Puhelimeni hajosi...Voinko saada sossusta tukea uuden hankkimiseen, jos olen perustoimeentulotuella? En pääse kirjautumaan mihinkään
Puhelimen mukana meni pankin tunnistautumis-appi, eli en nyt pääse kirjautumaan mihinkään, en Kelaan tai esimerkiksi maksamaan puhelinlaskua...Ja tietysti kukaan ei voi soittaa minulle. Kirjoitan nyt pöytätietokoneelta.
Pankista sanottiin että tunnuslukulaitteen saaminen veisi ainakin pari viikkoa! En minä voi mitenkään odottaa niin kauan.
Toimeentulotuen perusosasta ei ole varaa ostaa, kun ne on mennyt kaikki ruokaan yms. peruselämiseen...
Eihän tässä yhteiskunnassa pärjää ilman älypuhelinta??
Kommentit (96)
Työssäkäyvänä olen hankkinut lähinnä vain outlet puhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Käy Ap vielä näyttämässä puhelinta kaupassa josta ostit. Jos saisivat heräämään.
Satasella saa Samsungin 4G. 99€
En ymmärrä, mikset pääse pankkiin kirjautumaan selaimella tietokoneella.
Pääsen pankkiin kirjautumaan selaimella, mutta mitä sitten? Eihän tässä ollut se ongelmana.
ap
Esim. Dna-kaupasta saa puhelimen korottomalla osamaksulla. Juuri katselin n. 120e hintaista tablettia itselleni. Pisin osamaksusopimus oli kai 36 kk ja maksu olisi n. 4e kuussa.
Jos on tietokone niin eikö sillä voi hoitaa verkkopankkiasiat, Kelat ja muut? Mihin tässä puhelinta tarvitaan?
Varmaan kannattaisi harkita tunnuslukulistoja eikä uskoa elämäänsä puhelimen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy Ap vielä näyttämässä puhelinta kaupassa josta ostit. Jos saisivat heräämään.
Pääsen pankkiin kirjautumaan selaimella, mutta mitä sitten? Eihän tässä ollut se ongelmana.
ap
Itsehän sanoit, että sun ongelma on, ettet pääse kirjautumaan pankkiin. Nyt pääset, joten ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on tietokone et tarvitse älypuhelinta mihinkään! Pankkitunnukset saa paperilla jolloin voit asioida pankissa siltä tietokoneelta. Ihan turha kapistus älypuhelin. Soittaa voit tavallisella peruspuhelimellakin.
Taitaa nyt vaan olla sulla pakkomielle, että pitää olla älypuhelin kun kaikilla muillakin on ja pitää saada appia sinne ja appia tänne. Opettele pois tuosta tavasta! Me pärjättiin erittäin hyvin 15v sitten ilman mitään älylaitteita.
Ei se pysty ajatteleaan tai oppimaan mitään tai ratkomaan minkäänlaisia ongelmia, kun tärkeintä on maksimoida veronmaksajilta kupatun rahan määrmäärä. Ainoa hyväksyttävä vastaus tähän ketjuun on, että kyllä, älypuhelin maksetaan hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattaa jatkossa ottaa ITSE vastuu OMASTA TOIMEENTULOSTAAN niin ei tarvitse moisia pohtia.
Ei ole aina mahdollista, pöljä.
Sinun pitäisi olla holhouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, avainlukulistahan on kätevä tapa kirjautua pankkiin. Ei kai se mikään vanhanaikainen ole. Itse en ole millään muulla tavalla kirjautunutkaan pankkiin ja olen 28 en mikään seniili. Ei kaikilla ole älypuhelinta eikä kaikki halua sitä hankkia.
Missä pankeissa noi on edelleen käytössä? Nordeassa, Danske Bankissa ja S-pankissa ei ainakaan ole. Aktiassa ei noilla avainluvuilla pääse enää verkkopankkiin.
S-pankilla ainakin on ja OP. Mulla on molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tietokone niin eikö sillä voi hoitaa verkkopankkiasiat, Kelat ja muut? Mihin tässä puhelinta tarvitaan?
Miten minä tunnistaudun sinne Kelaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaisi harkita tunnuslukulistoja eikä uskoa elämäänsä puhelimen varaan.
Mitä ne tunnuslukulistat auttavat?
Edelleenkin ongelmana on se, että ei niillä listoilla pääse muualle kuin pankkiin. En pysty tunnistautumaan esimerkiksi Kelaan, Teliaan, Lähitapiolaan, kanta.fi:hin, mol.fi:hin tunnuslukulistoilla
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on tietokone et tarvitse älypuhelinta mihinkään! Pankkitunnukset saa paperilla jolloin voit asioida pankissa siltä tietokoneelta. Ihan turha kapistus älypuhelin. Soittaa voit tavallisella peruspuhelimellakin.
Taitaa nyt vaan olla sulla pakkomielle, että pitää olla älypuhelin kun kaikilla muillakin on ja pitää saada appia sinne ja appia tänne. Opettele pois tuosta tavasta! Me pärjättiin erittäin hyvin 15v sitten ilman mitään älylaitteita.
Paitsi nykyään sitä tuntuu tarviivan joka helvetin välissä.
Ei pidä paikkaansa. Mulla on kaveri joka vasta nyt luopui lankapuhelimesta eikä suostu sen tavallista kännykkää edes pitämään mukana. Ostoksetkin maksaa käteisellä, ei suostu ottamaan edes pankkikorttia. Kyllä se on ihan itsestä kiinni tekeekö asioista vaikeita jos ei ole älypuhelinta. Ilman sitä pärjää vallan mainiosti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apItsehän sanoit, että sun ongelma on, ettet pääse kirjautumaan pankkiin. Nyt pääset, joten ongelma ratkaistu.
En sanonut, vaan sanoin että ongelmana on se että en voi tunnistautua pankin mobiilisovelluksella muihin palveluhiin....Ns. nykyaikainen "vahva tunnistautuminen", jota lähes kaikki paikat suomessa käyttävät. Esim. Kela, mol.fi, telia, lähitapiola, kanta.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tunnuslukulistat auttavat?
Edelleenkin ongelmana on se, että ei niillä listoilla pääse muualle kuin pankkiin. En pysty tunnistautumaan esimerkiksi Kelaan, Teliaan, Lähitapiolaan, kanta.fi:hin, mol.fi:hin tunnuslukulistoilla
ap
Ja juuri noihin kaikkiin voit kirjautua tunnuslukutaulukolla! Mä en muuta käytäkään. Älä tee ongelmia sinne missä niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus hakenut. Sekä Kelassa ja sossussa katsoivat tuolloin että puhelin ei ole välttämättömyys ja käskivät kysymään sukulaisten, kavereiden, tuttujen ja naapureide vanhoja puhelimia. Olin siinä vaiheessa ollut jo kuukauden ilman mitään puhelinta. En tosin tiedä onko heidän ohjeistus muuttunut sen jälkeen, siitä on kuitenkin kulunut jo kymmenen vuotta.
Kela ei katso mitään, vaan ei fyysisesti voi maksaa puhelimesta mitään rahoja. Ellei sitten riko lakia.
Olen yrittänyt, ei auta
ap