Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Yrittäjä hämmästyi, "työttömiä ei saa töihin". Mä en hämmästy , kato, meillä edut niin hyvät ettei kukaan viitti

Vierailija
14.07.2026 |

Me mieluusti loikoillaan pitkään kun on jo totuttu ja vietellään kivaa eloa.. Mäkin 2,5 vuotta. 

Fyrkkaa tulee ihan kivasti valtiolta  ilman hikistä duunia ja pomojen komentelua.

Kesällä on kiva loikoilla myös rannoilla. Viime talvella käsin monta kertaa Espanjassa ja nostelin tukia.

Kommentit (434)

Vierailija
421/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Read my lips: Kaikki suomalaiset eivät voi olla kunnalla töissä.

Vierailija
422/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset voi olla kunnalla ja muunmaalaiset yrityksissä halpatyövoimana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ajatellut, että kokeilla on isot palkat. Nyt 1 600 erkkiä jakautuu kolmen ulkkarin kesken. Eihän sillä elä täällä!

Miten hemmetissä aikuiset ihmiset ei ymmärrä lukemaansa. Ulkomaalaisille on määritelty minimi tulot 1600 eur ja tähän ei lasketa lisiä. Jotuuhan maksamaan osa-aikatyöstä kolmelle vähintään tuon ja lisät päälle. Suurin syy miksi ei saa suomalaisia oli, että ravintola on vain kesällä auki.

Ei nuo Filippiiniläiset ymmärrä mitä lisiä heille kuuluu. Lisäksi kaikki ylimääräinen saattaa mennä suoraan heidän rekrytoineen taskuihin. 

Vierailija
424/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 30 vuotta kasvissyöjä, en ole koulutukseltani kokki, ei ole hygieniapassiakaan (haluaisikohan joku näillä spekseillä oikeasti minun kokkaamaani liharuokaa? ja löytyisiköhän jostain niin kahjo ravintolan omistaja, joka ottaisi minut töihin tekemään liharuokia). Jos hakisin kokin töitä, niin saisin karenssia: työtön ei saa hakea töihin joihin ei ole oikeita mahdollisuuksia työllistyä. 

Et ole oppimiskykyinen?

Olen toki, mutta en pääsisi ravintolakouluun, koska olen myös allerginen. En voisi valmistaa koskaan kalaruokia enkä olla tiloissa, joissa niitä valmistetaan. En voisi käyttää selleriä, enkä myöskään jauhoja. 

TIedätkö miksi kirjoitin kommenttini? koska otsikointi oli päin persettä. Yrittäjän ongelma oli ettei porvoossa olevat työttömät kokit hae hänelle töihin. Ei se, että työttömät eivät hae. 

Vierailija
425/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan seuraava ihmettelijäyrittäjä vaikka Sievistä tai Kurikasta.

Vierailija
426/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä perseily loppuu saman tien kun tuet muutetaan vastikkeellisiksi ja asumistukijärjestelmä ajetaan alas. Työ alkaa taatusti kiinnostamaan siinä vaiheessa kun vaihtoehtona ei enää olekaan ulkomailla matkustelu tai dokaaminen ja syrjäytyminen omassa privaattikämpässä, vaan risusavotta, vanhusten perseiden peseminen ja yhteisöasuminen muuttotappiopaikkakunnalla vanhassa koulussa tai käytöstä poistetussa terveyskeskuksessa muiden seassa kerrossängyssä nukkuen.

Ai hoitotyöhön ei tarvitse koulutusta? Selvä. Sitten ihan kuka tahansa työtön voidaan pakottaa mihin tahansa paikkaan töihin. 

Sinä kirjoittaja voit mennä potilaaksi ja sinun lähiomaiset ja ottaa se hoito vastaan mihin työttömien, pskotettujen perseenpesijöiden taito riittää!

Ei ole ihme että hoitotyötä ei arvosteta, kun asenne on tämmöinen. Ptyi!

Ei kaikkiin töihin. Esimerkiksi hoiva-avustajan hommiin ei tarvita koulutusta tai henkilökohtaisen avustajan hommiin. Täytyy olla vain soveltuva. 

Vierailija
427/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 30 vuotta kasvissyöjä, en ole koulutukseltani kokki, ei ole hygieniapassiakaan (haluaisikohan joku näillä spekseillä oikeasti minun kokkaamaani liharuokaa? ja löytyisiköhän jostain niin kahjo ravintolan omistaja, joka ottaisi minut töihin tekemään liharuokia). Jos hakisin kokin töitä, niin saisin karenssia: työtön ei saa hakea töihin joihin ei ole oikeita mahdollisuuksia työllistyä. 

Et ole oppimiskykyinen?

Olen eri, mutta aika typerä kysymys sinulta. Ei yksikään ravintola palkkaa ihmistä, joka ei oikeasti ole kokki. Se, että osaa kotona kokkailla itselleen oman makunsa mukaista kotiruokaa, ei vielä riitä pätevyydeksi. Eivät ravintolat mitä tahansa mössöjä halua tarjoilla asiakkaille.

Juurikin näin. Ravintola kadottaa asiakkaat, jos ne ottaa kokiksi jonkun kotona itselleen ja perheellen kokkaavan tyypin. 

Vierailija
428/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä olet merkonomi ja haet kokin työtä niin työkkäri laittaa sulle karenssin. Sun pitää hakea neljää työpaikkaa mihin sulla on realistiset mahdollisuudet päästä eli koulutus löytyy.

No eipäs. Sinne voi laittaa ihan mitä vaan. Hae vaikka kaupunginjohtajaksi Kyyjärvelle, ketään ei kiinnosta. Kunhan tulee se neljä täyteen.

Ei pidä paikkaansa tuo harhaluulo.

Pakko hakea koska Lahdessa on loppunut paikat mitä hakea. 

Vierailija
429/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on jo hyvinvointivaltio, ei tällä töitä enää tartte tehä, ne on jo tehty tai yksikertaisimmat tekeee ja makselee veroja. 

Onnea vaan sitten kun sairastut tai vaikka Suomen itsenäisyyttä uhataan, ja oman ajattelisi mukaan siinä vaiheessa ihan koko elämäsi riippuu ”yksinkertaisemmista” ihmissielu. 

Miten ylimielinen ja laiska voi olla. 

Vierailija
430/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset voi olla kunnalla ja muunmaalaiset yrityksissä halpatyövoimana.

Mitä me kaikki tehdään jos ollaan kunnilla töissä? 

Vierailija
431/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ajatellut, että kokeilla on isot palkat. Nyt 1 600 erkkiä jakautuu kolmen ulkkarin kesken. Eihän sillä elä täällä!

Miten hemmetissä aikuiset ihmiset ei ymmärrä lukemaansa. Ulkomaalaisille on määritelty minimi tulot 1600 eur ja tähän ei lasketa lisiä. Jotuuhan maksamaan osa-aikatyöstä kolmelle vähintään tuon ja lisät päälle. Suurin syy miksi ei saa suomalaisia oli, että ravintola on vain kesällä auki.

Ei nuo Filippiiniläiset ymmärrä mitä lisiä heille kuuluu. Lisäksi kaikki ylimääräinen saattaa mennä suoraan heidän rekrytoineen taskuihin. 

Onneksi tekoäly poistaa pikkuhiljaa myös tuon tietämättömyysongelman monessa tapauksessa, jos työntekijä osaa käyttää tekoälyä. Voi tulla yllärinä, jos alkaakin tulla jälkivaatimuksia.

Vierailija
432/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kittaa siideriä ja kaljaa mieluummin. Koulutustasokin on vähän niin ja näin. Revi siitä sitten töihin jossa pitäisi osatakin jotain ja pitää aikatauluista kiinni.

Vierailija
433/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus jossain pikkufirmassa duunissa. Ei kodkaan enää

Vierailija
434/434 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä perseily loppuu saman tien kun tuet muutetaan vastikkeellisiksi ja asumistukijärjestelmä ajetaan alas. Työ alkaa taatusti kiinnostamaan siinä vaiheessa kun vaihtoehtona ei enää olekaan ulkomailla matkustelu tai dokaaminen ja syrjäytyminen omassa privaattikämpässä, vaan risusavotta, vanhusten perseiden peseminen ja yhteisöasuminen muuttotappiopaikkakunnalla vanhassa koulussa tai käytöstä poistetussa terveyskeskuksessa muiden seassa kerrossängyssä nukkuen.

Ai hoitotyöhön ei tarvitse koulutusta? Selvä. Sitten ihan kuka tahansa työtön voidaan pakottaa mihin tahansa paikkaan töihin. 

Sinä kirjoittaja voit mennä potilaaksi ja sinun lähiomaiset ja ottaa se hoito vastaan mihin työttömien, pskotettujen perseenpesijöiden taito riittää!

Ei ole ihme että hoitotyötä ei arvosteta, kun asenne on tämmöinen. Ptyi!

Ei kaikkiin töihin. Esimerkiksi hoiva-avustajan hommiin ei tarvita koulutusta tai henkilökohtaisen avustajan hommiin. Täytyy olla vain soveltuva. 

Laitan avustettavan siivoamaan. Osaan neuvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi