Miksi kaikki kala on niin kallista?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista
Nyt ei puhuttu mitään mun tulotasostani vaan kalan hinnasta objektiivisesti.
Kala on rikkaita ja varaklaita varten. Köyhillä sian jauheliha.
Itse asiassa tarjouslohen kilohinta on alempi kuin sikanauta jauhelihan. Ja halpoja ovat niin muikut kuin silakatkin.
Kuka syö sikanautaa? Naudan jauhelihaa sen olla pitää.
Et taida olla kummoinen kokki.
Sikaa juuri syö ne makuaistittomat köyhät jotka ei osaa kokata.
Asia on juuri päinvastoin. Ilmeisesti sinä se et osaa tehdä liharuokia.
Vierailija kirjoitti:
"Lohta myydään jopa halvemmalla kuin jauhelihaa", kirjoitti IS helmikuussa. Itsekin olen sen takia kalaa voinut ostaa useammin kuin ennen. Naudanlihaa en juuri osta, koska sen hinta on ihan järkyttävä nykyään.
Naudanlihan hinta on aina ollut ylihinnoiteltua, jo vuosikymmenet.
Soutaa, huopaa, vedetään nuottaa, kissalle kiisket, koiralle kuoreet, isot kalat myydään, pienet kalat syödään.
Siksi maksoinkin taas vuoden vesistönhoitomaksun, jotta saan jatkossakin virvelöidä tuoretta kalaa pöytään. Halvemmaksi tulee, kun käydä kalatiskillä ja saa samalla mukavasti ulkoilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tarjouslohen kilohinta on alempi kuin sikanauta jauhelihan. Ja halpoja ovat niin muikut kuin silakatkin.
Sika maistuu ja haisee ulosteelta, jos tykkäät paskasta niin syö vain sitä sikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kala on luksus ja premium tuote, ei mitään jokamiehen arkiruokaa.
Meillä syödään kalakaupasta ostettua lohta kaksi kertaa viikossa.
Lohi on paikkoitrain halvempi kun esim. Tufkkilainen ahven, kilohinnalla 19.90
Lohta ei jaksa kyllä koko ajan syödää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kalastamalla, lähes ilmaista.
Lähes ilmaista kun jätetään laskuista se 200000 euron mökki kalavesineen ja sadantonnin vene ja vetoauto.
Ei se tarvitse kuin 5e onkivavan ja muutaman euron onkilaitteen jota on tosin syytä osata tuunata jotta alkaa kunnolla toimimaan. Mutta sillä rahalla millä kerran ostat kaupasta kalaa, tulet kalan suhteen omavaraiseksi. Onkiminen on kivaa ja rentouttavaa puuhaa ja kun vähän perehtyy niin saalista tulee varmasti sen minkä jaksaa syödä.
Tonnikala ja pakastekalakin ovat kalaa. Ja sitten on vielä silakkaa. Valkoiset kalanfileet, siika ja kuha, maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sika maistuu ja haisee ulosteelta, jos tykkäät paskasta niin syö vain sitä sikaa.
Jahah, et siis osaa possunlihaakaan valmistaa. Oma on häpeäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kala on luksus ja premium tuote, ei mitään jokamiehen arkiruokaa.
Meillä syödään kalakaupasta ostettua lohta kaksi kertaa viikossa.
Lohi on paikkoitrain halvempi kun esim. Tufkkilainen ahven, kilohinnalla 19.90
Lohta ei jaksa kyllä koko ajan syödää.
Kuka hullu tuhansien järvien maassa ostaa ulkomaalaista kalaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuhansien järvien maa eikä Suomi käytä tätä etunaan millään tavalla järkevästi. Kukaan ei pakota kalastamaan järviä tyhjiksi, mutta varmasti löytyisi joku tapa jolla saataisi järkevästi kala suomalaisen ihmisen lautaselle. Sen sijaan tilataan jostain Norjasta jotain huonolaatusta ämpäreissä kasvanutta lohta ja laitetaan tarjouslapulla 10e/kilo jonka suomalainen voi kerran vuodessa noutaa kaupasta.
Kalastajat valittavat ettei suomalainen kala mene kaupaksi koska ihmiset ostavat ulkomaista tonnaria, sardiinia yms. No ei kai mene suomalainen "artesaanikala" kaupaksi kalliilla hinnalla. Voisin ostaa tonnarin sijasta suomalaista vastinetta jos semmoista saisi samaan hintaan kuin ulkomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhansien järvien maa eikä Suomi käytä tätä etunaan millään tavalla järkevästi. Kukaan ei pakota kalastamaan järviä tyhjiksi, mutta varmasti löytyisi joku tapa jolla saataisi järkevästi kala suomalaisen ihmisen lautaselle. Sen sijaan tilataan jostain Norjasta jotain huonolaatusta ämpäreissä kasvanutta lohta ja laitetaan tarjouslapulla 10e/kilo jonka suomalainen voi kerran vuodessa noutaa kaupasta.
Kalastajat valittavat ettei suomalainen kala mene kaupaksi koska ihmiset ostavat ulkomaista tonnaria, sardiinia yms. No ei kai mene suomalainen "artesaanikala" kaupaksi kalliilla hinnalla. Voisin ostaa tonnarin sijasta suomalaista vastinetta jos semmoista saisi samaan hintaan kuin ulkomaista.
Ei noissa Pielisen Kalajalosteen säilykkeissä nykyisin niin kovin suuri hintaero ole merkkitonnikaloihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan usein JärkiSärkeä, siitä saa kalaa ainakin kahteen kunnon ateriaan, vain itselleni laitettuna ainakin kolmeen.
Öööööh 👴🏼🐟🐟🐟🐟