisia viikkoja, vakituinen työsuhde, palkkaan indeksi korotus vuosittain. myös kohta "ja muut esihenkilön osoittamat työtehtävät" ruksataan yli niin eiköhän hommaan löydy tekijöitä.
Mutta jos tässä ravintolassa työtä ei ole noin paljon eikä ravintolalla ole varaa maksaa tuollaista palkkaa, niin mitäs sitten tehdään. Poistetaan ravintola kartalta? Jolloin ne kolmen kokin ja ties miten monen tarjoilijan työtkin jäävät pois. Ja omistajan perhe jää ilman tuloja. Sekö sitten on parempi.
Kyllä se nyt vaan on ihan tärkeää, että yrittäjiä on ja palveluja tarjotaan ja talous pyörii. Ja nämä yrittäjienkin ongelmat vaativat ratkaisua.
Minäpä perustan lääkärifirman. Tarjoan ainoastaan viikonlopputöitä, palkka 2000 Eur/kk. Miten ei voi tämä yhteiskunta ratkaista mun YrittäjäOngelmaa??? Pakko vissiin palkata Filippiineiltä lääkäreitä niin kelpaa, on niin laiskoja nämä suomalaiset lääkärit!
Joka ikinen yritys minkä joku keksii pykätä ei ole muiden selkänahkalla suojelun arvoinen.
Miksi hyvinvointialueen johtajille pitää maksaa niin isoa palkkaa? Eikö työt kiinnosta pienemmällä palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on näitten ilmoitus omalta sivultaan: https://fryysarinranta.fi/kesatyopaikat-2026-tule-osaksi-fryysarinranna…
Sen mukaan haku on päättynyt jo.
Minua kyllä tympäisee heti, kun näenkin sanat "huipputyyppi" ja "iloinen ja reipas" ja "mukava tiimi". Miksi siellä keittiössä pitäisi olla iloinen? Eikö riitä, että on asiallinen ja hoitaa hommansa?
Mikä on ilmoituksessa mainittu kilpailukykyinen palkka?
Luultavasti alle 1600 euroa, sillä sen takia ei voinut filippiiniä enää palkata.
Turha lukea vastauksia, mutta onhan tuo kuvio aivan perseestä. Siis meillä makaa kokki A ja kokki B kotona sohvalla pyörittelemässä kiveksiään. Sitten meillä on ravintola, jolla on tarve kokille. Mutta kokeilla alkaa vinkuna, että että raskas homma, liian vähän liksaa, liian vähän työtä, tarjoa edes vakituista, maksasit enemmän...
Siis vittuny pojat!! Meillä kesärafla kyseessä ja tessin liksa. Ei tässä nyt olla eläkevirkaa edes puuhaamassa, mutta ku te ootta kotona niitä kiveksiä... hei camoon!
Menee boikottiin tämä rafla. Hej då!