Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihminen luotiin ”välitilaan” maan päälle eikä suoraan paratiisiin?

Vierailija
13.07.2026 |

Vouks joku asiaan vihkiytynyt selvittää.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että kysymys on rakkaudesta ja suhteesta. Jos ihminen olisi luotu suoraan paratiisiin, olisimme vain tahdottomia luontokappaleita, emme omasta valinnastamme suhteen toinen osapuoli.

Samaan tapaan kuin jotkut julkkikset ja/tai erittäin varakkaat kertovat, että heidän on vaikeaa solmia ystävyys- ja parisuhteita, koska he eivät voi koskaan olla varmoja, hakeutuvatko muut heidän seuraansa heidän itsensä vuoksi vai onko heillä muille vain välinearvo. 

Ihminen on muutenkin niin olevinaan. Minä tahdon, minun pitää saada päättää, minä olen parasta mitä on. 

Kannattaa valittaa tästä sille valmistajalle, joka loi nämä ihmiset.

Vierailija
42/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadunvarmistuksen takia. Ihan kuin tehtaallakin testataan tuliko speksien mukaista. Ei Jumalakaan ole erehtymätön.

Raamatun mukaan Jumala nimenomaan on kaikkitietävä ja erehtymätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne söi kiellettyjä hedelmiä siellä paratiisissa

Eivätkö Aatami ja Eeva olleet ihmisiä?

Vierailija
44/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paratiisissa kaikki olisi liian täydellistä. Aika keksittiin hajottamaan tapahtumia. On oma osamme tulla syntymään tänne ja ihmettelemään. En valita tämän ajan antimista. En kerro kuka tämän kaiken loi minun mielestäni koska en halua suututtaa.

Paratiisi on liian täydellistä, joten keksitäänpäs p-e-d-o-f-i-l-i-a ettei ihmisillä olisi niin yksitoikkoista, vai?

Vierailija
45/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadunvarmistuksen takia. Ihan kuin tehtaallakin testataan tuliko speksien mukaista. Ei Jumalakaan ole erehtymätön.

Ei se niin voi olla. Sehän tarkoittaisi, että Jumala olisi paha kuten Supernaturalissa.

Vierailija
46/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Jos jumala haluaa, että pikkulapsi ra*skataan, niin se on oikein ja hyvin tehty, koska jumala ei voi erehtyä. 

Vierailija
47/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen mieli heijastetaan jostain tähän matrixiin. Ehkä kaapeli, salissa. Tai kotona.

Vierailija
48/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin voi olla. Sehän tarkoittaisi, että Jumala olisi paha kuten Supernaturalissa.

Mistä tiedämme ettei ole?

Vierailija
49/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tietää kaiken

Vierailija
50/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks niiden anttiin syödä, miks niitä oli siellä.

Jotta jyvät erottuu akanoista. Ne tulee sinne taivaaseenkin pilaamaan kaiken jos sinne päästetään paheisiin taipuvainen.

Miksi Jumala ei luonut vain huippukivoja ihmisiä?

Siellä on se perkelekkin jossain jolla on myös vaikutusvaltaa ihmisiin. Siitähän tää taistelu. En tiedä oliko hyvän ja pahan tiedon puu hänen tekosiaan? Ei pah/rempaan pystynyt.

Vierailija
51/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärme joka symboloi penistä houkutteli Eevaa. Hän antoi Aatamin puraista omenaa, joka symboloi nautintoa jonka nainen miehelle tuottaa. Jumala suuttui, koska oli suunnitellut Eevan itselleen puolisoksi ja ajoi molemmat pois luotaan.

Vierailija
52/52 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Kaikkivaltiashan olisi voinut luoda vain puhtaita sieluja ja me kaikki olisimme päässeet vähemmällä kilvoittelulla. Eikä tarvinnut kerätä kolehteja ja polttaa vääräuskoisia roviolla. Tai naulituttaa ketään ristiin.

Vääräuskoisetkin olisi saanut jättää toiseen kertaan.