Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te miehet, jotka haluatte 50/50 suhteen aina, mihin te sen ylijäävän rahanne käytätte?

Vierailija
13.07.2026 |

Sen rahan, joka ei ole naisen ja lapsien käytössä. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on väitellyt tohtoriksi, mutta hänen bruttopalkkansa on vain 3700€. Itse olen vain maisteri, brutto reilut 4200€. 

Asuntolaina ollaan maksettu pois 50/50. Ollaan nelikymppisiä ja asutaan Helsingissä.

Tätäkö aloituksessa kysyttiin? Pienet on palkat teillä.

Meille riittää hyvin nämä.

Taloutemme yhteen laskettu nettovarallisuus 1,2milj. 

Vuokratuloa tulee 800€/kk. Köyhät puhuu aina palkoista, me muut varallisuudesta.

Mutta lukea et osaa, tai ainakaan ymmärrä lukemaasi. Miten tämä vastaus liittyy aloitukseen yhtään mitenkään? 

Sun länkytöskö riippuu?

Vierailija
22/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin sijoitan ja ostan itselleni sellaisia juttuja mistä tykkään. Käyn myös lomareissuilla yksin.

Kuka sun puolikkaan kotitöistä lomareissujen ajan tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullisiin.

Vierailija
24/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se sinulle kuuluu? Varmaan niihin samoihin juttuihin mihin naisetkin käyttävät eli, vaikka niihin harrastuksiin.

Meillä menee sekä miehen että minun rahat harrastuksiin. Lasten harrastuksiin. Olisi mielestäni tosi outoa, jos minä maksaisin kolmen lapsen harrastukset ja mies vain omansa.

Niin? Tuohan on juuri 50/50 malli - eli molemmat maksaa yhteisiä kuluja.

Malli, jossa toinen käyttää rahat itseensä on taas se malli, jota ap:n kaltaiset lokit haikailee.

Vierailija
25/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkaisen ei mitenkään kannata kustantaa isopalkkaisemman 50/50. 

Niin? Sitäkö kysyttiin.  

Vierailija
26/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitan sellaisella tavalla joka antaa minulle tulevaisuuden turvan ja johon nainen ei pääse avioerotilanteessakaan millään käsiksi.

Aiot siis erota vielä joskus? Et tee asioita, jotka saavat suhteen kestämään?

Ihan sama. Naiset eroaa vaikka niitten berseet työntäisi täyteen satasia. Turha niihin on hassata enempää kuin on pakko.

Vierailija
27/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaetaan kulut tulojen suhteessa, niin että molemmille jää suurinpiirtein saman verran käyttöön. Minä tienaan ja maksan vähän enemmän. Itse pidän tilannetta reiluna ja omat rahat on mennyt säästöihin, sijoituksiin ja harrastuksiin. Toki myös vaatteisiin etc.

Vierailija
28/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatteko myös kotityöt aidosti 50/50, vai eikö niillä ole väliä?

Vierailija
29/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitan sellaisella tavalla joka antaa minulle tulevaisuuden turvan ja johon nainen ei pääse avioerotilanteessakaan millään käsiksi.

Ilman avioehtoa toiselle kuuluu osituksessa aina puolet omaisuudesta vaikka kuinka yrittäisit niitä piilotella. Puolisoilla on tiedonantovelvollisuus ja väärien tietojen antamisesta tulee sinulle oikeudellisia seuraamuksia. Ja kun valheet aina lopulta paljastuu niin tuomioistuimessa ositus voidaan aina oikaista jälkikäteenkin.

Vierailija
30/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jaetaan kulut tulojen suhteessa, niin että molemmille jää suurinpiirtein saman verran käyttöön. Minä tienaan ja maksan vähän enemmän. Itse pidän tilannetta reiluna ja omat rahat on mennyt säästöihin, sijoituksiin ja harrastuksiin. Toki myös vaatteisiin etc.

Jos jaettaisiin tulojen suhteessa, enemmän maksavalle pitäisi silti jäädä enemmän omaan käyttöön. Jos jää saman verran, tienaatte aika lailla saman verran.