Puhelimeni hajosi...Voinko saada sossusta tukea uuden hankkimiseen, jos olen perustoimeentulotuella? En pääse kirjautumaan mihinkään
Puhelimen mukana meni pankin tunnistautumis-appi, eli en nyt pääse kirjautumaan mihinkään, en Kelaan tai esimerkiksi maksamaan puhelinlaskua...Ja tietysti kukaan ei voi soittaa minulle. Kirjoitan nyt pöytätietokoneelta.
Pankista sanottiin että tunnuslukulaitteen saaminen veisi ainakin pari viikkoa! En minä voi mitenkään odottaa niin kauan.
Toimeentulotuen perusosasta ei ole varaa ostaa, kun ne on mennyt kaikki ruokaan yms. peruselämiseen...
Eihän tässä yhteiskunnassa pärjää ilman älypuhelinta??
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimen saa noin 100 - 150 eurolla. Lainaa joltakin rahat ja maksat seuraavasta tuesta. Pihistelet hieman, niin kyllä onnistuu.
Ei minulla jää noin paljoa edes ruokaan kuussa, joten miten luulet että tuommoisen maksan?
ap
Minulla ei ole autoa ja ehdottomasti tarvitsisin sitä liikkumiseen, koska polvi on kipeä.
Mahtaisiko kelasta saada avustusta vaikkapa uuden Teslan ostoon, koska haluan myös olla ekologinen?
Menet kirjaston koneelle missä muutkin köyhät käy .
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole autoa ja ehdottomasti tarvitsisin sitä liikkumiseen, koska polvi on kipeä.
Mahtaisiko kelasta saada avustusta vaikkapa uuden Teslan ostoon, koska haluan myös olla ekologinen?
Kannattaa vain pyytää maksusitoumus rajattomiin taksimatkoihin. Jos joku päivä on tylsää niin otat taksin alle ja käyt muutamalla tonnilla hurauttamassa laskua veronmaksajille.
Voihan sitä aina hakea mutta uusimmat iphonet on varattu reekeneille.
YouTube on Sisiliassa saat ostaa oman asunnon 1€-4000€. Remonttiin menee siinä 10.000 € . Kokonainen asunto kiveä ja sähköjohdot on vessa. Sisilia vende.
Minulla olisi laatikossa vuonna 2014 ostettu Samsungin puhelin. Oli silloin uusinta mallia, nyt vain pälyyntyy. Jäi pyörimään kun ostin uuden puhelimen sen tilalle, kun se alkoi hidastelemaan, mutta Elisa ei huolinut sitä vaihdossa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään vain sammui, eikä nyt suostu käynnistymään vaan jumittaa siinä...
Kyllä voit saada ...tuossa kuntosalilla jokaisella sosiaaliturvan varassa olevalla ulkomaan sosiaaliturva turistilla on uusi iPhone joka maksaa tonnin ..
Älä ole turhan vaatimaton .vaadi samanlaista
Nyt mustikoita poimimaan, saat siitä puhelinrahat nopeasti.Ja tämä ei ole keljuilu vaan ihan oikeesti sillä voit hankkia puhelinrahat..Kävin eilen poimimassa käsin kolme litraa tunnissa. Kypsää mustikkaa löytyy jo aurinkoisista paikoilta ja etelärinteiltä.
Vierailija kirjoitti:
ja just tän takia en ota mobiilivarmetta! puhelin hukkui tai hajooaa ei pääse maksamaan laskuja
No, pääseehän. Ei ne sulje toisiaan pois. Kyllä mulla toimii avainlukulista, vaikka mulla on mobiilivarmennekin.
Puhelinoperaattoreilla on myynnissä osamaksupuhelimia.
Itsellä ei ole ollut koskaan mobiilivarmennetta? Vanhan ajan peruspuhelimella pärjää hyvin. Joskus kesäisin pidän sim-korttia vanhassa älypuhelimessa jonkin aikaa kun lomalla enemmän vapaa-aikaa. Muuten pärjää varsin hyvin vanhan ajan puhelimella. Laskut voi maksaa kirjaston koneella. Älypuhelin ei ole pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, millä nyt tänne kirjauduit?
Ei tänne tarvitse kirjautua
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei millään? Nettiin pääsee tietokoneellakin, siihen ei vaan pankin tunnistautumissovelluksia saa..
Vierailija kirjoitti:
Puhelinoperaattoreilla on myynnissä osamaksupuhelimia.
Ei ole luottotietoja :/
ap
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei tarvitse kirjautumista.
Pankissa voi käyttää avainlukukorttia ei tarvii mitään tunnistamissovelluksia. Eli tietokoneella voi kyllä käyttää pankkia, kun käyttää avainlukukorttia. En ole itse ainakaan koskaan tarvinnut tunnistamissovelluksia.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei ole ollut koskaan mobiilivarmennetta? Vanhan ajan peruspuhelimella pärjää hyvin. Joskus kesäisin pidän sim-korttia vanhassa älypuhelimessa jonkin aikaa kun lomalla enemmän vapaa-aikaa. Muuten pärjää varsin hyvin vanhan ajan puhelimella. Laskut voi maksaa kirjaston koneella. Älypuhelin ei ole pakollinen.
Mutta puhelin on pakollinen ja halvin älypuhelin suunnilleen samoissa hinnoissa kuin näppäinpuhelin.
"Voit kuitenkin hakea täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea hyvinvointialueeltasi, jos laite on välttämätön esimerkiksi viranomaisasioinnin, työllistymisen tai perheen turvallisuuden kannalta. Tuen saaminen vaatii aina ensin Kelan myöntämän perustoimeentulotuen päätöksen."
Stm.fi