Puhelimeni hajosi...Voinko saada sossusta tukea uuden hankkimiseen, jos olen perustoimeentulotuella? En pääse kirjautumaan mihinkään
Puhelimen mukana meni pankin tunnistautumis-appi, eli en nyt pääse kirjautumaan mihinkään, en Kelaan tai esimerkiksi maksamaan puhelinlaskua...Ja tietysti kukaan ei voi soittaa minulle. Kirjoitan nyt pöytätietokoneelta.
Pankista sanottiin että tunnuslukulaitteen saaminen veisi ainakin pari viikkoa! En minä voi mitenkään odottaa niin kauan.
Toimeentulotuen perusosasta ei ole varaa ostaa, kun ne on mennyt kaikki ruokaan yms. peruselämiseen...
Eihän tässä yhteiskunnassa pärjää ilman älypuhelinta??
Kommentit (96)
Jos sulla on tietokone et tarvitse älypuhelinta mihinkään! Pankkitunnukset saa paperilla jolloin voit asioida pankissa siltä tietokoneelta. Ihan turha kapistus älypuhelin. Soittaa voit tavallisella peruspuhelimellakin.
Taitaa nyt vaan olla sulla pakkomielle, että pitää olla älypuhelin kun kaikilla muillakin on ja pitää saada appia sinne ja appia tänne. Opettele pois tuosta tavasta! Me pärjättiin erittäin hyvin 15v sitten ilman mitään älylaitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinoperaattoreilla on myynnissä osamaksupuhelimia.
Ei ole luottotietoja :/
ap
Kyllä on. Kaikkilla on luottotiedot. Sinun tietosi kertovat että sinä et ole luottoKELPOINEN.
Ei sossusta saa mitään puhelimia. Miä en saanut bussiin rahaa kun olis pitänyt mennä töihin. Olisin saanut työpaikan mutta ei ollut rahaa maksaa bussia niin en sitten päässyt töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on tietokone et tarvitse älypuhelinta mihinkään! Pankkitunnukset saa paperilla jolloin voit asioida pankissa siltä tietokoneelta. Ihan turha kapistus älypuhelin. Soittaa voit tavallisella peruspuhelimellakin.
Taitaa nyt vaan olla sulla pakkomielle, että pitää olla älypuhelin kun kaikilla muillakin on ja pitää saada appia sinne ja appia tänne. Opettele pois tuosta tavasta! Me pärjättiin erittäin hyvin 15v sitten ilman mitään älylaitteita.
Paitsi nykyään sitä tuntuu tarviivan joka helvetin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mustikoita poimimaan, saat siitä puhelinrahat nopeasti.Ja tämä ei ole keljuilu vaan ihan oikeesti sillä voit hankkia puhelinrahat..Kävin eilen poimimassa käsin kolme litraa tunnissa. Kypsää mustikkaa löytyy jo aurinkoisista paikoilta ja etelärinteiltä.
Kehotat ap:ta siis huijaamaan Kelaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukutaulukon saa heti pankista mukaan kun henkkarit on mukana ja pääset sillä tunnistautumaan pöytäkoneeltasi..
Millä pankilla edes on yhä tunnuslukutaulukot käytössä?
S-pankki
Mulla on S-pankki puhelimessa, ei tunnuslukutaulukkoa vaan kirjaudun nelinumeroisella tunnusluvulla.
joo, tulikin tosta yhdestä viestistä mieleen, että paina virtanappi pohjaan ja saman aikaisesti sitä volumea ylös tai alas. jos se "kuoli", niin kun tota painaa riittävän kauan, siis 30-60 sek ainakin, niin voi vielä herätä henkiin.
pakotettu uudelleenkäynnistys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukutaulukon saa heti pankista mukaan kun henkkarit on mukana ja pääset sillä tunnistautumaan pöytäkoneeltasi..
S-pankki
eli tämä karvalakkiversio pankista... jonka nettipankkikin on jotain onnettoman ja surkean välistä.
Lue 67.
Vierailija kirjoitti:
Menet kirjaston koneelle missä muutkin köyhät käy .
Minulla on pöytätietokone, jos viitsisit lukea.
ap
Vierailija kirjoitti:
Provo toki, mutta toimeentulotukiasiakkaalla ei ole niin kiireellisiä pankkiasioita ja liiketoimia etteikö voi odottaa kahta viikkoa. Suomalaisilla on miljoonia vanhoja älypuhelimia pöytälaatikoissa, jos olisi todellinen tilanne niin takuulla joltain kaverilta tai sukulaiselta löytyy vanha luuri lainaan. Mutta pärjäät kyllä mainiosti ilmankin jonkin aikaa. Työhakemuksia ja sähköistä asiointia varten voit käydä kirjastossa tai suomi.fi palvelupisteellä. Nyt on äärimmäisen tärkeää että työllistyt nopeasti.
mitäs jos kysyjä on työkyvytön?
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Nordealla ei ole tuollaista taulukkoa enää käytössä. Tunnuslukulaitteen voi saada, mutta siinä voi tosiaan mennä aikaa, että sen saa. Itse hankin sen varalle, kun puhelin alkoi olla vanha. Pelkäsin juurikin ap:n tilannetta.
Ap, puhelinoperaattoreilta saa puhelimen osamaksulla ilman korkoa, mikäli luottotiedot on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, avainlukulistahan on kätevä tapa kirjautua pankkiin. Ei kai se mikään vanhanaikainen ole. Itse en ole millään muulla tavalla kirjautunutkaan pankkiin ja olen 28 en mikään seniili. Ei kaikilla ole älypuhelinta eikä kaikki halua sitä hankkia.
Missä pankeissa noi on edelleen käytössä? Nordeassa, Danske Bankissa ja S-pankissa ei ainakaan ole. Aktiassa ei noilla avainluvuilla pääse enää verkkopankkiin.
Käy Ap vielä näyttämässä puhelinta kaupassa josta ostit. Jos saisivat heräämään.
Satasella saa Samsungin 4G. 99€
En ymmärrä, mikset pääse pankkiin kirjautumaan selaimella tietokoneella.
POP pankilla on avainlukulista.
AP oo yhteyssä lähimpään seurakuntaan. Sieltä voi kertaluontoisesti saada apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, avainlukulistahan on kätevä tapa kirjautua pankkiin. Ei kai se mikään vanhanaikainen ole. Itse en ole millään muulla tavalla kirjautunutkaan pankkiin ja olen 28 en mikään seniili. Ei kaikilla ole älypuhelinta eikä kaikki halua sitä hankkia.
Missä pankeissa noi on edelleen käytössä? Nordeassa, Danske Bankissa ja S-pankissa ei ainakaan ole. Aktiassa ei noilla avainluvuilla pääse enää verkkopankkiin.
S ssä on pahvikortti.
Vierailija kirjoitti:
Provo toki, mutta toimeentulotukiasiakkaalla ei ole niin kiireellisiä pankkiasioita ja liiketoimia etteikö voi odottaa kahta viikkoa. Suomalaisilla on miljoonia vanhoja älypuhelimia pöytälaatikoissa, jos olisi todellinen tilanne niin takuulla joltain kaverilta tai sukulaiselta löytyy vanha luuri lainaan. Mutta pärjäät kyllä mainiosti ilmankin jonkin aikaa. Työhakemuksia ja sähköistä asiointia varten voit käydä kirjastossa tai suomi.fi palvelupisteellä. Nyt on äärimmäisen tärkeää että työllistyt nopeasti.
Ai että tt-tukiasiakas voi ihan hyvin maksaa laskunsa myöhässä? Ilmeisesti vuokraakaan ei tarvitse maksaa ajallaan?
Vierailija kirjoitti:
Pankissa voi käyttää avainlukukorttia ei tarvii mitään tunnistamissovelluksia. Eli tietokoneella voi kyllä käyttää pankkia, kun käyttää avainlukukorttia. En ole itse ainakaan koskaan tarvinnut tunnistamissovelluksia.
No ei mene kauan, kun joudut sovelluksen ottamaan tai ainakin jonkin laitteen. Pankit ovat kaikki luopumassa noista avainlukukorteista, osa on jo luopunutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankki
Osuuspankki
Laita Tori.fi tai jonnekin facebookin palstalle ilmoitus, että olisiko jollakin antaa toimiva älypuhelin asuinseudullasi. Kyselyä myös kavereille ja sukulaisille puhelimista.