Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen tai useamman lapsen äidit! Oletteko saaneet ikävää palautetta lapsilukumäärästänne?

Vierailija
21.05.2007 |

Koska minulle tuli yllätyksenä kuinka avoimesti ihmiset kommentoivat negatiivisesti kolmatta raskauttani :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti minä näytän sinkulta tai max. yhden äidiltä, koska suurin osa meinaa lentää perseelleen, kun kuulevat, että mulla on 4 lasta :)

Vierailija
2/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä anoppi siihen uutiseen jo totesi, että eiköhän tuo ala jo riittämään, lapset kun tulevat aikaa myöten hirveän kalliiksi elättää. Aika hassua sinänsä, sillä olemme tulleet omillamme toimeen jo 15 vuotta tarvitsematta anopilta lastenhoito- saatikka rahallista apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ai, että kolmas tulossa, oliko vahinko?" . Minusta oli tosi törkeä, kun aikaisemmista raskauksista oli saanut kuulla th:n onnittelut.

Vierailija
4/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat ihmetelleet miksi hankin neljä lasta,eikö kolme olisi riittänyt niin mahduttaisiin tavalliseen autoon.. Jep jep,olisinpa tiennyt sen niin en olisi tilannut kaksosia!

Vierailija
5/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kysymystä, sillä meillä taloudellinen, fyysinen ja henkinen puoli täysin kunnossa, eikä olla koskaan pyydetty näiltä henkilöiltä mitään apua.

Vierailija
6/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilmeisesti minä näytän sinkulta tai max. yhden äidiltä, koska suurin osa meinaa lentää perseelleen, kun kuulevat, että mulla on 4 lasta :)

Johtuu siitä, että ihmisten stereotypioissa " enemmän kuin kolmen lapsen äidit" ovat jostain syystä erilaisia kuin yhden-kahden lapsen äidit.

Minulla on viisi lasta ja klassinen kommentti on " sinulla, noin nuorella ja hoikalla tytöllä" (en ole nuori, enkä kovin hoikkakaan). Ilmeisesti ajatusmalli viiden lapsen äidistä on mm. joskus lehdessä ollut " pesemätön tukka, 10-20 kiloa ylipainoa, aina rasittuneen näköinen" . Lainaus ruotsalaisen, ylipainostaan kirjoittaneen kirjailijan haastattelusta, en nyt tosin muista hänen nimeään mutta teos oli tapetilla jokin aika sitten -- teemanaan ihmisten ennakkoluulot ylipainoisista ihmisistä ja kirjailija sitten sujuvasti itse kertoi, että hoikkien mallien sijaan voisi vaikka ottaa näitä viiden lapsen äitejä, jotka siis olivat edellä kuvatunlaisia ;-). Minulla ei kyllä kyky pestä tukkaa ole lasten myötä kadonnut eikä ylipainokaan nyt ole mikään 100% varmuudella raskauksien jälkeen jäävä asia, tai lapsiluvusta riippuvainen juttu.

Mutta siis: ihmiset ovat tosiaan hilpeän yllättyneitä siitä, että viiden lapsen äitiä ei tosiaan ihan ulkonäön perusteella voi päätelläkään :-).

Vierailija
7/7 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerroin tuttavapiirille 3. raskaudesta (tekstarilla ulkomailla kun asuimme) alkoi moni onnitteluviesti sanalla " oho" .

Naapurin vanha täti - nyt jo poismennyt - totesi kerran, että " ai jaa, 3 lasta, eikös se ole aika paljon?" . Se lienee negatiivisin kommentti, jonka olen saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän